Vinkkejä laiskanpulsekan 9-vuotiaan tytön liikuttamiseen.
ei mikään liikunta oikein innosta ja liikkua pitäisi. Koulumatkat kävelee ja uimisesta tykkää, mutta muuten ei mitään viittis tehdä. Kunto on huono.
Kommentit (25)
Ei kaikkia kiinnosta ohjattu liikunta eikä tarvitsekaan. Silloin kun itse olin lapsi ei juuri kukaan harrastanut mitään liikuntaa erityisesti eikä lihavia punkerolapsia silti näkynyt juuri koskaan. Eikä mitään ongelmia muutenkaan ollut siitä ettei juostu harrastuksissa tai lenkeillä.
Meillä ei harrasta kumpikaan lapsi liikuntaa, ovat semmoisia tietokonenörttityyppejä, emmekä ole ollenkaan huolissamme asiasta. Eivät ole ylipainoisia pikemminkin hyvin hoikkia "ruipeloita".
että yksi liikuntaharrastus täytyy olla. Siis ohjattua liikuntaa. Itse ovat saaneet valita haluamansa lajin. Lajia on saanut vaihtaakin, mutta vasta kauden jälkeen, eli aina yksi kausi vähintään/laji. Molemmat isommat ovatkin löytäneet omat lajinsa, toisella treenit 2krt/vko, toisella 3krt/vko. Lisäksi tietysti fillaroivat/kävelevät koulumatkansa, koko perhe käydään laskettelemassa/pyöräilemässä yms.
Trampoliinikin on hyvä liikuttaja, meilläkin varsinkin alkukesästä kovassa käytössä.
kyse alkaa olla melko pulskasta tytöstä ja parempi tässä vaiheessa yrittää vaikuttaa kuin sitten kun on jo lihava.
Sisarukset ovat hoikkia, mutta myös liikkuvaisempia.
ap.
Joka hyvällä tavalla haluaa tukea tytärtä liikkumaan ja kyselee ideoita.
Uintiryhmässä on ollut, mutta se loppui ja uudestaan ei halunnut.
Fudista kokeiltiin, ei kiinnostanut.
Muutenkaan ei oikein tykkää mennä tuollaisiin ryhmiin, jostain syystä.
Pyöräilystä tykkää, joten sitä pyrimme tekemään yhdessä ja uimassa käymään.
Tuo tramppa voisi olla hyvä idea! On kinunnut sitä monta kertaa, mutta me vähän vieroksutaan sitä laitetta, varsinkin mies, mutta ehkä hänkin innostuisi kun tällä houkuttelisi. Yhtä huolestunut hänkin tytöstä on. ap.