Leikkipuistossa tänään! Kyllä hävetti!
Meitä on 5 äidin porukka jotka käymme samassa leikkipuistossa. Olemme yleensä siis samaan aikaan siellä, kuten tänäänkin. Olemme aika tavallisia pulliaisia, osa kananpersetukkaisia, osalla on pitemmät hiukset. Osa on lihavia ja osa hoikkia. Yksi meistä on todella laiha, hiukset on olkapäille asti, pitää hiuksia aina ponnarilla. Kasvoiltaan on luiseva, todella hoikka vartalo. Ei ole syömishäiriötä tms. hän vaan on hoikka ja "muodoton". Hän käyttää aina paitoja ja farkkuja, ei koskaan mekkoja, ei meikkaa, tms koristele itseään. Kutsun tätä hoikkaa henkilöä nyt nimellä "Katri".
No niin nyt tähän noloon mitä tapahtui tänään. Istuimme taas kaikki leikkipuistossa ja juttelimme niitä näitä. "Katri" kertoi miten oli syönyt jäätelöä ja eräs pullea mamma vaikka nimeltään Heli, sanoi "Katrille" että tämä on niin laiha, Katrin pitäisi painaa ainakin 5kg enemmän. Katri naureskeli ettei vaan liho, hänen poikaystävänsäkin haluaisi että olisi lihavampi.
Heli sanoi että "no sen kyllä uskon!"
Sitten Heli jatkoi "mä luulin alussa että sä olet mies!"
Katri oli ihan järkyttyneen näköinen.
Heli jatkoi "Siis kun näin sinut kauempaa niin luulin että olet mies."
Katri; "Miten, miten niin?"
Heli: "Siis niinku kun näin sua kauempaa luulin että olisit mies mutta kun näin lähempää niin... sitten näin että olet sinä." Vähän itkunsekaisella äänellä.
En osannut sanoa mitään tuohon. Halusin puolustella jotenkin Katria mutta en saanut sanaakaan suustani. Tuntuu vieläkin niin pahalta hänen puolestaan! Ja miten se Heli kehtasikaan sanoa noin? En minäkään mitä tahansa sano vaikka olisinkin sitä mieltä!
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (27)
jotkut ei osaa pitää leipäläpiään ummessa!!!!!!!!
Tässä mitään "Katria" ja "Heliä" ja puistojengiä ole, ap vain halusi tämän kauniin tarinan kautta tuoda esiin mielipiteensä, että laihat on just rumii ja näyttää miehilt niinku.
Veikkaisin että ap on läski.
päinvastoin se, että pullukat ovat herkkiä siitä, että heitä arvostellaan, eivätkä tajua, että laihaakin voi oikeasti loukata puhe heidän laihuudestaan. Tosin tuo nyt meni vielä aika paljon ohi sellaisen 'oletpa sinä laiha'-kommentin, jonka voisi vielä tulkita kömpelöksi kohteliaisuudeksi.
Jos tämä on totta, niin ei ap:n olisi myöskään pitänyt päivitellä Katrin miesmäisyyttä vielä täällä palstalla.
Noin muuten olen todistanut järkyttäviä sammakoita ja onpa sellaisia kohdistunut minuunkin. En jäänyt kaipaamaan mitään interventiota muilta. Varmaan möläyttelijä itsekin tajusi, että nyt meni metsään ja kunniolla. Jos seuraavan kerran möläyttelisi jotain samasta aiheesta vittuilisin takaisin tai alkaisin vältellä koko ihmistä.
ja nyt ap:ta vituttaa kuin pientä jyrsijää kun kukaan ei vielä ole kommentoinut perus-av-kommenttia "joo kyllä kaikkien maailman ihmisten mielestä hoikat naiset on rumia ja miesmäisiä ja lihavat on just ihania". :D
Viime päivinä lihavuudesta ja läskeistä ihmisistä on huudettu palstalla ihan hurjasti. Sit jossain ketjussa joku laiha narisi kuinka heitä kyllä saa haukkua ja haukutaan mutta läskit ei kestä mitään eikä kukaan heitä kehtaa haukkua. Tähän vastattiin että se on just toisinpäin, lihavia katsotaan pitkin nenänvartta, saatetaan huudella, ihan normaalissa keskustelussa joku saattaa asiaa sivuta eikä välttämättä edes tajua loukkaavansa ja palstalla huudetaan suoraan että LÄSKI jos itkee kilojaan.
Eiköhän Ap ole joku näistä herneen nokkaansa vetäneistä laihoista, jonka piti nyt päästä kertomaan tarinaa siitä kuinka ilkeä lihava haukkuu syytöntä laihaa ulkonäön takia. Lukiessani odotin, että tarina olisi huipentunut Katrin kommenttiin Helin liikakiloista, Ap olikin sitten tehnyt laihasta totaalisen uhrin jotta palstalaiset pääsevät taas läskejä haukkumaan.
- Eipä muuta. Itkensekaisella äänellä.
kommentoitu miehen näköiseksi, kun olen (luonnostaan) suht hoikka ja lihakset erottuvat. Olen kyllä muuten varsin naisellinen, joten oolen tulkinnut nuo kommentit jonkinlaiseksi vittuiluksi. Olen kuullut sitä kummankin sukupuolen vähemmän viehättäviltä edustajilta. Mitä lie hakevat sillä?
Olen törmännyt vastaavaan ja vaikka nämä ihmiset voivat olla muuten ihan mukavia, mutta ovat jossain asioissa oikeesti hieman yksinkertaisia. Jollain vain ei ole esim. tilanntajua yhtään. Mun mielestä samaan kuuluu ne "juntit" jotka esim.toisen lapsen nimen kuultuaan suurinpiirtein haukkuu sitä lapsen äidille päin näköä. Tähänkin törmätty! Nämä ovat niitä tilanteita, että miettii, että "ei helvetti voi olla noin tyhmiä ihmisiä!" :D
Ihan hyvin tuollaista voi tapahtua. Minullakin on hieman yksinkertaisia tuttavia.
Tänään esim. näin ulkona yhtä "Sannaa". Keskustelumme meni näin:
Minä: "Moi Sanna, mitä kuuluu?"
Sanna: "Moi Hanna, ihan hyvää, mitäs teillä, kuinkas vanha sinä oletkaan pikkumies?"
(Tarkoitti kantorepussani olevaa vauvaani 8 kk)
Minä: "Hän täyttää huomenna 9 kk)
Sanna: "Niin, 9 kk jo, niin se aika menee."
Minä: "Joo, nopeasti ne kasvaa. Oletko muuten nähnyt Maria aikoihin?"
(Mari on yhteinen tuttavamme jolla on samanikäiset kaksoset kuin minun vauvani, hänen vauvansa ovat pari päivää vanhempia kuin minun vauvani)
Sanna: "En olekaan nähnyt, minkäs ikäisiä ne Marin vauvat olikaan?"
Minä: "He täyttivät tiistaina 9 kk."
Sanna: "Niin juu kummat nyt on vanhempia, sinun vauva vai Marin vauvat?"
Minä: "Marin vauvat ovat pari päivää vanhempia, he ovat jo 9 kk ja minun vauva täyttää huomenna 9 kk."
Sanna: "Siis täyttääkö ne Marin vauvat jo 5 kk! Niin se aika rientää!"
Minä: "Ei kun ne täytti juuri 9 kk."
Sanna: "Niin niin, ihanaa."
Minä: "Me lähdetään tästä nyt, moikka!"
Sanna: "Moi moi!"
Onnittelut sille joka jaksoi lukea aamuisen rupattelutuokiomme!