Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeitä (ulkomaalaisia) naapureita, ette edes USKO!

Vierailija
20.11.2005 |

Mulla oli eilen normaalí sauvavuoro. Vietin sen kusipäisen intialaisperheen kanssa samassa saunassa:

Hämmästys oli suuri, kun menin saunaan, ja siellä olikin intialainen perhe. Nainen avasi oven, ja selitin, että olette erehtyneet ajasta varmaan, nyt on meidän vuoromme. Nainen ilmoitti ettei ole, huonolla suomella. Hän soitti miehelleen, ja mies sanoi puhelimessa , että " sinä voi katsoa minun kalenteri, meillä vuoro aina tähän aikaan. sillä selvä" . Nainen selitti samaa. Menin kotiin täysin hämmästyneenä, ja soitin kiinteistöhuoltoon, että eikö nyt ole lauantai, klo sen ja senverran, ja sieltä sanottiiin, että onon. Vein luurin saunan ovelle, huoltomies lupasi selittää heille asian. Nainen avasi, mutta ei edes kuunnellut, ei ottanut puhelinta minulta, vaan soitti taas miehelleen ja molotti hindiä sinne. Minä huusin, että ota nyt perkele tämä puhelin, siellä on huoltomies joka selittää asian sulle! (Naisen lapsi käänsi puhettani hindiksi samalla) Eukko ei välittänyt pätkääkään, pakotti mut kuuntelemaan, kun miehensä selitti taas, että " Minä soitta maanantai huoltoon, se on minu vaimon vuoro"

Lopulta ämmä otti puhelimen, kun huusin että KUUNTELE MITÄ SULLE SANOTAAN. Hän ymmärsi suomea hienosti, kun huoltomies sanoi, että on minun saunavuoroni, ei heidän, ja heidän pitää poistua.

Eukko sanoi, että voin tulla saunaan heti, jos ei ole mies mukana. Okei, ajattelin, aikaa oli mennyt jo 20 minuuttia, menen löylyyn niin saavat häipyä sillävälin. Kävin siis suihkussa intialaisperheen hilluessa ympärillä, ja löylyyn odottamaan, että lähtevät. Eukko pesi lapsiaan kaikessa rauhassa, ihmettelin vähän, että ei pidä mitään kiirettä.

Halusin olla kohtelias, ja kävin erikseen sanomassa, että miehen kalenteri kannattaa varmaan tarkistaa, mutta ei enää ongelmaa, kunhan saan nyt saunoa rauhassa. Lapsi tulkkasi, nainen vain mulkaisi minua.

Hämmästys oli suuri, kun eukko avasi löylyhuoneen oven, lösähti lauteille ja alkoi raspata jalkojaan! Olin niin järkyttynyt, etten saanut sanaa suustani!

Lopulta kävin suihkussa, ja tulin sanomaan naiselle (lapset leikkivät pukuhuoneessa) että sun pitäisi varmaan nyt lähteä. Eukko vastasi " Sinä lähdet nyt, hyvä, heihei" . Tässä vaiheessa karjaisin, että ei kun SINÄ LÄHDET NYT!" . Muija pudisti päätään " Ei lähde" mutta nousi, kun huusin uudestaan. Hän keräili kamoja kaikessa rauhassa, ja käskin pikutytön tulkata, että sopiiko äidille jos minun perhe tulee heidän kanssa saunaan ensi lauantaina" " Ei sovi" vastasi muija. Tunnin saunavuorosta jäi 10 MINUUTTIA aikaa olla yksin!

Oudointa on, että lähtiessäni vastaan tullut kundi kertoi, että perhe on USEIN minun vuorollani saunassa (jos en itse ole) ja hän on luullut kyseessä olevan heidän vuoronsa!

Soitin huoltoon uudestaan, ja he kertoivat, ettei kerta ole ensimmäinen. Somalit ovat aiemmin menneet saunaan muiden vuoroilla ja kieltäytyneet poistumasta. Kuulemma heillä on se asenne, että saavat saunoa koska haluavat, ja heittäytyvät kieltä ymmärtämättömiksi.

Musta TOSI SAIRAS tilanne, tappelin tunnin ennen kuin sain ulos törkeän ja ylimielisen muijan, joka oli selvästi päättänyt, että ei aio lähteä, hän saunoo nyt!

Arvaatkaa, lähteekö huomenna lisäselvitystä asiaan. Olin tosin poikki ja halusin vain saunaan, enkä TAJUA kuinka kukaan voi olla noin röyhkeä, ja huollon mukaan ei ole edes eka kerta, kun tuollaista tapahtuu!

Vahinkoja sattuu, mutta suomalainen lähtee anteeksipyydellen ulos, miten KUKAAN VOI jäädä toisen saunavuoron ajaksi saunomaan????Ja mitä siinä ois voinut muuta tehdä??? Käsirysy ison, läskin intialaisen kanssa????

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin saunmatta ennemmin kun menisin neekerin kanssa saunaan. Vaiks olikin huono provo, mut jos olis tosiasia.

Vierailija
2/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti saat asiaa selvyyden pian. ihmeellistä ylenkatsomista intialaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja röyhkimyksen itseluottamus vaan kasvaa. Maailma ei toimi näin, se on hyvä oppia.

Vierailija
4/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntui eilen samalta, ja tuntuu vieläkin, että ei tällaista voi tapahtua! Sanoin kaverille saunan jälkeen puhelimessa, että saunoin just tunnin intialaisen perheen kanssa, ja se kysyi ekana, että Mitä sä oot vetänyt?

VITTU MITÄ YLIMIELISIÄ PASKOJA! Ja jälkeenpäin vasta tajusi, että miksi pitää hämmästyneenä mennä lukkoon, nyt haluaisi kuristaa sen siihen sariinsa....Mutta teen niistä tarkan selvityksen tonne kiinteistöhuoltoon, musta tosta kuuluu VAROITUS. Naapureiden häirintää enemmän kuin meluaminen.

ap.

Vierailija
5/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tule akalle kiire poistua kun viet alastoman miehen sinne.

Vierailija
6/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kunnon interaktiivinen kädestä pitäen tapahtuva tutustuttaminen reiluun suomalaiseen sekasaunakulttuuriin on paras keino. Että koko kaveriporukka vaan kasaan ja kaikki sun luokse saunomaan. Mielellään vauvasta vaariin!

Vierailija
7/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies että kyllä lähtis ämmä viuhahtaen ulos kun mun ukko jylähtäis :))

Vierailija
8/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies(turkkilainen) ei suostunut edes menemään noihin koko talon yhteisiin pesutiloihin, koska ne on hänen mielestään epähygieeniset. Meille teetettiin siis oma sauna :)

Kuitenkin tuo intialais(?)nainen olisi kunnon saarnan tarpeessa!!! Mä olisin varmaan mennyt ihmetyksestä ja suuttumuksesta myös ihan hiljaiseksi. Kannatan ehdotusta että seuraavan kerran otat joku mies mukaan ensimmäiseksi sisään menemään :)

Ovat ilmeisesti vuokralla? Toistuvista saunavuorojen väärinkäytöistä varoitusta kehiin ja sitten häätö. Eikös 3varoitusta jo riitä häätöön?

Vierailija
9/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ketään muuta saa paikalle, niin soita huoltomies. Intialaiset naiset ei saa nimittäin missään tilanteessa olla ilman omaa aviomistään vieraiden miesten seurassa... ne ei saa mennä ees mieslääkärin vastaanotolle, jos paikalle ei ole oma aviomies. Eli sillä konstilla pääset eukosta eroon.

Mä oon omassa duunissani työskennelly vähän jokatoisen kulttuurin edustajan kanssa ja voin sanoa, että intialaiset on ainoa porukka joka saa musta rasistin esiin. Aivan käsittämätöntä jengiä.. varsinkin jos ovat kotimaassaaan kuuluneet ns. parempiin piireihin.

Vierailija
10/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus tosta ja toi ärsyttää että vedotaan siihen ettei ymmärretä. Mä olisin saanut hirveät kilarit enkä olis saunonu yhdenkään intialaisen kanssa. Soita huoltoyhtiöön että veloittavat heiltä saunamaksun ja poistavat omasi.

Joku sanoi, että samassa talossa asuvat somalilapset ottavat varastosta muiden leluja tai pyöriä joita ei ole lukittu. Helvetti maassa maan tavalla tai kotimaahan asumaan!

Vierailija
11/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luultavimmin taloyhtiö laskuttaa teitä kumpaakin saunomisesta. Luultavasti oli yhtä loukkaantunut tilanteesta kuin sinäkin. Uskoi olevansa oikeassa, joutuneensa jonkun idiootti rasistin kanssa samaan saunaan omalla vuorollaan.

Vierailija
12/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta porukkaa!

T. Ulkomaalaisen (käytöstavat osaavan)vaimo

Vierailija
13/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella, että ovat ennenkin käyttäneet saunavuoroani, eivät tosiaan ole erehtyneet vuorosta.Käyttävät myös oman vuoronsa. Kuten huoltomieskin sanoi, jotkut ulkomaalaiset tunkevat sekä omille että muiden vuoroille, koska haluavat vaan saunoa useammin kuin heillä on aika. Ja, luulisi että eukko pentuineen olisi lähtenyt, kun hänelle selvisi puhelusta, että ei ole hänen vuoronsa vaan MINUN. Mutta hänellä ei ollut aikomustakaan poistua, ja vielä kun huutaen käskin, hän sanoi, ettei lähde. Tiesi tasan missä mennään, eikä välittänyt paskaakaan mun vuorosta.

Tänään on juteltu enemmänkin näistä, ja somalit ja intialaiset on tasan niitä, jotka " ei ummarra" ja tekevät mitä huvittaa. Monilla muilla, esim. kurdeilla, ei ole mitään ongelmia kenenkään kanssa, koska kunnoittavat maata ja ihmisiä ja haluavat opetella kielen. Nämä eivät opettele, tai esittävät etteivät osaa, koska heitä kiinnosta muu kuin hyväksikäyttö.

Minusta alkaa tulla lähes keski-ikäisenä rasisti, oikeasti. Menen aamulla tonne toimistoon, ja tosiaan järjestän eukolle ongelmia. Se TIESI, etten saa sitä ulos, niin ylimielinen ja halveksiva, muljautteli vaan silmiään eikä edes pahoitellut mitään.

Miestä ei ole, enkä juuri edes tunne, mutta vähän ois kiva ryysiä sinne rouvan vuorolla ensi viikolla jätkäporukan kanssa. Että mekin tultiin sun kanssa saunaan....:)

Jos joku haluaa lähettään äijänsä kavereineen Hkiin saunaan, niin tänne vaan....;)

Vois kyllä vaatia niiltä laskutusta tuosta, tai vaihtoa niin, että saisin heidän vuoronsa ensikerralla. Ja mua pännii, etten ollut jämäkämpi, vaan ihan pöyristynyt, että mitä helvettiä. Suomalainen on kyllä oikeasti aika kiltti tietyissä tilanteissa, vaikka mäkin olen normaalisti aika tempperamenttinen. Olo oli kuin olisin jossain elokuvassa, et ei ole totta.

Vierailija
14/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokouksissa on käsitelty ym. mutta toistaiseksi ei ole muutosta tapahtunut. Ettei vaan asuttaisi ap:n kanssa samassa yhtiössä, tai sitten tämä on tosi yleistä.

Vierailija
15/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap järjestä sinä ainakin ongelmia sille akalle. Kerro huomen illalla miten asia hoitu kun kävit isännöitsijätoimistossa.

Saakeli ens kerralla otat akan niskaperse-otteella ulos saunasta ja pennut perässä. Että panee vihaksi tollanen.

Vierailija
16/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

intialaisnaisen lapsikin muuttui " pennuksi" . Ihan kuin tilanne lapsen vika mitenkään olisi. Olen ihan varma, että ap on käyttäytynyt alun alkaen niin vihamielisesti ja avoimen rasistisesti, että intialaisnainen on siksi halunnut tehdä tilanteesta mahdollisimman hankalan. Enkä yhtään ihmettele.

Vierailija
17/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaakko että AP:n olisi pitänyt kysyä että sopiiko heidän poistua. Ja kun heille ei arvatenkaan olisi sopinut, olisi AP syvästi pahoitellut röyhkeyttään ja aiheuttamaansa häiriötä.

Vierailija
18/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

intialaisnaisen lapsikin muuttui " pennuksi" . Ihan kuin tilanne lapsen vika mitenkään olisi. Olen ihan varma, että ap on käyttäytynyt alun alkaen niin vihamielisesti ja avoimen rasistisesti, että intialaisnainen on siksi halunnut tehdä tilanteesta mahdollisimman hankalan. Enkä yhtään ihmettele.

Vierailija
19/47 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mitä vaan. On kokemusta ja ne ei todellakaan hyviä. Onneksi ei enää tartte sietää " tummia" .

Vierailija
20/47 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo isommat lapset, eivätkä aina halua saunaan mukaan. Musta taas on aika rasistista kuvitella, että intialaiset tai somalit eivät muka sauno...ja sen perusteella tämä olisi provo. Eukko muuten veti alaosaan bikinit kun tuli löylyyn.

No, menin aamulla huoltoon selvittämään asiaa, ja sain kuulla, että perheen mies oli jo aiemmin käynyt siellä, siis tasan kello 9. Oltiin hyvin ymmärtäväisiä (intialaisille), että kun ne eivät ymmärtäneet suomea, ja kyseessä oli väärin käsitys, ja nyt heille ihan merkittiin kalenteriin, koska heillä on vuorot oikeasti. Tosin, sekä mies että tulkkaava lapsi ymmärsivät mainiosti, ja nainen ei vain halunnut poistua saunasta...mutta mitäpä väliä sillä on, näköjään.

Sain pari euroa alennusta ensi kuun saunavuoroista, he selvisivät sillä, että ymmärtäväinen täti kertoi reppanalle ulkomaalaiselle, että heidän oikea vuoronsa on vasta ensi viikolla...

Minä siis menetin saunavuoroni, ja noin saa näköjään tehdä, kun eiväthän he osaa suomea, eikä ole kiinteistöyhtiön asia opettaa käytöstapoja ulkomaalaisille. Kuulemma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan