Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä lihavuudesta: KUKA mielestänne saa sanoa lihavalle lihavuudesta?

Vierailija
28.04.2012 |

Jos lähipiirissä olevat eivät kerran saa sanoa, niin kuka sitten saa? Useinhan täällä sitäpaitsi valitetaan yhdestä sun toisesta asiasta, että lähipiiri ei välitä. No jos joku välittää niin, että huolestuu toisen lihomisesta niin sitten ei saisikaan sanoa vai miten?

Saako lääkäri, jos huomaa että lihavuus on terveyshaitta? Entäs työnantaja, jos huomaa että joku on lihonut niin, että lihavuus haittaa työn suorittamista?

Pistäkää mielipiteitä. Lihavalla on toki oikeus loukkaantua, ei siinä mitään, mutta haen nyt vähän suuntaviivoja sille, miten voisi edetä siinä jos huomaa läheisen henkilön suorastaan ahmivan itseään huonoon kuntoon. Ei nyt puututa siihen, mitä asioita ahmimisen taustalla voi olla, syitähän on satoja ainakin tämän palstan perusteella vaan siitä, että jossain kohti asiaan on puututtava.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, puoliso, läheinen ystävä, omat vanhemmat ja sisarukset.

Mutta sillä on väliä, MITEN sanotaan.

Tuntemattomien tai puolituttujen asia se EI ole.

Vierailija
2/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai todella läheinen ihminen.

Kenenkään muun tuskin kannattaa alkaa voivottelemaan ja mainitsemaan asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tuli mieleen, että ei kukaan paitsi lääkäri tai vastaava. Ei ole tapana muutenkaan kommentoida negatiivisesti toisten ulkonäköä... Yhden ystävän kanssa kyllä aina vitsaillaan, että ollaan taas molemmat läskistytty, mutta tosissaan en sanoisi.

Eiku joo, äidilleni olen sanonut hänen ylipainostaan.

Työnantajan ei mielestäni kannata mennä kommentoimaan toisen painoa, ennemmin sitten vaikka järkkää jonkin tilaisuuden, missä kerrotaan yleisesti työn vaatimasta fyysisestä kunnosta jne.

Vierailija
4/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, puoliso, läheinen ystävä, omat vanhemmat ja sisarukset.

Mutta sillä on väliä, MITEN sanotaan.

Tuntemattomien tai puolituttujen asia se EI ole.

Onhan täällä siitä joskus keskusteltukin.

Sitten asiasta valittaneet ovat saaneet vastauksia että onpa kusipää ukko, jätä se s..n paskiainen.

Vierailija
5/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kannustavaan, ei tuomitsevaan sävyyn.

Haukkuminen ei auta ketään laihtumaan. Eikä toisten ihmisten paino kuulu ulkopuolisille pätkän vertaa. Ulkonäön tai muiden ominaisuuksien kommentointi ääneen on huonoa käytöstä.

Vierailija
6/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso sanoisi niin aika moni Palsta Mamma kyllä suuttuisi

Lääkäri, puoliso, läheinen ystävä, omat vanhemmat ja sisarukset. Mutta sillä on väliä, MITEN sanotaan. Tuntemattomien tai puolituttujen asia se EI ole.

Onhan täällä siitä joskus keskusteltukin. Sitten asiasta valittaneet ovat saaneet vastauksia että onpa kusipää ukko, jätä se s..n paskiainen.

Ukko joka sanoo että et ole yhtään pantava kun olet niin läski, onkin kusipää ukko.

Vierailija
7/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kannustavaan, ei tuomitsevaan sävyyn.

Haukkuminen ei auta ketään laihtumaan. Eikä toisten ihmisten paino kuulu ulkopuolisille pätkän vertaa. Ulkonäön tai muiden ominaisuuksien kommentointi ääneen on huonoa käytöstä.

niin miksi noi toiset eli lihavat saa sitten syyllistää ulkopuolisia omista kiloistaan???

Vierailija
8/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, puoliso, läheinen ystävä, omat vanhemmat ja sisarukset. Mutta sillä on väliä, MITEN sanotaan. Tuntemattomien tai puolituttujen asia se EI ole.

Onhan täällä siitä joskus keskusteltukin. Sitten asiasta valittaneet ovat saaneet vastauksia että onpa kusipää ukko, jätä se s..n paskiainen.

Ukko joka sanoo että et ole yhtään pantava kun olet niin läski, onkin kusipää ukko.

Suhteessa rehellisyys on kaiken a ja o.

Vierailija
9/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti, miksi jonkun täytyy sanoa siitä jotain? Lihavuus ei syö aivosoluja, joten olen aivan satavarma, että jokainen lihava tietää itsekin olevansa lihava. Jokainen lihava myös satavarmasti tietää ylipainonsa olevan terveysriski. Miksi pidätte lihavia tyhminä? Kai nyt jokainen itse tietää, paljonko painaa. Jos sinä sen näet, niin kyllä lihava sen itsekin OMASTA KROPASTAAN näkee, että ylimääräistä on.

Sinun tai kenenkään muunkaan väistämättä ylemmyydentuntoinen (tai väistämättä siltä vaikuttava) sanomisesi ei saa YHTÄÄN KETÄÄN laihduttamaan. Sori vaan, mutta ei teidän sanomisillanne ole mitään vaikutusta, jos jotain niin negatiivista. Vähän turhan paljon pidätte arvossanne sitä, mitä suustanne päästätte. Painoarvo olematon. Lihava laihduttaa sitten, kun hän ITSE on motivoitunut ja sitten kun se hänen elämäntilanteeseensa sopii. Siihen ei kenenkään sanomiset vaikuta p--kan vertaa.

Vierailija
10/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava laihduttaa sitten, kun hän ITSE on motivoitunut ja sitten kun se hänen elämäntilanteeseensa sopii. Siihen ei kenenkään sanomiset vaikuta p--kan vertaa.

Sen verran paljon läskejä liikkuu Suomessa kaduilla...

Joo sitkun huvittaa.

Lihavat ovat näitä mutku- ja sitku-ihmisiä. Miljoona syytä, miksi jotakin ei voi tehdä.

Vierailija
11/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava laihduttaa sitten, kun hän ITSE on motivoitunut ja sitten kun se hänen elämäntilanteeseensa sopii. Siihen ei kenenkään sanomiset vaikuta p--kan vertaa.

Sen verran paljon läskejä liikkuu Suomessa kaduilla...

Joo sitkun huvittaa.

Lihavat ovat näitä mutku- ja sitku-ihmisiä. Miljoona syytä, miksi jotakin ei voi tehdä.

Vierailija
12/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketju

Vain ylipainoiset saavat haukkua normaali- ja alipainoisia. Muu on syrjintää.

tämä on aina juuri päin vastoin, eli lihaville voi kuka tahansa huudella turuilla ja toreilla vaikka mitä ja sitä, miten hoikille muka kuittaillaan, ei näy missään.

Vierailija
13/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka saa sanoa laihalle alipainosta.

Vierailija
14/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko kusipäisenä tai vähemmän kusipäisenä?

Toivottavasti sentään tavoittelit sarkasmia.

Ei ole kusipää, vaan rehellinen. :=)

Suhteessa rehellisyys on kaiken a ja o.

Vierailija
15/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin näkyy suosituimmissa aloituksissa kolme ylipainoaloitusta eikä yhtäkään alipainoon liittyvää.

Viestiketju

Vain ylipainoiset saavat haukkua normaali- ja alipainoisia. Muu on syrjintää.

tämä on aina juuri päin vastoin, eli lihaville voi kuka tahansa huudella turuilla ja toreilla vaikka mitä ja sitä, miten hoikille muka kuittaillaan, ei näy missään.

Vierailija
16/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tes-kirjassa ja lainsäädännössä rajattu, että ihmistä ei saa syrjiä ominaisuuksien perusteella. Eli jos työnantaja huomauttelee, niin äkkiä luottamusmiehen pakeille ja asian voi viedä ammattiliiton lakimiehille. Luvassa on kivat korvaukset.

Vierailija
17/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lihava voi ahdistua jolloin syö entistä enemmän

Päättymätön kierre!

Vierailija
18/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan.

Mutta jos mies sanoo (kuten minulle on sanonut), että haluaisi minun laihduttavan jotta hänen ei tarvitsisi pelätä että kuolen nuorena ylipainon takia, niin se on ok.

Ja minulla on siis PALJON ylipainoa, joku 10 kg on ihan eri asia!

Vierailija
19/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihavat jotenkin sokeita vai? Ne ei vaan oo huomanneet itse? Syyllistäminen auttaa? Jaaha...

Vierailija
20/24 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lihava sanoo, että tietää asian, pitä saarnat ja valistus jättää siihen. Itse olen ylipainoinen ja olen kyllästynyt alituiseen valistamiseen. Lähtökohta kun aina on,että minulta puuttuu tietoa oikeista ruokailutottumuksista. Pystyisin vaikka pitämään esitelmän aiheesta, mutta käytäntö ja teoria ovat kaksi eri asiaa. Kerran yksi terkka vain jatkoi valistustaan ja "kostoksi" menin heti ostamaan ison suklaalevyn, jonka söin saman tien.

Minulla on myös naapuri, joka yhteisillä kauppareissuillamme yrittää vetää minua pois leivonnais-ja karkkihyllyjen luota, etten lihoisi lisää. Pitääkö minun vastapalvelukseksi napata häntä kädestä, kun hän aikoo painaa tupakkakoneen numeroa? Mielestäni hän ei ole oikeutettu valistamaan minua ruokailusta, koska itselläänkin on vastaava pahe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi