Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin rasittava äiti ja lapset

Vierailija
04.05.2012 |

Meillä asuu samassa rapussa ja kerroksessa perhe, jossa on kaksi lasta. Toinen vuoden vanhempi kuin meidän tytär, toinen muutaman kuukauden nuorempi.

Jestas, mua ärsyttää, kun tämä äiti lapsineen tuppautuu koko ajan seuraan! Esim. rappukäytävässä moikkailee aina leveästi hymyillen, jää kujertamaan meidän tyttärelle... Taloyhtiössä on leikkipuisto, ja mua suoraan sanottuna ketuttaa, kun näen että hekin ovat tulossa sinne. Sitten se mamma yrittää saada kaikki lapset leikkimään yhdessä ja tunkee heti mun juttusille.

Tuossa vieressä on alueemme leikkipuisto, ja yritän parhaani mukaan kartella häntä. Muiden äitien kanssa kyllä puhelen, mutta häntä tyydyn moikkaamaan.

Miksikö teen näin? Mä en halua, että meidän vieressä asuva perhe tulee "liian lähelle" meitä. Kohta olisi tilanne, että lapset tulisivat "vähäksi aikaa" hoitoon, kun äiti käy kaupassa jne. Ja sitten jos lapset ystävystyisivät enemmän, he alkaisivat laukata meillä ja näkisivät, että huusholli ei ole siisti ja puunattu. Ja samalla perheen vanhempiakin näkisi enemmän ja ne pääsisi kurkistamaan meidän elämään.

Lisäksi meillä on iso liuta serkkuja, joista riittää lapselle leikkikavereita. Samoin leikkipuistosta ja päiväkodista on kavereita. Ei hän tarvitse kahta uutta kaveria vain siksi, että he asuvat vieressämme. Ihan hyvin riittää se, että sanotaan moikat, kun vastaan tullaan. Varmuuden vuoksi en koskaan edes hymyile, ettei nainen ala vaan luulla liikoja.

Onko muilla samanlaisia tuppautuja-tapauksia naapureissa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaali ihminen. Sinä et. Olet epäsosiaalinen, ylimielinen hyypiö ja kasvatat lapsesi samanlaisiksi erakoiksi, jotka valikoi seuran eikä osaa olla muiden kuin tiettyjen ja valittujen kanssa. Epänormaalia tuollainen käytös on. Elämä opettaa ehkä sullekin.

Vierailija
42/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaali ihminen. Sinä et. Olet epäsosiaalinen, ylimielinen hyypiö ja kasvatat lapsesi samanlaisiksi erakoiksi, jotka valikoi seuran eikä osaa olla muiden kuin tiettyjen ja valittujen kanssa. Epänormaalia tuollainen käytös on. Elämä opettaa ehkä sullekin.

mieluummin olen kyllä vaikka yksin kuin epämielyttävässä seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ap ole edes tutustunut häneen.

Itse olin aluksi vähän hämmentynyt kun muutettiin uuteen kotiin ja ihan vieressä asuva perhe alkoi kovin tuttavalliseksi, tai siis lapset lähinnä. En ollut tottunut siihen että ovikello soi koko ajan, joku kyttää ikkunasta että milloin tulemme kotiin ja että aina ei saa edes kenkiä jalasta kun joku on tulossa kylään. Myönnän että minuakin ärsytti kun tulivat niin lähelle koko ajan.

Mutta nyt kun siihen on tottunut niin tämähän on ihanaa :) Lapsilla on seuraa toisistaan ja välillä voidaan sopia noita tunnin vahtivuoroja puolin ja toisin ja viedä lapsia vuorotellen vaikka sinne puistoon. Olen kyllä joutunut tsemppaamaan, sillä mieluiten eläisin ihan erakkona. Valitettavasti vaan en voi kasvattaa lasta syrjään vetäytyjäksi vaan kannustan häntä kaverisuhteissaan vaikka itsellä tekeekin tiukkaa.

ap saattaa olla provo mutta ehkä joku oikeastikin käyttäytyy noin ja välttelee ihmisiä

Vierailija
44/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis sun, koska et tarvittaessa osaa sanoa ei.

Vierailija
45/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että heittää juttua pihalla tarkoita, että haluaa olla toisen ystävä. Esimerkiksi itse kuulun näihin, jotka on aina jutuissa naapureiden ja puiston mammojen kanssa, mutta ketään naapuria tai puistomammaa en aio kutsua meille tai tuppautua heille. Ei se, että ihminen on ystävällinen ja harrastaa small talkia tarkoita, että hän haluaa tulla lähelle ja olla ap:n ystävä. Ap, sinulla on kummallinen käsitys siitä, että tuo sosiaalinen ihminen haluaisi ystäväksesi. Todellisuudessa hänellä lienee tuttavapiiri jo valmiiksi, koska osaa tutustua ihmisiin ja mitään aikeita ei ole takana.

Tuo siivousjuttu on kaiken huippu. HÄH? Ei meille ainakaan ole koskaan kukaan höpötyskaveri tunkenut. Lasten kavereiden vanhemmat juttelee eteisessä ja erikseen olen pyytänyt joskus sisälle. Eivät koskaan tunge oma-aloitteisesti.

Vierailija
46/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelet kaikkien muiden paitsi tämän yhden kanssa. Sitä kutsutaan kiusaamiseksi. Ja tämä toinen äiti ei muuta yritä kuin ystävystyä kanssasi. Miltä itsestäsi tuntuisi jos kavereita ei olisi juurikaan, ja kaikki joihin koitat tutustua, kohtelisivat SINUA noin kuin sinä tuota äitiä?

Tai kun tyttäresi menee kouluun. Jos joku tekisi tyttärellesi tuollaista, puuttuisitko asiaan? Kiusaamista se on, tunnusta pois.

Ei lasten tarvitse tulla vähäksi aikaa hoitoon. Voit sanoa ei. Turha tuomita toista vain sen takia että pahaa-ajattelevassa päässäsi kuvittelet mitä seuraisi jos tutustuisitte.

Kyse ei ole siitä että lapsesi tarvitsisi kahta uutta kaveria.

Kuvittele tilanne että tuo äiti ampuu perheensä puolen vuoden kuluttua. Hän oli yksinäinen. Hän koitti neuvolan ohjeiden mukaan tutustua naapurin äitiin jolla oli samanikäisiä lapsia, mutta hänessä ja hänen lapsistaan oli selvästi jotain vikaa kun ei voitu edes hymyillä. Itsetunto mureni lopullisesti, eikä tuttavuutta pystynyt sitten muidenkaan kanssa tekemään, ja päätyi epätoivoiseen ratkaisuun. Joko vihaisit itseäsi lopun ikääsi tai sitten olisit vain niin itsekäs että sinua ei tippaakaan liikuttaisi.

Vierailija
47/58 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoit täysin normaalisti; ei kaikkien kanssa tarvitse olla ylimpiä ystävyksiä vaan saa pitää etäisyyttä ja rajaa lähes ventovieraisiin ihmisiin. Ei minuakaan kiinnosta tehdä läheistä tuttavuutta naapureiden tai työkavereiden kanssa, ellei satu ihan oikeasti löytymään oikeaa ystävyyttä.

Täällä on hyvin paljon (tai sitten yksi ja ainoa usealla kommentilla....) keskenkasvuisia kommentoijia, jotka käyttävät alatyylistä teinikieltä, viljelevät kirosanoja ja sivistymätöntä kieltä; heidän kommenttinsa ja niissä käytetty kieli paljastavat enemmän HEISTÄ eivätkä he tiedä / tunne sinua, jotta voisivat analysoida elämääsi !

Jatka tiukasti samalla linjalla äläkä anna naapurin tuputtautua elämäänne ! Ja nämä ala-arvoiset kiroilukommentit voi jättää tyystin omaan arvoonsa....!

Vierailija
48/58 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat sosiaalisilta taidoiltaan vähän törppöjä. Tulevat suoraa sanomaan että miksei teidän Tiina ja Liina voi olla meidän Mikon kans. Meillä 6- ja 7-vuotiaat tytöt jotka todellakin saavat itse valita kaverinsa joiden kanssa viihtyvät.

Nämä sosiaalisilta taidoiltaan heikkojen vanhempien lapset ovat ilkeitä toisille ja sanovat mitä sattuu ym. Siksi alueen lapset eivät viihdy heidän seurassaan. Esim. tämä heidän poikansa sanoi tyttärelleni että 'en mä sun kaveri halua olla vaan Miikan'. Tuli siis meidän pihaan ja yritti saada lapseni kaverin VAIN omaan seuraansa siten että tyttäreni olisi jätetty ulkopuolelle jne. Ja sitten ihmetellään kun ei tykätä.

Tämä naapurin nainen myös herkästi tuuppaa lapsensa tunneiksi muiden naapureiden hoitoon jos vain juttuväleihin jonkun kanssa pääsee. Ja kuka sellaista haluaa??

Ymmärrän ap:ta täysin.

Juuri silloinhan kaikki kaatuu mun niskaan ja tulee niitä juttuja, että lapsi jätetään hoitoon yms.

Vierailija
49/58 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitaloalueella, jossa lapsiperheitä, mutta ketään ei koskaan näy missään (esim. puistoissa).

Itse olisin onnellinen ap:n naapurista. Meilläkin tuttavia ja serkkuja, mutta minua ärsyttää ainainen sopiminen/aikatauluttaminen tapaamisista jos haluaa vaikka puistoon lapsille seuraa. Oman lapsuuteni vietin lähiössä ja jos kaipasi kavereita piti vain mennä pihalle.

Olen harkinnut vakavasti muuttoa pois täältä hautausmaalta, talomme on ihana joten tästä on harmillista luopua, mutta kaipaan elämää!! ja ihmisiä (niitä ärsyttäviäkin:)) ympärilleni!

Vierailija
50/58 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään uutta.

Älä ap huoli, nuorena ihmisenä sinä tulet oppimaan kuinka ihmisten kanssa ollaan. Sosiaaliset taidot kehittyvät koko elämän ajan vaikka kotikasvatus ei antaisikaan kaikille samoja lähtökohtia.

Vaikka et vielä osaakaan käyttäytyä, ethän opeta lapsestasi kiusaajaa.

Naapurisi vaikuttaa aivan tavalliselta ihmiseltä, joka sivistyneesti keskustelisi niitä-näitä ilman sen suurempia tarkoitusperiä.

Vierailija
51/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sen takia naapurit ei hymyile. :O

Vierailija
52/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä kuin Ap ! En halua olla tekemisissä tämän kerrostalon ihmisten kanssa; minulla on ihan omat kivat ystävät omasta takaa. En kaipaa lisää seuraa enää, ainakaan tästä seinän takaa! Täällä monet rimputtaa toistensa ovikelloja mihin aikaan tahansa; lainailee aamulehtiä, kahvittelee keskenään toistensa kodeissa harva se päivä. Hui kauhistus, en todellakaan halua semmoista " yhteisöllisyyttä" !

Jos tai kun on varaa, ostan omakotitalon ja pääsen pois kerrostalosta! Se olis fantastista, mutta kun ne on niin kalliita!

Ap, älä välitä näistä kommenteista täällä, en edes jaksanut lukea kaikkia läpi, se oli niin omituista luettavaa! Ap, sä oot ihan normaali, ja meitä on muitakin samanlaisia, jotka halutaan kerrostalossa vaan huolehtia ihan omista asioistamme, emme halua suhteisiin saman talon ihmisten kanssa; ja jotkut on todella rasittavia tuppautujia, joita joutuu karttamaan ja olemaan jopa ikävä kyllä epäystävällinen, että pääsee karkuun niiden uteluita ! Teet just niin kuin itse haluat ja hyvältä tuntuu ! Toivon, että pääset karkuun naapurin rouvalta...;)

Vierailija
53/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ap olla, sillä siellä ei kuulemma paljon kaveerata.

Vierailija
54/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet vainoharhainen hullu

Vierailija
55/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa kehitelleen omassa päässään jonkinlaisen mielikuvan tästä naapurista ja kuvittelee tietävänsä hänen aikeensa ja tarkoitusperänsä. Näillä ei todennäköisesti ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tästä syystä välttelee ja syrjii, eli kiusaa. Ap käyttäytyy todella ikävästi ja ilkeästi :(

Kotonaan voi olla naama vaikka minkälaisella norsunv***lla, mutta taloyhtiön pihapiirissä fiksusti käyttäytyvä ihminen on naama peruslukemilla tai ehkä jopa hymyilee.

Vierailija
56/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten muuten voi kuvailla ihmistä, joka vainoharhaisesti pelkää muita ihmisiä, koska uskoo vakaasti, että he uivat liiveihin samantien, jos heille sanoo ystävällisesti hei?

Peruskäytöstapoihin kuuluu tervehtiä ihmisiä, joita tapaa usein eli esim. naapureita tai työtovereita. Erakkoluonne saa olla, mutta sillä ei voi selittää huonoja käytöstapoja ja moukkamaisuutta. Normaali jutustelu, tervehtiminen ja hymy eivät maksa mitään mutta tekevät muut ihmiset iloisiksi. Yleensä myös itselle tulee siitä hyvä mieli, mutta ap:n kaltainen neurootikko kai vaan ahdistuu siitä. Suosittelen terapiaa. Ei ole normaalia ahdistua naapurin ystävällisyydestä!

Vierailija
57/58 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain niin sisäsiittoinen joka ei pysty normaaliin kanssakäymiseen,sekä tutustumaan/ystävystymään muihin ihmisiin ja kasvatat lapsesi samankaltaisiksi oikeasti tosi kusipäiksi.Ap olet oikeasti SAIRAS IHMINEN joka haluaa tuhota lasten normaali elämän. Mene takaisin sinne sisäsiittoiseen kylään mistä ( ihme kumma joku on sinut löytänyt )ja elä siellä elämäsi.

Vierailija
58/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina noita tuppautujia. Yksi työnsi lapsensa yöksi mulle. Selitti jotain outoja,mutta baariin se meni,vaikka valehteli muuta... Sitten on näitä Kutsuin itseni kylään. Voi jestas. Ei jaksas aina muuttaa... Kun uusissakin paikoissa on tuollaisia.