Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meistä on tehty 3 lastensuojeluilmoitusta, ja olemme normaali perhe, lapset hoidetaan hyvin!

Vierailija
01.05.2012 |

ensimmäinen kerta oli, kun olin ajanut kolarin ja lapset olivat olleet kotona sillä välin MLL:n lastenvahdin kanssa. Lastensuojelun työntekijä meni kotiimme, lähetti hoitajan kotiin ja odotti ex-miestäni siellä. Lääkäri teki ilmoituksen, sillä en ollut kykenevä huolehtimaan lapsistani, hänellä oli siihen velvollisuus. Onneksi lasten isä pystyi huolehtimaan heistä sairaalassaoloaikani.

Toisella kertaa taapero kaivoi vanhemman lapsen repusta lääkkeitä, söi niitä ja soitin ambulanssin. Otin lääkepakkauksen mukaan ja lääkäri sanoi että hänen on tehtävä lastensuojeluilmoitus tästä, valitettavasti. Lääke kuului sellaiseen listaan, että jos lapsi syö listan lääkkeitä, ls-ilmoitus tehdään heti. Työntekijä soitti minulle ja kysyi miten lapsi sai lääkkeen käsiinsä, kerroin ja he kiittivät yhteistyöstä.

Kolmas ilmoitus tehtiin poliisin toimesta, kun olimme tuttavaperheellä kylässä lastemme kanssa. Olimme jo menneet nukkumaan (minä, mieheni ja pienet lapsemme), kun tuttavaperheen sukulainen oli tullut yöllä ovelle, herättänyt emännän ja emäntä oli päästänyt hänet eteiseen. Sukulainen oli huutanut, rikkonut tavaroita ja emäntä soitti poliisit hakemaan sukulaisen pois. Emäntä tuli siinä vaiheessa herättämään minua, kun piti saada meidän henkilötunnukset poliisille, joka kirjasi paikallaolijat ylös. Olin HIEMAN ihmeissäni. Poliisi kertoi minulle että hän joutuu tekemään ls-ilmoituksen, kun tällaista on sattunut lasten läsnäollessa.

Mikä näistä oli varsinaisesti minun syytä? No lapsen kaverit ei enää jätä reppujaan lattioille lojumaan, tai jos jättävät niin varmistan onko heillä lääkkeitä tai muuta mukana, mihin lapset ei saisi koskea.

Kyllä minusta nykyään saa olla tarkkana ettei kukaan tee lastensuojeluilmoituksia. Ja pystyykö sellaista edes välttämään?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ilmoituksia tehdään mieluummin liian herkästi kuin toisinpäin? Ap:lle ei mitään sanktioitakaan tullut, tilanteet vain tarkastettiin. Ei ls ilmo ole mikään tuomio, kyseessä on vain tietyissä tilanteissa rutiinitoimenpide -ja hyvä niin.

Vierailija
42/45 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnsä puolesta, mutta lapstensuoj.viranomaiset eivät ottaneet mitään yhteyttä. ilmeisesti katsoivat heti, ettei ole tarve, kuten ei ollutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekunniksikaan, vaan säilyttää näköyhteyden 24/7. Me muut ei valitettavasti olla yhtä täydellisiä :)

Olen vain sitä mieltä, että jokaisen vanhemman pitää pitää huoli lapsistaan. .

Vierailija
44/45 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaienn likaisten vaatteiden takia tehty ilmoitus on poissa niiltä, jotka apua tarvitsevat. Joku lapsi raiskataan vielä kerran sen takia, että sossut ei ehdi paikalle kun tarkistetaan mammojen tekemiä tarpeettomia ilmoituksia.

Että ilmoituksia tehdään mieluummin liian herkästi kuin toisinpäin?

Vierailija
45/45 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi saada rangaistavaksi. Mun mielestä on todella halpamaista, että lastensuojeluilmoituksia tehtaillaan silloin, kun asioista ollaan eri mieltä tai jopa kostoksi. Todella pistää vihaksi se, että veronmaksajien rahoja haaskataan tuollaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi