Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:21"]Nyt tapetilla tavarasta luopumisen vaikeus. Tuntuu koko elämä pyörivän oman navan ympärillä. Välillä tuntuu, että voisi olla tervettä mennä kodin ulkopuolelle "oikeisiin" töihin, kun blogi kuitenkin liittyy tavalla tai toisella omaan elämään; "näin minä syön", "näin minä matkustan", "näin minä meikkaan", "näin minä haalin tavaraa" jne. Kun arkisista asioista voi kirjoittaa blogiin, ottaa niistä kuvia ja pohdiskella ja analysoida niitä, on se vähän erilaista kuin vain tulla töistä kotiin, tehdä ruokaa, käydä harrastukissa, vaikka raivata yksi kaappi ja kävelylenkillä kiikuttaa vaatekassi lähimpään UFF:n tms. laatikkoon. Ja aamulla töihin tekemään töitä ja miettimään työasioita... [/quote] Tunnetko Sannin henkilökohtaisesti? Niin arvelinkin. Sinä tiedät hänen elämästään juuri sen, minkä hän päättää blogiin jakaa. Ja kun kyseessä on hänen henkilökohtainen bloginsa, on aika luonnollista että blogin aiheet käsittelevät Sannia itseään. Tässä valossa kommenttisi on minusta aika outo. Ja sen jälkiosan pointtia en kyllä valitettavasti ymmärtänyt alkuunkaan. Totta kai on erilaista kun arkisista asioista voi ottaa kuvia blogiin. Mutta miten se liittyy mihinkään?
[/quote]
Pointti on se, että kun elämässä on muutakin kuin ne omat arkiset jutut, niin tulee vähän suhteellisuudentajua kenties. Minusta Sanni itse asiassa jakaa aika paljon itsestään blogiin, monet asiat ovat aika henkilökohtaisiakin. Mutta kun työ on pitää blogia omasta elämästään niin siinäkin rajat saattaa vähän madaltua.
Minä en ikimaailmassa haluaisi pitää blogia itsestäni vaan valitsisin jonkun asia-aiheen tai harrastuksen ja pitäytyisin siinä. Arkiasiat voin kertoa kavereille enkä tarvitse niille suurempaa areenaa. Ja koska voin tehdä etätyötä halutessani niin kyllä se on ihanaa, kun se ei ole jokapäiväistä ja kun työtehtäväni eivät liity minuun- Varmaan Sanni on tyytyväinen tilanteeseensa, sitä en epäile.
[/quote]
Toiset tykkäävät lukea asiablogeja, toiset henkilökohtaisista asioista kirjoitettuja. Jos karkkipäivällä riittää lukijoita ja kirjoittaja on itse tyytyväinen, sinulla ei pitäisi olla asiaan nokan koputtamista.
[/quote]
En ole tuo aiempi kirjoittaja. Pakko kuitenkin puuttua tuohon ajatukseesi, että jos joku on yhtä mieltä niin toinen ei saa olla toista mieltä eikä ainakaan sanoa mielipidettään ääneen. Mitä ihmettä? Blogeja on tosiaan moneen makuun ja lukijoita moneen lähtöön. Kaikilla saa kuitenkin olla oma mielipide - ainakin sivistysvaltioissa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:43"]
Nyt blogissa messutaan viikkotolkulla vhh:n upeudesta, kertokaa joku kun jotain järkevää luettavaa taas ilmestyy, ennen en klikkaa blogiin: äsken kävin, ja alkoi yököttää postauksen kuvitus joissa oli ensin muovirasiasalaattia kananmunalla (ihan normaalia kai mutta sekä muovirasiat että kananmunat etoo mua) ja sitten.... kusinen ketostix! Että hyvää ruokahalua vain :D
[/quote]Ei olekaan ensimmäinen kerta kun on postannut hieman ällöttävistä asioista, kehon toimintoja ei tarvitse kuvailla koko kansalle luettavaksi. Samoin postaus missä kertoi väheksyvästi omasta ulkonäöstään ja että kadehtii Ocjuliaa, mielestäni sekin oli taas tavallaan liian pitkälle menevä postaus. Ei tunnu tietävän missä menee hyvän maun sanelemat rajat postausaiheiden ja näkökulmien valitsemisessa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:21"]
Nyt blogissa messutaan viikkotolkulla vhh:n upeudesta, kertokaa joku kun jotain järkevää luettavaa taas ilmestyy, ennen en klikkaa blogiin: äsken kävin, ja alkoi yököttää postauksen kuvitus joissa oli ensin muovirasiasalaattia kananmunalla (ihan normaalia kai mutta sekä muovirasiat että kananmunat etoo mua) ja sitten.... kusinen ketostix! Että hyvää ruokahalua vain :D
[/quote]Ei olekaan ensimmäinen kerta kun on postannut hieman ällöttävistä asioista, kehon toimintoja ei tarvitse kuvailla koko kansalle luettavaksi. Samoin postaus missä kertoi väheksyvästi omasta ulkonäöstään ja että kadehtii Ocjuliaa, mielestäni sekin oli taas tavallaan liian pitkälle menevä postaus. Ei tunnu tietävän missä menee hyvän maun sanelemat rajat postausaiheiden ja näkökulmien valitsemisessa.
[/quote]
Mä muistan sen postauksen, jossa Sanni kertoi kadehtivansa Jangsaraa ja sitten monet lukijat reagoivat niin, että alkoivat haukkua Jangsaraa ja "lohdutella" Sannia siitä miten tämä on parempi. Itse pidän molemmista blogeista ja minua otti päähän, kun Jangsara lopetti bloginsa päivittämisen tuon postauksen jälkeen. Jangsaraa seuranneet tietävät, että hänellä on ollut masennusta ja ehkä siksi tuo ryöpytys (Karkkipäivän kärkkäimpien kommentoijien dissaus) vei innon päivittää blogia. Tässä asiassa Sanni olisi ehkä voinut harkita vähän enemmän kannattaako Jangsara nostaa esille. En sano, että hän olisi voinut ennakoida niitä mollauskommentteja etukäteen, mutta sen postauksen seuraukset olivat aika karut. Toivon, että hän olisi tajunnut edes privana pahoitella Jangsaralle asiaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:31"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:21"]
[/quote]
Mä muistan sen postauksen, jossa Sanni kertoi kadehtivansa Jangsaraa ja sitten monet lukijat reagoivat niin, että alkoivat haukkua Jangsaraa ja "lohdutella" Sannia siitä miten tämä on parempi. Itse pidän molemmista blogeista ja minua otti päähän, kun Jangsara lopetti bloginsa päivittämisen tuon postauksen jälkeen. Jangsaraa seuranneet tietävät, että hänellä on ollut masennusta ja ehkä siksi tuo ryöpytys (Karkkipäivän kärkkäimpien kommentoijien dissaus) vei innon päivittää blogia. Tässä asiassa Sanni olisi ehkä voinut harkita vähän enemmän kannattaako Jangsara nostaa esille. En sano, että hän olisi voinut ennakoida niitä mollauskommentteja etukäteen, mutta sen postauksen seuraukset olivat aika karut. Toivon, että hän olisi tajunnut edes privana pahoitella Jangsaralle asiaa.
[/quote]
Sanni taisi kyllä ilmaista varsin selkeästi epämukavan fiiliksensä noihin kommentteihin liittyen. Käsitin myös että Jangsara ei enää päivittele samaan tahtiin koska hänen järkkärinsä meni rikki, siitä oli taannoin joku päivitys.
Tiettyjen kommenttien kanssa olisi kyllä ollut parempi vaan jättää julkaisematta koko roska, mutta ehkei Sannille kilttinä tyyppinä tullut juuri mieleen kuinka inhottavia kommentteja ihmiset keksisivät heittää.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:31"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:21"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:43"] Nyt blogissa messutaan viikkotolkulla vhh:n upeudesta, kertokaa joku kun jotain järkevää luettavaa taas ilmestyy, ennen en klikkaa blogiin: äsken kävin, ja alkoi yököttää postauksen kuvitus joissa oli ensin muovirasiasalaattia kananmunalla (ihan normaalia kai mutta sekä muovirasiat että kananmunat etoo mua) ja sitten.... kusinen ketostix! Että hyvää ruokahalua vain :D [/quote]Ei olekaan ensimmäinen kerta kun on postannut hieman ällöttävistä asioista, kehon toimintoja ei tarvitse kuvailla koko kansalle luettavaksi. Samoin postaus missä kertoi väheksyvästi omasta ulkonäöstään ja että kadehtii Ocjuliaa, mielestäni sekin oli taas tavallaan liian pitkälle menevä postaus. Ei tunnu tietävän missä menee hyvän maun sanelemat rajat postausaiheiden ja näkökulmien valitsemisessa. [/quote] Mä muistan sen postauksen, jossa Sanni kertoi kadehtivansa Jangsaraa ja sitten monet lukijat reagoivat niin, että alkoivat haukkua Jangsaraa ja "lohdutella" Sannia siitä miten tämä on parempi. Itse pidän molemmista blogeista ja minua otti päähän, kun Jangsara lopetti bloginsa päivittämisen tuon postauksen jälkeen. Jangsaraa seuranneet tietävät, että hänellä on ollut masennusta ja ehkä siksi tuo ryöpytys (Karkkipäivän kärkkäimpien kommentoijien dissaus) vei innon päivittää blogia. Tässä asiassa Sanni olisi ehkä voinut harkita vähän enemmän kannattaako Jangsara nostaa esille. En sano, että hän olisi voinut ennakoida niitä mollauskommentteja etukäteen, mutta sen postauksen seuraukset olivat aika karut. Toivon, että hän olisi tajunnut edes privana pahoitella Jangsaralle asiaa. [/quote] Sanni taisi kyllä ilmaista varsin selkeästi epämukavan fiiliksensä noihin kommentteihin liittyen. Käsitin myös että Jangsara ei enää päivittele samaan tahtiin koska hänen järkkärinsä meni rikki, siitä oli taannoin joku päivitys. Tiettyjen kommenttien kanssa olisi kyllä ollut parempi vaan jättää julkaisematta koko roska, mutta ehkei Sannille kilttinä tyyppinä tullut juuri mieleen kuinka inhottavia kommentteja ihmiset keksisivät heittää.
[/quote]
Missä on ollut päivitys, että Jangsaran blogitauko johtuisi järkkärin rikki menemisestä? Olen tasaisin väliajoin käynyt tsekkaamassa hänen bloginsa ja toivonut päivitystä, enkä sieltä ole löytänyt tällaista mainintaa. Joo, minustakin Sanni olisi voinut kylmästi jättää julkaisematta törkeimmät kommentit. Ehkä hänellä oli sitten sellainen ajatus ettei omia lukijoita halua ärsyttää. Niitä dissauskommentteja kun oli enemmän kuin muutama.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:21"]
Nyt tapetilla tavarasta luopumisen vaikeus. Tuntuu koko elämä pyörivän oman navan ympärillä. Välillä tuntuu, että voisi olla tervettä mennä kodin ulkopuolelle "oikeisiin" töihin, kun blogi kuitenkin liittyy tavalla tai toisella omaan elämään; "näin minä syön", "näin minä matkustan", "näin minä meikkaan", "näin minä haalin tavaraa" jne.
Kun arkisista asioista voi kirjoittaa blogiin, ottaa niistä kuvia ja pohdiskella ja analysoida niitä, on se vähän erilaista kuin vain tulla töistä kotiin, tehdä ruokaa, käydä harrastukissa, vaikka raivata yksi kaappi ja kävelylenkillä kiikuttaa vaatekassi lähimpään UFF:n tms. laatikkoon. Ja aamulla töihin tekemään töitä ja miettimään työasioita...
[/quote]
Eikös juurikin nuo näin meikkaan/syön/haalin/luovun tavarasta ole niitä arkikokemuksia? Olen käsittänyt että Sanni ei elä bloginsa tuotoilla, vaan tekee edelleen kosmetiikkamyyjän vuoroja, vaikka ei enää olekaan vakkari. Olenko luullut väärin?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 16:55"]
Mun on erittäin vaikea kuvitella lapsia tähän yhtälöön. Elämää on kuitenkin huomattavasti vaikeampi kontrolloida, jos lapsia on mukana kuvioissa. Ottaisiko vauvan kainaloon couchsurfing-matkalle? Kuka maksaisi vaipat, pitäisikö jakaa summa 50/50 miehen kanssa? Olen itsekin hyvin itsenäinen ja paljon reppureissannut, mutta yleensä iän myötä mielipiteet ja periaatteet vähän pyöristyvät. Ihan vain sekin takia, että se tekee elämästä helpompaa :) Sannin kohdalla taas tuntuu, ettei ole yhtään valmis tinkimään periaatteistaan. Sannihan on myös kertonut, että karppaus on aiheuttanut jotain hormonihäikkää ja tämä oli jo kauan (pari vuotta?) sitten, jolloin vhh ei ollut todellakaan näin extremeä kuin nyt tuntuu olevan. Eli mahdollisesti lapsen saannissa voisi olla vaikeuksiakin, mutta itse en usko, että Sanni edes haluaisi lapsia. Ainakaan mikään ei tunnu viittaavaan siihen.
[/quote]Tuo muakin alkoi pelottamaan, miten voi elättää lapsen perheessä jossa on kaksi erilaista elintasoa. Toisella on enemmän kuin tarpeeksi mutta ei ehkä halua jakaa läheisilleen. Toinen kituuttelee olosuhteissa jossa ei lapselle ehkä riittäisikään tarvittavia resursseja. Lapsen saaminen noihin olosuhteisiin olisi kaiketi taloudellinen umpikuja ja taistelukenttä noin erikoisille ihmisille.
Jangsara oli kommentoinut siihen postaukseen ("Kateudesta") että osasyy blogin lopettamiseen oli kateus nuorempia, kauniimpia ja rikkaampia bloggaajia kohtaan sekä tunne, ettei kuulu blogiyhteisöön. Sanni ei siis ollut syy lopettamiseen.
Hmm, onko Sannilla huonot hampaat? Henkilö laihduttaa itsensä langanlaihaksi raudanlujaa itsekontrollia ylläpitäen mutta hehkuttaa ruoasta, ainut keino ylläpitää elämä jonkinlaisssa tasapainossa tuonkaltaisissa olosuhteissa, on bulimia. Didemilläkin on hampaat ihan paskana, ei tarvitse ihmetellä minkähän takia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:04"]
Jangsara oli kommentoinut siihen postaukseen ("Kateudesta") että osasyy blogin lopettamiseen oli kateus nuorempia, kauniimpia ja rikkaampia bloggaajia kohtaan sekä tunne, ettei kuulu blogiyhteisöön. Sanni ei siis ollut syy lopettamiseen.
[/quote]
Minusta tuon Sannin tekemän postauksen kommentit olivat omiaan ruokkimaan Jangsarassa noita huonommuuden tunteita. Ei varmasti Sanni ihmisenä ollutkaan mikään syy lopettaa blogin päivitystä, mutta hänen postauksensa kommentit ovat hyvinkin voineet olla se asia joka katkaisi kamelin selän. Todella kiinnostaa missä on Jangsaran kommentti, että järkkäri olisi hajonnut.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:31"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:21"] [quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:43"] Nyt blogissa messutaan viikkotolkulla vhh:n upeudesta, kertokaa joku kun jotain järkevää luettavaa taas ilmestyy, ennen en klikkaa blogiin: äsken kävin, ja alkoi yököttää postauksen kuvitus joissa oli ensin muovirasiasalaattia kananmunalla (ihan normaalia kai mutta sekä muovirasiat että kananmunat etoo mua) ja sitten.... kusinen ketostix! Että hyvää ruokahalua vain :D [/quote]Ei olekaan ensimmäinen kerta kun on postannut hieman ällöttävistä asioista, kehon toimintoja ei tarvitse kuvailla koko kansalle luettavaksi. Samoin postaus missä kertoi väheksyvästi omasta ulkonäöstään ja että kadehtii Ocjuliaa, mielestäni sekin oli taas tavallaan liian pitkälle menevä postaus. Ei tunnu tietävän missä menee hyvän maun sanelemat rajat postausaiheiden ja näkökulmien valitsemisessa. [/quote] Mä muistan sen postauksen, jossa Sanni kertoi kadehtivansa Jangsaraa ja sitten monet lukijat reagoivat niin, että alkoivat haukkua Jangsaraa ja "lohdutella" Sannia siitä miten tämä on parempi. Itse pidän molemmista blogeista ja minua otti päähän, kun Jangsara lopetti bloginsa päivittämisen tuon postauksen jälkeen. Jangsaraa seuranneet tietävät, että hänellä on ollut masennusta ja ehkä siksi tuo ryöpytys (Karkkipäivän kärkkäimpien kommentoijien dissaus) vei innon päivittää blogia. Tässä asiassa Sanni olisi ehkä voinut harkita vähän enemmän kannattaako Jangsara nostaa esille. En sano, että hän olisi voinut ennakoida niitä mollauskommentteja etukäteen, mutta sen postauksen seuraukset olivat aika karut. Toivon, että hän olisi tajunnut edes privana pahoitella Jangsaralle asiaa. [/quote] Sanni taisi kyllä ilmaista varsin selkeästi epämukavan fiiliksensä noihin kommentteihin liittyen. Käsitin myös että Jangsara ei enää päivittele samaan tahtiin koska hänen järkkärinsä meni rikki, siitä oli taannoin joku päivitys. Tiettyjen kommenttien kanssa olisi kyllä ollut parempi vaan jättää julkaisematta koko roska, mutta ehkei Sannille kilttinä tyyppinä tullut juuri mieleen kuinka inhottavia kommentteja ihmiset keksisivät heittää.
[/quote]
Missä on ollut päivitys, että Jangsaran blogitauko johtuisi järkkärin rikki menemisestä? Olen tasaisin väliajoin käynyt tsekkaamassa hänen bloginsa ja toivonut päivitystä, enkä sieltä ole löytänyt tällaista mainintaa. Joo, minustakin Sanni olisi voinut kylmästi jättää julkaisematta törkeimmät kommentit. Ehkä hänellä oli sitten sellainen ajatus ettei omia lukijoita halua ärsyttää. Niitä dissauskommentteja kun oli enemmän kuin muutama.
[/quote]
http://jangsara.blogspot.fi/2013/02/still-alive.html
Tuossa postauksessa on maininta kameran epävakaudesta, mutta toisaalta mainitsee myöhemmin että on saanut sen välillä toimimaan. Muistelisin että jossain olisi ollut joku toinenkin maininta tästä, ja porukka toivoi jo että voitaisiin laittaa pystyyn joku keräys jotta Jangsaralle saataisiin uusi kamera, mutta sitä en enää löytänyt, ehkä poistanut postauksia tai kommentteja?
Ah, se kamerajuttu olikin Facebookissa.
"Hello sweeties! I'm so sorry I've been quiet for a long time I'm OK, but the main problem is that my camera is not. It's nearly impossible to take decent makeup/swatch pics with it now days. And me and my husband both being currently unemployed, I really can't afford to buy new camera."
Toinen tammikuuta 2013, en saanut tähän suoraan linkitettyä joten heitin vaan lainauksen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:35"]
Ah, se kamerajuttu olikin Facebookissa.
"Hello sweeties! I'm so sorry I've been quiet for a long time I'm OK, but the main problem is that my camera is not. It's nearly impossible to take decent makeup/swatch pics with it now days. And me and my husband both being currently unemployed, I really can't afford to buy new camera."
Toinen tammikuuta 2013, en saanut tähän suoraan linkitettyä joten heitin vaan lainauksen.
[/quote]
Ok, kiitos tiedosta. En ole itse Facebookissa, joten se selittää miksi tuo on mennyt minulta kokonaan ohi. Voi kun joku firma lahjoittaisi Jangsaralle kameran. Hänellä oli niin ihania ja hauskoja maskeerauksia ja meikkejä.
Sannilla jatkuvaa kitinää ja valitusta rahasta. Lopetin blogin seuraamisen n. vuosi sitten ja nyt kävin kurkkaamassa tämän ketjun ansiosta. Floridaan lähdetään ja rahaa on vähän, edullinen Bahama-risteily on hyi, vanhaa, kulahtanutta, kallista, ei ole tekemistä, ei ole näkemistä, tylsää, ei kahvia. Pysyis kotona sitten jos on todella noin helvetin vaikeaa hänen elonsa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:49"]Sannilla jatkuvaa kitinää ja valitusta rahasta. Lopetin blogin seuraamisen n. vuosi sitten ja nyt kävin kurkkaamassa tämän ketjun ansiosta. Floridaan lähdetään ja rahaa on vähän, edullinen Bahama-risteily on hyi, vanhaa, kulahtanutta, kallista, ei ole tekemistä, ei ole näkemistä, tylsää, ei kahvia. Pysyis kotona sitten jos on todella noin helvetin vaikeaa hänen elonsa.
[/quote]
Mun mielestä nää matkapostaukset oli piristävän rehellisiä. Ei se lomailukaan aina ole kuin saduissa ja mielikuvissa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:49"]
Sannilla jatkuvaa kitinää ja valitusta rahasta. Lopetin blogin seuraamisen n. vuosi sitten ja nyt kävin kurkkaamassa tämän ketjun ansiosta. Floridaan lähdetään ja rahaa on vähän, edullinen Bahama-risteily on hyi, vanhaa, kulahtanutta, kallista, ei ole tekemistä, ei ole näkemistä, tylsää, ei kahvia. Pysyis kotona sitten jos on todella noin helvetin vaikeaa hänen elonsa.
[/quote]
No mutta eihän Sanni harrastakaan shoppailumatkailua, vaan elämysmatkailua. Nuukailumatkailukin voi olla kivaa, jos on omanhenkistä seuraa mukana. Melkein toivoisin, että Sanni sortuisi jossain kosmetiikkaoutletissa kunnolla ja tekisi haalintapostauksen. Hänet tuntien näin tuskin tulee käymään. Olisi se hänen miehensä voinut antaa vaikka vähän taskurahaa naiselle mukaan :).
Itsekin haaveilen Karibian risteilystä joten kävin lukemassa matkapostauksen. Eihän se miltään luksuslaivalta kuulostanut mutta outoa että Sanni kirjoittaa noin negativiisesti "kulahtaneesta" laivasta kun yleensä hän matkustaa kengännauhabudjetilla ja sohvasurffailee.
Itse tykkään Sannin tyylistä ja just siitä että hän kirjoittaa omasta elämästään, joka on hieman, eh... erilaista kuin useimmilla päälle kolmikymppisillä naisilla. Just kaikki nämä rahan pihtaamiset ja kymmeniä vuosia vanhojen kosmetiikkatuotteiden hamstraamiset ja tilastoinnit sekä hiilareiden laskemiset on kyllä niin kaukana omasta elämästä että siksikin mielenkiintoista.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:57"]
Tuo muakin alkoi pelottamaan, miten voi elättää lapsen perheessä jossa on kaksi erilaista elintasoa. Toisella on enemmän kuin tarpeeksi mutta ei ehkä halua jakaa läheisilleen. Toinen kituuttelee olosuhteissa jossa ei lapselle ehkä riittäisikään tarvittavia resursseja. Lapsen saaminen noihin olosuhteisiin olisi kaiketi taloudellinen umpikuja ja taistelukenttä noin erikoisille ihmisille.
[/quote]
Pakko kommentoida tuohon kohtaan, että itse olen ainakin saanut käsityksen, että Sanni ei halua avustusta/rahaa mieheltään, vaan nimenomaan haluaa tulla itse toimeen ja elelee sitten tulotasonsa mukaisesti. Jossain matkapostauksessa on mielestäni mainittu, että mies olisi halunnut käydä hienoissa ravintoloissa syömässä ja olisi luvannut tarjota Sannille, mutta Sanni ei halunnut ottaa tarjousta vastaan.
Mä olen lukenut Karkkipäivää vuodesta 2010 (hui..) ja täytyy sanoa, että kauas on tultu niistä ajoista. Tykkäsin blogista ennen hirveästi, kavin katsomassa sen lähes päivittäin. Tykkäsin Sannin tavasta kirjoittaa ja esitellä tuotteita, ja oli kiva lukea monesta uutuustuotteesta sieltä. Muutaman hyvän löydönkin olen blogin avulla tehnyt :) Tykkäsin siitä, että mielestäni Sanni melko suoraan uskalsi myös kritisoida (perustellusti) tuotteita, joista ei pitänyt, eikä kehunut niitä väkisin, jos oli vaikka saanut ne blogin kautta. Muutenkin mielestäni alkuvuosina Sanni arvioi huomattavasti enemmän juuri itse hankkimaansa kosmetiikkaa kuin nykyisin (osin ymmärretävistäkin syistä). Minua eivät ole koskaan haitanneet Sannin "neuroosit" ja kaikenmaan listat shampoopullon riittoisuudesta ja luomivärien käytöstä, minusta ne olivat hauskoja :D Tai siis harrastuksensa kullakin, ja jos Sanni tykkää listojen tekemisestä niin mitäpä se minulta on pois. On minullakin varmaan samantyyppisiä tapoja, joita joku toinen ei ymmärrä.
Sannin tapa kirjoittaa blogia on hieman jännä. Toisaalta hän avautuu aika paljon ja kertoo hyvin henkilökohtaisia asioita (esim. vartalostaan ja ihmissuhteistaan) mutta toisaalta en esimerkiksi vieläkään tiedä missä kaupungissa Sanni asuu :D (En tiedä onko hän itse sen jossain maininnut, en muista koskaan blogista lukeneeni enkä ole jaksanut selvittääkään asiaa. Eipä sillä toisaalta väliäkään ole.)
Tykkäsin alussa satunnaisista ruoka- ja matkapostauksista, niitä oli ennen kiva lukea. Nykyään blogi tuntuu olevan juuri matka- ja ruokablogi, jossa kosmetiikkapostaukset tuntuvat olevat se poikkeus :( (Ehkä vähän kärjistäen.) En saa niistä kauheasti irti, koska vhh-ruokavalio ei kiinnosta, ja jos haluan lukea matkapostauksia, niin menen ensisijaisesti muihin blogeihin. Enkä toisaalta jaksa sivutolkulla selata muita postauksia läpi, jotta pääsisin niihin kosmetiikkapostauksiin. Käynkin blogissa enää harvakseltaan, vaikka niissä arvostelupostauksissa on vielä sitä jotain, minkä vuoksi alun perin blogia aloin seuraamaan.
En ole koskaan myöskään kokenut tarvetta kristisoida Sannia rahankäytöstään (okei, onhan se hassua kieltäytyä vaikka jostain miehen tarjoamasta illallisesta periaatteisiin vedoten), koska Sanni haluaa selvästi pihistää yhdestä panostaakseen johonkin toiseen. Näinhän varmaan itse kukin tekee? Itse en esim. käy juurikaan baareissa vaan käytän siitä säästyneet rahat ihan muuhun harrastukseen. Tasapainoa, tasapainoa...
Jotenkin silti toivon, että blogi palaisi enemmän entiselleen :(
Pidän eniten kosmetiikkapostauksista ja tehdaskäynneistä. Matkustusjutut luen joskus, aina jos niissä käsitellään kosmetiikkaa. Ruokapostaukset skippaan aina. Karppaus ei kiinnosta millään tasolla joten ne eivät kiinnosta mitenkään päin. Minusta olis kiva lukea vaelluspostaus. Sannihan käy välillä telttailemassa. Olen tykännyt myös erityisen paljon Sannin rehellisyydestä: siitä että voi raottaa omaa kateellisuuttaan, pihiyttään ja neuroottisuuttaan. Kaikkihan nuo ominaisuudet ovat vastenmielisiä överiksi vedettynä ja yhdistettynä, mutta silti perin inhimillisiä. Hänen paras postauksensa on mielestäni ollut Rikas köyhä.