Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt ne yllättävät menot, että on rahaa 25€

Vierailija
04.05.2012 |

ruokaan kymmeneksi päiväksi, en ymmärrä

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tiettyyn pisteeseen asti on mahdollista laskea asumiskustannuksia ja autokustannuksia, mutta lopulta tullaan pisteeseen jossa työmatkakulut syövät sen säästön, joka edullisemmassa asunnossa voittaa. Ja jos asuu jo pienimmässä mahdollisessa kämpässä, niin vaikea siitäkään on nipistää enää.

Auton kanssa on vielä se juttu, että ihan halvimman rotiskon jos ostaa, niin on aika iso riskim, että sen korjauskulut nousevat äkkiä niin isoiksi, että olisi kuitenkin kannattanut ottaa vähän kalliimpi. Tai jos auto on epäluotettava ja jättää tielle, niin eipä sitä työpaikallakaan pitkään katsella.

Ihan oikeasti pienimmät palkat ovat sellaisia, että ei niistä vain voi säästää. Eikä niitä paremmin palkattuja töitä mistään ilmasta synny halukkaille.

Me muutettiin kauemmas halvemman asumisen perässä mutta ei täältä sitten saakaan työpaikkoja läheltä vaan pitää olla 2 autoa ja bensa maksaa aivan sairaasti. Toiseksee, ei Suomessa enää missään saa asua halvalla. Aso asuntojenkin vuokrat ovat ihan yksityisen vuokrien tasolla.

Vierailija
22/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on ylimitoitettu remppa ja alimitoitettu budjetti jos rahaa jää ruokaan 25e!

Tuossa taloudellisessa tilanteessa kannattais ehkä jättää rempat vähemmälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on surullista, etteivät kaikki tajua, että Suomessa on oikeasti työssäkäyviä köyhiä. Vieläpä lapsiperheitä. Vaikka on itsellä rahastoja ja tilit täynnä rahaa, niin voisi sitä myötätuntoa vähän opetella osoittamaan. Ja lukea vaikka jonkin tutkimuksen aiheesta, jos on todella noin tietämätön yhteiskunnan nykytilasta. Tai sitten olla vain hiljaa.

Ohis

Vierailija
24/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuun aikana ollaan ostettu yli normaalin budjetin (esim kengät lapsille) ja sitten loppukuusa tuleekin ylimääräinen meno, esim korvatulehdus lapselle. Ollaan joskus jätetty talvella menemättäkin lääkäriin kun ei yksinkertaisesti ollut rahaa edes taksiin saati sen jälkeen antibiootteihin. Elämä on ihmeellistä :)

Vierailija
25/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitsisi ihan ruoatta olla.

Siis sähkölaskun voi, remppalaskun voi, pesukoneen voi, autonkorjauslaskun voi, lääkärilaskun voi, hammaslääkärilaskun voi, kaikki laskut VOI siirtää eräpäivältään sen verran tuonnemmas taisopia maksavansa parissa erässä, ettei syömättä sentään tarvitse olla.

Ainoa ketjussa mainittu, joka on pakko ostaa NYT, eikä maksua voi siirtää, on ne lääkkeet. Niitä ei saa laskua vastaan apteekista ulos. Onneksi lääkkeet harvoin on ihan niin kalliita, että niihin monen viikon ruokarahat menee. Vaikka mun siskolla kyllä menee reumalääkkeisiin keskivertopalkansaajan koko tili - mutta se onkin poikkeus joka vahvistaa säännön.

jos on jotunut särkypäivystykseen menemään esim. yskityiselle niin kyllä se vaan on maksettava

Minä olen käynyt sekä yksityisellä että kunnallisella. Yksityisellä kyksyvät minulta aina, että haluanko maksaa nyt heti vai haluanko laskun. Jonkun kerran yksityinen hammaslääkäri on myös ilmoittanut, että lähettää laskun, koska kirjanpito on jotenkin vaiheessa. Kunnalliseltahan tulee aina lasku perässä postissa.

Vierailija
26/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei niitä laskuja voi ikuisuuksiin lykätä. Jos lykkään nyt lääkärilaskun seuraavaan palkkapäivään, se kans sitten on sieltä pois. Se taas ajaa kierteeseen koska ensikuussa pitäisi sitten taas lykätä jotain mahdollista menoa, kenties jopa kahta. Parempi hoitaa heti pois alta. Mulla on nyt 2 viikon ajalle 5kpl 9,30e lounareita, lapsi sairastui. Lisäksi piti ostaa lapselle pyörä, ja siihen olen säästänyt muutaman kuukauden.

Vierailija
27/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitsisi ihan ruoatta olla.

Siis sähkölaskun voi, remppalaskun voi, pesukoneen voi, autonkorjauslaskun voi, lääkärilaskun voi, hammaslääkärilaskun voi, kaikki laskut VOI siirtää eräpäivältään sen verran tuonnemmas taisopia maksavansa parissa erässä, ettei syömättä sentään tarvitse olla.

Ainoa ketjussa mainittu, joka on pakko ostaa NYT, eikä maksua voi siirtää, on ne lääkkeet. Niitä ei saa laskua vastaan apteekista ulos. Onneksi lääkkeet harvoin on ihan niin kalliita, että niihin monen viikon ruokarahat menee. Vaikka mun siskolla kyllä menee reumalääkkeisiin keskivertopalkansaajan koko tili - mutta se onkin poikkeus joka vahvistaa säännön.

jos on jotunut särkypäivystykseen menemään esim. yskityiselle niin kyllä se vaan on maksettava

Minä olen käynyt sekä yksityisellä että kunnallisella. Yksityisellä kyksyvät minulta aina, että haluanko maksaa nyt heti vai haluanko laskun. Jonkun kerran yksityinen hammaslääkäri on myös ilmoittanut, että lähettää laskun, koska kirjanpito on jotenkin vaiheessa. Kunnalliseltahan tulee aina lasku perässä postissa.

Vierailija
28/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on ylimitoitettu remppa ja alimitoitettu budjetti jos rahaa jää ruokaan 25e!

Tuossa taloudellisessa tilanteessa kannattais ehkä jättää rempat vähemmälle...

Olen itse ollut ihan samassa tilanteessa..

Vierailija
29/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei niitä laskuja voi ikuisuuksiin lykätä. Jos lykkään nyt lääkärilaskun seuraavaan palkkapäivään, se kans sitten on sieltä pois. Se taas ajaa kierteeseen koska ensikuussa pitäisi sitten taas lykätä jotain mahdollista menoa, kenties jopa kahta. Parempi hoitaa heti pois alta. Mulla on nyt 2 viikon ajalle 5kpl 9,30e lounareita, lapsi sairastui. Lisäksi piti ostaa lapselle pyörä, ja siihen olen säästänyt muutaman kuukauden.

Kyllä mäkin olen lykännyt joitakin laskuja välillä mutta ei ne sillä mihinkään häviä. Kun on tiukkaa, on niin tiukkaa, ettei sitä rahaa seuraavassakaan kuussa välttämättä ole yhtään sen enempää ja laskuja hei tulee lisää!

Vierailija
30/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni budjetti aika tiukille kissan eläinlääkärin takia. Meni kattiin tonni, kun mangneettikuvat piti ottaa. Olisihan sen piikille voinut viedä, mutta kyllä sitten 30e kituuttelemalla selvittiin kaksi viikkoa, kun pakkasessa oli ruokaa ja kaapissa kuiva-aineita. Kissa on kuitenkin lähes perheen jäsen.

Säästöissä oli 10 000e, mutta kun pirut olivat suljetulla tilillä, jonka sai auki vasta vuoden päästä. Mutta tilanteesta selvittiin ja kissa voi hyvin.

Vierailija
31/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 viikossa jo 600 euroa, lisää laskua tulossa tänään ilm. 200-300 euroa, ja ensi viikolla yli satanen. Sitten on onneksi jo palkkapäivä.

Meillä ekaa kertaa rahat lopussa siten, että myös luottokortti on täynnä. Miehellä on tosin yksi luottokortti, jota ei normaalisti käytetä, joten ruokaa ainakin saadaan. Lisäksi myin rahastoja, rahat tulee maanantaina, joten ei ihan ilman käteistäkään jouduta olemaan.

Mutta pakko myöntää, että jotain on mennyt pahasti pieleen, kun tässä tilanteessa olemme, ja on syytä vähän miettiä, miten jatkossa toimimme. Näin ei saa toiste käydä.

(ei tämä onneksi ole pitkäaikainen ongelma,saan ensi kuussa bonukset ja niillä maksan suurimman osan luottokorttilaskusta, ja mies maksaa loput omista bonuksistaan, ne tulee kesällä)

Vierailija
32/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti oman tulotasonsa mukaan niin hyvin kuin osaa. Itse olen pienipalkkainen, en oikeutettu mihinkään tukiin, varsinainen väliinputoaja, kokopäivätöitä ei ole, keikkapaikat säästää, tämäkin työssä käyminen maksaa.

Niin että elämä ON todella alle 5 eurosta kiinni. Sillä saa jo paljon, mutta ei yhtään mitään ylimääräistä. Silti en koe olevani kurja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi