Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono ihminen kun vaadin työtiimini lapsetonta joustamaan?

Vierailija
02.05.2012 |

Eli meillä on kotona se tilanne, että pitkien työmatkojen vuoksi (olemme juuri muuttaneet) lapsen hoitopäivä venyisi todella pitkäksi. Mun työaika päättyy viideltä, ja ehdin nippanappa hakemaan lapsen ennen tarhan sulkeutumista JOS ei tule esteitä. Meidän työtiimillä on eräs joka päivä suoritettava tehtävä, joka tehdään työpäivän päättyessä. Tämä tehtävä on siis pakollinen, jonka yksi ihminen tekee kerrallaan ja olemme viiden hengen tiimissä jakaneet vastuun niin että jokainen tekee kerran viikossa. Ongelmana on, että jos tämän tehtävän suorittamisessa tulee viivytyksiä (yleensä tulee), on ne tehtävä ylitöinä (yleensä tosin vain 20 min. mutta mun lapselleni aika tärkeät 20 min). Tehtävä on tosi ikävä, eikä kukaan meistä sitä mielellään tee.

Työtiimissäni on yksi keskustassa asuva lapseton, ja ehdotin hänelle nätisti että jos hän tekisi tuon minunkin viikkovuoroni, niin voisin ehtiä tarhaan hakemaan lapseni ajoissa. Työkaverini ei suostunut ja on nyt sitä mieltä, että minä olen joku superpaskiainen. Minulla on asiasta nyt tosi paha mieli, sillä toisaalta en haluaisi aiheuttaa kränää tämän naisen kanssa mutta toisaalta en haluaisi että lapseni jää pihalle tarhan mennessä kiinni.

Mitä tekisitte minun tilanteessani?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isän hakemaan lapsen.

Vierailija
2/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olisin miettinyt etukäteen kaksi kertaa, kannattiko sinne skuttaan muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin työtehtävän omalla viikkovuorollani pitäen huolen siitä, että se tulee tehdyksi työajan puitteissa. Tai sitten mies hakee lapsen sillä viikolla hoidosta. Sulla ei oo mitään oikeutta siirtää työtehtäviäsi muille.

Vierailija
4/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänellä ole sen enempää velvollisuutta joustaa kuin muillakaan siksi että on lapseton.

Sinänsä melko joustamaton kyllä tuo lapseton jos kyse on yksittäisestä vuorosi tekemisestä vaan eikä hänellä ole mitään erityistä syytä miksi ei ehdi millään. Mutta ehkä se on vaan kyllästynyt siihen että lapsettomia aina pompotellaan tai yritetään pompotella esim. lomien sijoittelun ja ylitöiden suhteen ja siksi meni kuppi nurin.

Vierailija
5/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma tuli mieleen, kun suunnittelit muuttoa?

Kyllä toi minun mielestäni vaikuttaa vain siltä ettet halua tätä ikävää hommaa tehdä ja käytät lastasi hyväksesi yrittäessäsi sysätä hommaa kollegallesi. Huvittavaa, että ainoa mahdollinen joka voi homman puolestasi tehdä sattuu olemaan lapseton, ihan en kyllä tota niele.

Vierailija
6/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita tekemään sinulle sovittua tehtävää. Mutta miten työkaverisi niin otti herneen nokkiinsa, jos vain kerran pyysit? Hänellä on kyllä oikeus kieltäytyä, eikä sinulla ole oikeutta ottaa siitä nokkiisi. Jokainen huolehtii omista työtehtävistään, ei ole hänen vikansa että teillä on tuollainen tilanne. Ei lapsettomien pidä joustaa sillä perusteella, että heillä ei ole lapsia.

Vierailija
7/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae lapsellesi päivähoitopaikka päiväkodista joka on auki myöhempään ja/ tai on lähempänä työpaikkaasi.

Et kai tosisssasi voi ajatella että työtovereiden tulee tehdä puolestasi hankalat työvuorot sen takia koska te muutitte kauemmas?

Vierailija
8/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin lapseton, pidin aina esim lomat niin ettei perheellisille tullut ongelmia lasten hoidoissa. Samoin ollessani nyt äiti, oletan että muut huomioivat myös minut.

Vierailija
9/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töiden jälkeen. Aika nolo ehdotus. Miten olit ajatellut korvata sen hänelle? Tekemällä itse joskus toiste vai?

Vierailija
10/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten ihmisten penskojen vuoksi. Kyllähän tällä lapsettomallakin on elämää työn ulkopuolella, eikä hänellä ole mitään velvollisuutta suostua.

Vierailija
11/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Ei tiimikaverillasi ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun tehtäviäsi, jos kerran tiimissä on sovittu, että jokainen tekee homman vuorollaan. Sinun velvollisuutesi sen sijaan on hoitaa perhe-elämäsi ja työmatkojesi sovittaminen niin, että ehdit tehdä omat hommasi töissä.

Vierailija
12/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä lapsen isä hakemaan hänet, tai joku muu hakija (vaikka tarhakaverin vanhempi tmv. koska kyse noin lyhyestä ajasta voisi moni katsoa sen 20min perään).

Lapsettomillakin voi olla menoja, esim. menee harrastukseen töiden jälkeen tai kauppaan joka sulkeutuu klo 18 tmv. Olette reilusti jakaneet työn, jatkakaa samaa linjaa. Ei voi olla noin vaikeaa YHTENÄ päivänä viikossa saada lapselle joku toinen hakija.

Vierailija
13/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä kerrasta vai vakituisesta järjestelystä? Ap:n viestistä nimittäin ymmärsin, että lapsettoman pitäisi duuni tehdä joka viikko. Aika kohtuuton pyyntö, jos homma on epämiellyttävä ja menee usein yliajalle. Lapseton hoitaa jo omaa vuoroaankin; pitäisikö hänen hoitaa kahden vuorot vain koska ei omaa lapsia..

Vierailija
14/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorittaa sen työtehtävän.

Ei ole lapselliselta ihmiseltä liikaa vaadittu.

On kumma kun ajatellaan, että lapsettomilla on kaikki maailman aika tehdä mitä vaan ja muidenkin hommat, menonsa on heilläkin.

En minäkään muiden töitä tekisi.

Vierailija
15/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä voit VAATIA toista tekemään työsi puolestasi? Eiköhän tuollaiset asiat päätä esimies, et sinä.

Vierailija
16/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et pysty yhtä päivää viikossa järjestämään niin, että mies tai joku muu hakee lapsen hoidosta? Ei sinulla ole mitään oikeutta vaatia muita tekemään sinun osuuttasi ikävistä tehtävistä.

Vierailija
17/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no suoraan sanottuna olet ainakin ikävä työkaveri jos oletat että muut tekee sinun ylityövuorosi sun henk.kohtaisen elämän vuoksi jatkossa. Joku kertajousto jos sun pitää vaikka viedä lapsi yllättäen lääkäriin on eri juttu...mutta vain sen vuoksi että sun aikatauluihin ei sovi, niin aika erikoista vaatia jotakuta muuta tekemään sun vuorosi.

Lapsella on yleensä se isäkin...kannattas varmaan sopia hänen kanssa hakemisista noina päivinä. Ja kyllä mä miettisin sitä asumispaikanvalintaakin uusiksi...

Vierailija
18/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap on edes kehdannut ottaa asian esille, huh huh.

Vierailija
19/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä kerrasta vai vakituisesta järjestelystä? Ap:n viestistä nimittäin ymmärsin, että lapsettoman pitäisi duuni tehdä joka viikko. Aika kohtuuton pyyntö, jos homma on epämiellyttävä ja menee usein yliajalle. Lapseton hoitaa jo omaa vuoroaankin; pitäisikö hänen hoitaa kahden vuorot vain koska ei omaa lapsia..

niin sitten minustakin vaatimus on täysin kohtuuton. Ajattelin että "viikkovuorolla" viitattiin yhden viikon nakkiin mutta voihan se tosiaan tarkoittaa että tämä lapseton joutuisi tekemään tuon aina. Ei semmoiseen pidä kenenkään suostua jos ei halua, esim. kaikille ei se ylityöstä saatava raha ole tärkeää vaan mieluummin haluaa pitää vapaa-aikansa.

t. 5

Vierailija
20/95 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, että hän tekee sinunkin vuorosi?

Kai sulla joku vastavuoroinen tarjous sentään oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi