Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tältä työpaikalta voi odottaa?

Vierailija
03.05.2012 |

Olen hakemassa töihin erääseen yritykseen, josta tuntuu paljastuvan koko ajan vaan oudompia piirteitä. Toivottavasti jaksatte lukea, vaikka onkin pitkä selostus.

Olen käynyt jo kolme kertaa työhaastattelussa, eivätkä esimiehet osaa vieläkään päättää ottavatko minut töihin vai ei. Toisessa haastattelussa kyseltiin kierrellen ja kaarrellen perhesuunnitelmista, johon vastasin fiksusti että en ole hankkimassa lapsia vielä moniin vuosiin.

Kun vihdoin piti tulla vastaus kysymykseen, onko töitä luvassa, tulikin kutsu kolmanteen ja toistaiseksi viimeiseen työhaastatteluun. Mahdollinen tuleva esimies kertoi, että johtoporras on kovin vanhoillinen, ja vaikka ei saisi syrjiä työnhakijoita sukupuolen perusteella, naisia ei kuulemma haluttaisi yritykseen ollenkaan töihin. Samalla kyseltiin siviilisäätyä, ja rehellisesti kerroin olevani naimaton. Hän lupasi vielä puhua mun puolesta.

Jokainen näistä työhaastatteluista on kestänyt jopa pari tuntia, ja joka kerta on kaikki asiat syynätty TODELLA tarkasti läpi. Lisäksi on puhuttu kaikkea diipadaapaa hyvässä hengessä, ja olen ymmärtänyt olevani tällä hetkellä viimeinen jäljellä oleva hakija ja paras vaihtoehto kaikista, sukupuolta lukuunottamatta.

Työsopimuksestakin on jo puhuttu, ja siellä oli yksi ehto, joka jäi minua vaivaamaan. Soitin liiton lakimiehelle, joka kertoi ehdon olevan sen verran laiton, että ehdosta osa on siitä on täysin lainvastainen ja mitätön lain silmissä, vaikka sen allekirjoittaisinkin.

Kaiken huippu oli se, että eräänä iltana tuossa klo 23 jälkeen mahd. tuleva esiemies lähetti tekstiviestin, jossa puhutteli minua ystäväksi ja kyseli olenko vielä hereillä. Soitin takaisin, ja tyyppi sano vaan että puhutaan lisää huomenna. Sitten kun myöhemmin puhuttiin lisää ihan päiväsaikaan, tuli tieto että firma on siirtänyt rekrytointipäätöstään vieläkin kauemmas, enkä vieläkään tiedä onko töitä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen näkökulmasta voisin todeta, että ei se vaan lähetä mahdolliselle työntekijälleen parin haastattelun jälkeen "kauniita unia" ja "oletko vielä hereillä" -viestejä ilman taka-ajatuksia.

Ilman viestejäkin homma vaikuttaa jollain tapaa farssilta, kun ei tunneta lakeja ja ehtoja joita tulisi noudattaa. Kuitenkin, jos työpaikan saat ja otat vastaan niin älä jää sinisilmäisenä aloillesi vaan tunnista, kun sinua yritetään viilata silmää ja yöllisetviestit ei missään tapauksissa ole asiallisia.

Vierailija
22/22 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kilpailukiellosta saisit? Tuo vuosikin on käsittääkseni niin pitkä aika, että työnantajan pitää kompensoida sitä riittävällä korvauksella.

Ihan ilmaiseksi en ainakaan itse allekirjoittaisi tuota kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme