Törkeitä (ulkomaalaisia) naapureita, ette edes USKO!
Mulla oli eilen normaalí sauvavuoro. Vietin sen kusipäisen intialaisperheen kanssa samassa saunassa:
Hämmästys oli suuri, kun menin saunaan, ja siellä olikin intialainen perhe. Nainen avasi oven, ja selitin, että olette erehtyneet ajasta varmaan, nyt on meidän vuoromme. Nainen ilmoitti ettei ole, huonolla suomella. Hän soitti miehelleen, ja mies sanoi puhelimessa , että " sinä voi katsoa minun kalenteri, meillä vuoro aina tähän aikaan. sillä selvä" . Nainen selitti samaa. Menin kotiin täysin hämmästyneenä, ja soitin kiinteistöhuoltoon, että eikö nyt ole lauantai, klo sen ja senverran, ja sieltä sanottiiin, että onon. Vein luurin saunan ovelle, huoltomies lupasi selittää heille asian. Nainen avasi, mutta ei edes kuunnellut, ei ottanut puhelinta minulta, vaan soitti taas miehelleen ja molotti hindiä sinne. Minä huusin, että ota nyt perkele tämä puhelin, siellä on huoltomies joka selittää asian sulle! (Naisen lapsi käänsi puhettani hindiksi samalla) Eukko ei välittänyt pätkääkään, pakotti mut kuuntelemaan, kun miehensä selitti taas, että " Minä soitta maanantai huoltoon, se on minu vaimon vuoro"
Lopulta ämmä otti puhelimen, kun huusin että KUUNTELE MITÄ SULLE SANOTAAN. Hän ymmärsi suomea hienosti, kun huoltomies sanoi, että on minun saunavuoroni, ei heidän, ja heidän pitää poistua.
Eukko sanoi, että voin tulla saunaan heti, jos ei ole mies mukana. Okei, ajattelin, aikaa oli mennyt jo 20 minuuttia, menen löylyyn niin saavat häipyä sillävälin. Kävin siis suihkussa intialaisperheen hilluessa ympärillä, ja löylyyn odottamaan, että lähtevät. Eukko pesi lapsiaan kaikessa rauhassa, ihmettelin vähän, että ei pidä mitään kiirettä.
Halusin olla kohtelias, ja kävin erikseen sanomassa, että miehen kalenteri kannattaa varmaan tarkistaa, mutta ei enää ongelmaa, kunhan saan nyt saunoa rauhassa. Lapsi tulkkasi, nainen vain mulkaisi minua.
Hämmästys oli suuri, kun eukko avasi löylyhuoneen oven, lösähti lauteille ja alkoi raspata jalkojaan! Olin niin järkyttynyt, etten saanut sanaa suustani!
Lopulta kävin suihkussa, ja tulin sanomaan naiselle (lapset leikkivät pukuhuoneessa) että sun pitäisi varmaan nyt lähteä. Eukko vastasi " Sinä lähdet nyt, hyvä, heihei" . Tässä vaiheessa karjaisin, että ei kun SINÄ LÄHDET NYT!" . Muija pudisti päätään " Ei lähde" mutta nousi, kun huusin uudestaan. Hän keräili kamoja kaikessa rauhassa, ja käskin pikutytön tulkata, että sopiiko äidille jos minun perhe tulee heidän kanssa saunaan ensi lauantaina" " Ei sovi" vastasi muija. Tunnin saunavuorosta jäi 10 MINUUTTIA aikaa olla yksin!
Oudointa on, että lähtiessäni vastaan tullut kundi kertoi, että perhe on USEIN minun vuorollani saunassa (jos en itse ole) ja hän on luullut kyseessä olevan heidän vuoronsa!
Soitin huoltoon uudestaan, ja he kertoivat, ettei kerta ole ensimmäinen. Somalit ovat aiemmin menneet saunaan muiden vuoroilla ja kieltäytyneet poistumasta. Kuulemma heillä on se asenne, että saavat saunoa koska haluavat, ja heittäytyvät kieltä ymmärtämättömiksi.
Musta TOSI SAIRAS tilanne, tappelin tunnin ennen kuin sain ulos törkeän ja ylimielisen muijan, joka oli selvästi päättänyt, että ei aio lähteä, hän saunoo nyt!
Arvaatkaa, lähteekö huomenna lisäselvitystä asiaan. Olin tosin poikki ja halusin vain saunaan, enkä TAJUA kuinka kukaan voi olla noin röyhkeä, ja huollon mukaan ei ole edes eka kerta, kun tuollaista tapahtuu!
Vahinkoja sattuu, mutta suomalainen lähtee anteeksipyydellen ulos, miten KUKAAN VOI jäädä toisen saunavuoron ajaksi saunomaan????Ja mitä siinä ois voinut muuta tehdä??? Käsirysy ison, läskin intialaisen kanssa????
Kommentit (47)
Helsingissä kaupungin asunnoissa kasvaneena ja edelleen sellaisessa asuvana eli ikänsä maahanmuuttajien naapureina olleena ei koskaan ole ollut ongelmia saunavuoroista!! Harva maahanmuuttaja edes ottaa saunavuoron ja muutoinkin ovat huomaavaisempia, eli Somali perhe ei jää tiloihin ryypiskelemään lauantai iltana saunavuoron päätteeksi mitä taas alakerran " Virtaset" kuulema harrastaa.
Ei tuollaista tapahdu!
Muutenkin ihmettelen tuota Somali lasten käytösten moittimista eli varastelua ja puremista koska aina naapurin lapset somali ja muut afrikkalaista syntyperää olevat ovat käyttäytyneet vähintään yhtä hyvin kuin Suomalaisetkin lapset. Ja kokemukseni heistä on laajaa koska työskentelen päiväkodissa ja lapseni ystävä sakki on " kirjavaa."
Jos tuollaista oikeasti tapahtuisi saunavuoron aikana niin totta kai tulisi tehdä valitus, ihan niinkuin mistä tahansa häiritsevästä perheestä- ei siinä ole mitään rasistista silloin kun valittaa asiasta.
hän kirjoittaa provoja Aihe vapaalle ja innostuu kun ihmiset uskovat ja alkaa lähes itsekin uskoa juttuihinsa.
Eli varauksellisuutta näihin juttuihin saa ottaa ihan rutkasti...
JOS tämä nyt sattuisi olemaan ihan tosissaan kirjoitettu viesti (mitä kylläkin epäilen), niin ap kirjoittaja on kyllä varsinainen idiootti itse. Ja rasisti. Varmaan olisi sitten itse voinut käyttäytyä " Suomalaisen tyynesti ja kohteliaasti" eikä alkaa huutamaan ja täällä solvaamaan ulkomaalaisia. Ei tulis kyllä mulle mieleenkään alkaa tuntemattomalle ihmiselle huutamaan, vaikka olisikin tullut mun saunavuorolle. ja ei kai nyt jostain muutaman euron saunavuoron väärinköytöksestä ihan heti häätöä saa?
On kyllä suomi kaikenmaailman kapeakatseisia ja rasistisia idiootteja täynnä. Pilaatte lopun väestön maineen vaan thänk juu!
T: olinko nyt 18. Ja asun länsi-Helsingissä.
Meillä, kuten kaikissa vuokrataloissa joissa olen asunut, on PÄIVYSTYSkiinteistöhuolto iltaisin ja viikonloppuisin.
Toiseksi: En korottanut ääntäni lainkaan, kun menin ekaa kertaa selittämään, että olette varmaan erehtyneet ajasta, ihan nätisti.
Toisella kerralla, kun luurin päässä oli huoltoyhtiön mies, jouduin huutamaan, koska nainen ei KUNNELLUT kun yritin selittää, että tässä puhelimessa on kiinteistömies, joka haluaa puhua kanssasi. Hän siis selitti mulle suomea, että ei ole sinu vuoro, ja soitti miehelleen, ja selitti miehelleen hindiksi asiaa iät ja ajat, työnsi luuria minun korvaani, eikä ottanut tarjottua puhelinta. Silloin huusin, että VOITKO KUUNNELLA MITÄ TÄMÄ MIES HALUAA SANOA, OTA TÄMÄ PUHELIN! En saanut ääntäni kuuluviin, kun naisen mies huutaa luurissa mulle ja nainen mulle kasvokkain, huoltomies odotteli puhelimessa todella kauan.
Pyysin naista myös poistumaan nätisti, että nyt sun olisi aika lähteä. Nainen sanoi " En lähde" ja sitten huusin, että KYLLÄ SINÄ LÄHDET. Tässä vaiheessa saunavuoroa oli jäljellä alle 15 minuuttia.
45 minuutin aikana korotin ääntäni siis pari kertaa, eikö ole kauheaa????
Mutta en yhtään usko että tämä juttu on totta.
Siis ilman rasismia niin tuollaista ei voi todellakaan sietää, ei suomalaiselta eikä ulkolaiselta, kyllä varmasti ymmärsi missä mennään, eikä ole hänen saunavuoronsa. Eli ilman muuta valitus ja vaadit että heille annetaan varoitus " kotirauhan häiritsemisestä" . Voisikohan tuollaisesta tehdä periaatteessa vaikka rikosilmoituksen? Koodilla " petos" - onhan se petos jos toisen maksetulla saunavuorolla saunoo ilmaiseksi?! Tietyllälailla...
Suomalainen tosiaan häveliäästi naama punaisena ja pyyhkeen taakse piiloutuen luikkisi häntä koipien välissä ulos saunasta (on näitä joskus tapahtunut silloin kun asuin vielä talossa jossa oli yleinen sauna)...