Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt ne yllättävät menot, että on rahaa 25€

Vierailija
04.05.2012 |

ruokaan kymmeneksi päiväksi, en ymmärrä

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakollinen hammaslääkärikäynti yms. jota ei ole osannut ennakoida ja kun on muutenkin tarkkaan suunniteltu budjetti, tuollainen tekee juuri sellaisen rahat loppuu-tilanteen.

Vierailija
2/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla nälissään. Huh, olis voinut vaikka jokun jutun jättää myöhemmäksi, tai ottaa sitä lainaa riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoon ilmaantui vika joka oli korjautettava.

Vierailija
4/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla nälissään. Huh, olis voinut vaikka jokun jutun jättää myöhemmäksi, tai ottaa sitä lainaa riittävästi.

ja kylppäritiloja ei voi jättää kesken. Älä sinä huoli tämä on jo ensi kuussa ohi.

Vierailija
5/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyt flunssa (toisella keuhkokuume). Itse en voinut tehdä kahta työvuoroa kun lapsi ja mies oli niin sairaita (-100€). Samassa kuussa maksettiin vakuutusmaksu. -140€ johon tuo "ylimääräinen" oli tarkoitettu. No otimme pikavipin 100€ että ei tarvinnut 10€:lla kitkutella 10 päivää

Vierailija
6/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 100e lääkärikulut kaataa perheen budjetin?

vaikea ymmärtää kun itse elää niin suunnitelmallisesti, että matkasäästössä on 3000 euroa, kodinkunnostusäästössä 1000 euroa ja lainaa lyhennän aina 3kk välein 600 ylimääräistä. ja nämä on siis mun henk.koht., miehellä on omansa.

Vierailija
7/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 100e lääkärikulut kaataa perheen budjetin? vaikea ymmärtää kun itse elää niin suunnitelmallisesti, että matkasäästössä on 3000 euroa, kodinkunnostusäästössä 1000 euroa ja lainaa lyhennän aina 3kk välein 600 ylimääräistä. ja nämä on siis mun henk.koht., miehellä on omansa.

säästössä, remonttiin tosiaan säästettiin pitkä penni ja silti budjetti ylittyi reippaasti. Sitä tässä nyt maksetaan vielä kuukausi. Eipä noilla sunkaan säästöillä olisi meidän remppaa maksettu =)

Vierailija
8/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 100e lääkärikulut kaataa perheen budjetin?

vaikea ymmärtää kun itse elää niin suunnitelmallisesti, että matkasäästössä on 3000 euroa, kodinkunnostusäästössä 1000 euroa ja lainaa lyhennän aina 3kk välein 600 ylimääräistä. ja nämä on siis mun henk.koht., miehellä on omansa.

Mielelläni laittaisin säästöön joka kuukausi mutta eipä ole mistä laittaa =/ Jokainen sentti on todella tarkkaan laskettu.

Vierailija
9/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mahdollista säästää niitä vararahastoja. AIna kun pikkuisenkin saa säästöön niin tulee joku lisämeno johon ne vähäiset säästöt menee.

Vierailija
10/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mahdollista säästää niitä vararahastoja. AIna kun pikkuisenkin saa säästöön niin tulee joku lisämeno johon ne vähäiset säästöt menee.

Yritetään myös pitää vararahastoa ja sitten kun siellä on vaikka 500€ niin auto menee rikki ja siihen ne rahat taas menee

Vierailija
11/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 100e lääkärikulut kaataa perheen budjetin? vaikea ymmärtää kun itse elää niin suunnitelmallisesti, että matkasäästössä on 3000 euroa, kodinkunnostusäästössä 1000 euroa ja lainaa lyhennän aina 3kk välein 600 ylimääräistä. ja nämä on siis mun henk.koht., miehellä on omansa.

säästössä, remonttiin tosiaan säästettiin pitkä penni ja silti budjetti ylittyi reippaasti. Sitä tässä nyt maksetaan vielä kuukausi. Eipä noilla sunkaan säästöillä olisi meidän remppaa maksettu =)

no en ensin viittinyt laittaa tuohon kuin säästötilit, mut on mulla niiden lisäksi 30 000 osakkeissa ja 10 000 rahastoissa tollasia isompia menoja varten. kannattais opetella budjetoimaan paremmin.

Vierailija
12/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ensin viittinyt laittaa tuohon kuin säästötilit, mut on mulla niiden lisäksi 30 000 osakkeissa ja 10 000 rahastoissa tollasia isompia menoja varten. kannattais opetella budjetoimaan paremmin.

Olet aika nolo, kun tulet elvistelemään rahoillasi tällaiseen ketjuun. Todella nolo =D

Vierailija
13/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään myös pitää vararahastoa ja sitten kun siellä on vaikka 500€ niin auto menee rikki ja siihen ne rahat taas menee

Mitä se sit tekisitte jos säästössä ei olis tota 500e ja auto menee rikki?

Ja kaiken avain on se että kiinteät kulut mitoitetaan tulojen mukaan. Halvempi kämppä, halvempi auto, tai vaikka polkupyörä alle, jos ei rahat riitä.

ja niin moni elää niin, että jos joskus on ylimääräistä rahaa, ostetaan itselke jotain extraa, koska muuten ei saa mitään itselle. ja sit ihmetellään kun tulee ylimääräinen meno, jonka sekin tuhlattu raha olis kuitannut.

Vierailija
14/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sit tekisitte jos säästössä ei olis tota 500e ja auto menee rikki? Ja kaiken avain on se että kiinteät kulut mitoitetaan tulojen mukaan. Halvempi kämppä, halvempi auto, tai vaikka polkupyörä alle, jos ei rahat riitä. ja niin moni elää niin, että jos joskus on ylimääräistä rahaa, ostetaan itselke jotain extraa, koska muuten ei saa mitään itselle. ja sit ihmetellään kun tulee ylimääräinen meno, jonka sekin tuhlattu raha olis kuitannut.

ja toivoa ettei seuraavaan muutamaan kuukauteen tule ylimääräisiä menoja. Meillä on halpa asunto ja autokin maksoi aikanaan 2000€ joten mikä vielä mättää? Meidän menot on todellakin tulojen mukaan, mutta kun ei ne riitä edes kunnolla arjen pyöritykseen saati, että tulee jotain yllätyksiä

Vierailija
15/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat aivan eräältä entiseltä (huom. entiseltä) ystävältäni jonka ainoa motiivi kaivella minut aina vuosien jälkeen esille oli se että pääsee kertomaan mitä on hankittu ja miten hienosti menee ja voi voi kun ei päästä yhdessä reissuun. Tosin oli sitten sitä velkaakin siellä miljoonan kieppeillä. Toisin kuin minulla.

Vierailija
16/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kuule usein aika pienet palkat ja elinkustannutkset on jkovat, joten ei sitä rahaa ole mihinkään säästöön jäänyt missään vaiheessa.

Ei kannattaisi tulla päätään aukomaan kun ei todellisesta elämästä mitään tiedä.

Vierailija
17/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitsisi ihan ruoatta olla.

Siis sähkölaskun voi, remppalaskun voi, pesukoneen voi, autonkorjauslaskun voi, lääkärilaskun voi, hammaslääkärilaskun voi, kaikki laskut VOI siirtää eräpäivältään sen verran tuonnemmas taisopia maksavansa parissa erässä, ettei syömättä sentään tarvitse olla.

Ainoa ketjussa mainittu, joka on pakko ostaa NYT, eikä maksua voi siirtää, on ne lääkkeet. Niitä ei saa laskua vastaan apteekista ulos. Onneksi lääkkeet harvoin on ihan niin kalliita, että niihin monen viikon ruokarahat menee. Vaikka mun siskolla kyllä menee reumalääkkeisiin keskivertopalkansaajan koko tili - mutta se onkin poikkeus joka vahvistaa säännön.

Vierailija
18/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tiettyyn pisteeseen asti on mahdollista laskea asumiskustannuksia ja autokustannuksia, mutta lopulta tullaan pisteeseen jossa työmatkakulut syövät sen säästön, joka edullisemmassa asunnossa voittaa. Ja jos asuu jo pienimmässä mahdollisessa kämpässä, niin vaikea siitäkään on nipistää enää.

Auton kanssa on vielä se juttu, että ihan halvimman rotiskon jos ostaa, niin on aika iso riskim, että sen korjauskulut nousevat äkkiä niin isoiksi, että olisi kuitenkin kannattanut ottaa vähän kalliimpi. Tai jos auto on epäluotettava ja jättää tielle, niin eipä sitä työpaikallakaan pitkään katsella.

Ihan oikeasti pienimmät palkat ovat sellaisia, että ei niistä vain voi säästää. Eikä niitä paremmin palkattuja töitä mistään ilmasta synny halukkaille.

Vierailija
19/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitsisi ihan ruoatta olla.

Siis sähkölaskun voi, remppalaskun voi, pesukoneen voi, autonkorjauslaskun voi, lääkärilaskun voi, hammaslääkärilaskun voi, kaikki laskut VOI siirtää eräpäivältään sen verran tuonnemmas taisopia maksavansa parissa erässä, ettei syömättä sentään tarvitse olla.

Ainoa ketjussa mainittu, joka on pakko ostaa NYT, eikä maksua voi siirtää, on ne lääkkeet. Niitä ei saa laskua vastaan apteekista ulos. Onneksi lääkkeet harvoin on ihan niin kalliita, että niihin monen viikon ruokarahat menee. Vaikka mun siskolla kyllä menee reumalääkkeisiin keskivertopalkansaajan koko tili - mutta se onkin poikkeus joka vahvistaa säännön.

jos on jotunut särkypäivystykseen menemään esim. yskityiselle niin kyllä se vaan on maksettava

Vierailija
20/32 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitsisi ihan ruoatta olla. Siis sähkölaskun voi, remppalaskun voi, pesukoneen voi, autonkorjauslaskun voi, lääkärilaskun voi, hammaslääkärilaskun voi, kaikki laskut VOI siirtää eräpäivältään sen verran tuonnemmas taisopia maksavansa parissa erässä, ettei syömättä sentään tarvitse olla. Ainoa ketjussa mainittu, joka on pakko ostaa NYT, eikä maksua voi siirtää, on ne lääkkeet. Niitä ei saa laskua vastaan apteekista ulos. Onneksi lääkkeet harvoin on ihan niin kalliita, että niihin monen viikon ruokarahat menee. Vaikka mun siskolla kyllä menee reumalääkkeisiin keskivertopalkansaajan koko tili - mutta se onkin poikkeus joka vahvistaa säännön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi