Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
Postaus ystävän häistä (toivottavasti kaikille vieraille oli ok, että heistä julkaistiin kuvia blogissa?!) oli kaunis, mutta sitten loppukaneettina miten Sanni sai pukunsa avulla rinnat! Voi jestas, en olisi huomannut koko asiaa ilman mainintaa ja miksi aikuinen nainen tuollaisessa tunnelmallisessa hääpostauksessa katsoo asiakseen kuittailla omista rinnoistaan. :(
Hotellin aamupalan moittiminen ja eri ruoan tilaaminen listan ulkopuolelta, kun ei ole mitään allergiaa tms. on minusta vähän huonoa käytöstä. Sanni on lisäksi käynyt aiemminkin Ranskassa, joten tietää mitä aamupalat siellä on. Silloin voi tyytyä kahviin ja odottaa lounasta ja ottaa tavaksi syödä illallinen myöhään tai piipahtaa kauppaan. Näin toimin nirsoilevan lapsen kanssa, sillä sitä syödään mitä on tarjolla tai ollaan ilman; hänellä ei siis ole tuota kauppamahdollisuutta. ;)
Toki silloin voi valittaa, jos ruoan laatu on heikko suhteessa hintaan, mutta tässä tapauksessa aamupala itsessään oli sitä ranskalaista aamupalaa. Itse en edes kasvissyöjänä ollessani nostanut metakkaa esim. Itä-Euroopassa, jossa kasvisruokaa oli niukasti tarjolla, koska aiemmin kasvissyönti ei ollut vielä niin yleistä näissä maissa (ja tiesin tämän jo reissuun lähtiessä).
Kun rasvaprosentti tippuu liian alas, näkyy se myös kasvoista. Piirteistä tulee pistävämmät ja luurankomaiset, rypyt ja juonteet korostuvat, joten ehkä pelkkä autingon otto ei ole syy ryppyihin.
Liiallisella laihduttamisella voi aiheuttaa myös vaihdevuodet - munasarjojen toiminta voi loppua vaikka 20-vuotiaana.
Itse en kehtaisi kysellä toisten häissä jokaiselta vieraalta, saanko käyttää kuvia omassa blogissani. :) Ainakaan, jos on itse vieraana eikä kuvaajana. Jos on palkattuna kuvaajana ja haluaisi käyttää kuvia portfoliossa, voisi luvan hienovaraisesti kysäistä. Mieluummin julkaisisin vain sellaisia kuvia sitten, joissa ei näy vierailta. Hääparilta voisi häiden jälkeen kysäistä, ovatko jotkut heidän kuvat julkaisukelpoisia.
Sannilla on kiva blogi, mutta ihmettelen, ettei hänelle muka jää ollenkan aikaa rauhoittua vaikka lukemaan tai kirjoittamaan kirjeitä, joita siis haluaisi tehdä, mutta ei blogin vuoksi voi?! Blogi on ihan kiva, mutta ehkä joskus karsimalla postauksia, voisi aikaa jäädä muuhunkin.
Monien juttujen aihe on kuitenkin vain oma elämä, esim. kaksi postausta mysteeripaketista, joka löytyi pakastimesta tai joskus vinkki mitä kannattaa tehdä Trella tai jossakin ja jo samassa postauksessa surkuttelua siitä miksi hän nytkin kirjoitti tuota vinkkipostausta eikä istunut ulkona kesäterassilla. Ei kai blogin pitäminen noin rasittavaa pidä olla? Varmaan alustan vaatima minimipostausmääräkin täyttyy ihan hyvin ns. kunnon postauksilla, joiden kirjoittaminen, kuvaaminen, kuvien muokkaus ym. toki vie aikaa. Ja kun blogi on päätyö, voisi olla ihan järkevää tehdä itselleen työajat, joissa pyrkii pääasiassa työt tekemään.
Mitä mieltä olette uudesta hiustyylistä? Mielestäni ei käy Sannille yhtään :/ jotenkin tuo tyyli ja värikkäät hiukset eivät käy yhteen. Ei sillä, ettäkö Sannin tyylissä jotain vikaa olisi, mutta onhan tuollainen trikootyyli vähän huvittava yhdistettynä liilaan tukkaan. Lisäksi olen aina mieltänyt värikkäät hiukset vähän nuorempien jutuksi. Latvatkin ovat kamalassa kunnossa, jos hän viitsisi leikata edes 10 tai 20 senttiä hiuksistaan niin näyttäisi varmasti paljon paremmalta. Mutta mikäs siinä, jos itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette uudesta hiustyylistä? Mielestäni ei käy Sannille yhtään :/ jotenkin tuo tyyli ja värikkäät hiukset eivät käy yhteen. Ei sillä, ettäkö Sannin tyylissä jotain vikaa olisi, mutta onhan tuollainen trikootyyli vähän huvittava yhdistettynä liilaan tukkaan. Lisäksi olen aina mieltänyt värikkäät hiukset vähän nuorempien jutuksi. Latvatkin ovat kamalassa kunnossa, jos hän viitsisi leikata edes 10 tai 20 senttiä hiuksistaan niin näyttäisi varmasti paljon paremmalta. Mutta mikäs siinä, jos itse tykkää.
Minusta ne on aivan upeat. Kuka sanoo, että ainoastaan nuorilla saa olla erikoisen väriset hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette uudesta hiustyylistä? Mielestäni ei käy Sannille yhtään :/ jotenkin tuo tyyli ja värikkäät hiukset eivät käy yhteen. Ei sillä, ettäkö Sannin tyylissä jotain vikaa olisi, mutta onhan tuollainen trikootyyli vähän huvittava yhdistettynä liilaan tukkaan. Lisäksi olen aina mieltänyt värikkäät hiukset vähän nuorempien jutuksi.
Sannin uudet hiukset ovat hienot, värikkäät hiukset voi värjätä vaikka kuusikymppisenä, ei niissä mitään ikärajaa ole vaikka jotkut niin yrittävät väittääkin... Ärsyttää ajattelutapa, että 'aikuisena' pitäisi jättää jotain kivaa tekemättä vain siksi, että jonkun ahdasmielisen mielestä se sopii vain teineille :S
Olin kyllä yllättynyt Sannin uudesta hiusväristä. Lähinnä kai siksi, että olen aina mieltänyt Sannin vähän jämähtäneeksi (sellainen joustavuuden vastakohta). Kuten Sanni itsekin kirjoitti, niin villein tukkajuttunsa on tähän asti ollut hunajablondista viileään taittoon vaihtaminen. Siihen nähden tämä oli tosi iso repäisy.
Väri on ihan kiva, ja tavallaan sopii Sannin maailmankuvaan, jossa ei koskaan kasveta aikuiseksi vaan pysytään aina 11-vuotiaan mitoissa, leikitään meikeillä ja mailitlponeilla.
Värjäys on hyvin tehty, mutta siltikin kuvista näkyy, että huonokuntoisiin latvoihin ei ole väriä saatu tasaisesti tarttumaan. Minäkin kyllä suosittelisin 20 cm latvojen lyhennystä, mutta ihan niin radikaaliin muutokseen Sanni ei taida olla valmis. Long bob olisi eittämättä hyvin aikuismainen hiustyyli. :)
Karseassa kunnossa olevat hiukset. Violetti väri korostaa epäsiistiä vaikutelmaa. Huh!
Dame Edna
Väri näyttää hyviltä noissa tilannekuvissa. Esittelykuvissa näytti, että ihon sävy olisi ollut liian lämmin ja tumma kylmiin hiuksiin verrattuna.
Minusta hienoa, että toteutti haaveensa. Ei hiusten väri tai pituus ole mikään ikäkysymys!
Kaunis väri, mutta tuntuu, että voimakkaat värit vaativat aina meikin. Ainakin meikittömissä kuvissa väri näyttä vähän liian räikeältä, toki luonnossa voi näyttää vähän erilaiselta kuin kuvissa.
Kiinnitti huomion tuo uusimmassa postauksessa oleva ote Misterin viestistä. Jotenkin tulee etäinen vaikutelma kirjakielellä kirjoitetusta virallisen oloisesta viestistä.
^Ei minulle tullut etäinen vaikutelma. Ehkä siksi, että viesteilen itsekin välillä miehen kanssa kirjakielellä ja välillä puhekielellä ja välillä sekasotkuna.
Mitä tukkaan tulee, niin kävi omassakin mielessä, että hieno väri menee vähän hukkaan ponnarilla trikoorytkyjen kanssa ja että polkkatukka olisi parempi, mutta ei kai siinä mitään jos itse on tyytyväinen.
Tykkäsin enemmän siitä vaaleasta violetista kuin tosta tummasta. Naaman verisuonet korostuvat aika lailla.
Saannille sopisi niiiiin paljon paremmin lämpimän sävyinen hiusväri! En tajua, hän muistaakseni sanoi joskus että hänen ihonsävylleen sopii kylmät värit, mutta olen kyllä niin eri mieltä.
Toivoisin että nuo karppaushommat jäisivät pois muuten mainiosta blogista. Luulin että oppi sen fitfarm-valmennuksen avulla suhtautumaan vähän rennommin hiilareihin ja ruokaan ylipäätään mutta uusimman postauksen perusteella ei kuitenkaan. Plus että kanssamatkustajanakaan en kyllä arvostaisi koneeseen mukaan otettua tonnikalatölkkiä ja keitettyjä kananmunia, yhh. Tulee mieleen joku bikinifitness-bloggaaja joka söi koneessa osin sulamatonta pakastekanaa ja teki siitä postauksen (en yhtään muista kuka) , mutta hän oli kuitenkin kisadieetillä. Sanni ei.
Vierailija kirjoitti:
Plus että kanssamatkustajanakaan en kyllä arvostaisi koneeseen mukaan otettua tonnikalatölkkiä ja keitettyjä kananmunia, yhh.
Tämä. Todella ajattelematonta.
Sanni oli mun lempibloggaaja monen vuoden ajan, kunnes lopetin blogin lukemisen vähän yli vuosi sitten kun ruokajutut olivat ottaneet vallan ja itseäni kiinnostavaa sisältöä oli blogissa enää vähän. Nyt tämän keskustelun nähtyäni kävin kurkkaamassa, kun halusin nähdä sen violetin hiusvärin. Mutta huomiotani ei vienytkään hiusväri, vaan tämän postauksen kuvat: http://karkkipaiva.indiedays.com/2016/11/06/iba-look/
Onhan Sanni ollut aina hyvin hoikka, mutta näissä kuvissa hän näyttää jo todella laihalta, riutuneelta :( Oikeasti, tuo keskivartalo on kuin luuranko. Ja kun vielä tietää, että kamera lisää kaikille sen muutaman kilon niin pahaa tekee. Toivon oikeasti, että tuossa ei käy lopulta huonosti.
Mitenköhän ruokajutut istuvat terveyslehden alle?
n ihmettele, että miestä on hävettänyt, kun hotellin aamupalalla on pyytänyt itselleen erilaista aamupalaa. Itsekin ajattelen, että joko syö sitä mitä pöydässä on tai menee muualle. Aina voi yrittää saada vehnäleivän tilalle vaikka gluteenitonta, mutta ei kannata varmaan odottaa saavansa sitä joka paikassa. Ihan erilaisista vaatimuksista voisi jo pyytää lisämaksua, kun ei allergiastakaan ole kyse. Joissain hotelleissa voi myös ostaa omat sapuskansa ja keittiö antaa pitää ne jääkaapissa. Mutta tämähän maksaa...