Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä nyt uusi tapa kerjätä rahaa häälahjaksi?

Vierailija
27.04.2012 |

Kutsussa ei ollut lahjalistaa eikä mitään nettisivua mistä sellaisen voisi löytää. Okei, ymmärrän tällaisen sievistelynkin, että leikitään, että lahjalistaa ei ole, mutta ilmoittautuessa sitten kerrotaan lahjatoiveista. Mutta kun niitä ei ollut ilmoittautuessakaan. Viesti oli, että antakaa mitä haluatte, ei meillä ole mitään toiveita. Kuitenkaan ei sanota, että eivät tarvitse lahjoja tai että lahjoittakaa vaikka hyväntekeväisyyteen. Pariskunta on toki ollut vuosikausia yhdessä, mutta ovat juuri muuttaneet isoon taloon, missä tehdään remonttia.

Eikö tämä nyt käytännössä tarkoita sitä, että rahaa halutaan lahjaksi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat juhlia naimisiinmenoa ja kutsuvat vieraat sinne siksi, että haluavat heidän olevan mukana juhlimassa, ei siksi, että saisivat lahjoja.

Minusta tämä on se "normaali, tavallinen" tapa ja lahjalistat ja rahatoiveet jotain muuta.

Viet lahjaksi mitä haluat tai mistä uskot heidän pitävän tai mitä ajattelet heidän tarvitsevan.

Vierailija
2/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ennen todellakin tuotiin sitä mitä haluttiin ja hääpari saattoi saada 5 kahvinkeitintä, 8 erilaista astiastoa, joista jokaisesta max 4 lautasta, 9 kattilaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rahaa halutaan lahjaksi, etenkin kun on remontti päällä.

Vierailija
4/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä ettei mitään erityisiä toiveita ole, vaan vieraat voivat lahjoittaa ihan mitä itse tykkäävät.

Tää oli muuten normaali käytäntö vielä viisitoista vuotta sitten.

Vierailija
5/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajunnut antaa rahaa. Eli jos sellainen ajatus on takana, niin ei minusta ainakaan kovin selvästi tule ilmi. Lahjoja voi ostaa ilman lahjalistaakin.

Vierailija
6/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat juhlia naimisiinmenoa ja kutsuvat vieraat sinne siksi, että haluavat heidän olevan mukana juhlimassa, ei siksi, että saisivat lahjoja.

Minusta tämä on se "normaali, tavallinen" tapa ja lahjalistat ja rahatoiveet jotain muuta.

Viet lahjaksi mitä haluat tai mistä uskot heidän pitävän tai mitä ajattelet heidän tarvitsevan.

ensiksi vikistään lahjalistoista,sitten tilinumerosta ja nyt jos ei erittele mitä haluaa lahjaksi niin sekin on huono juttu!!

oi kerro MIKÄ on se OIKEA tapa toimia ap!!

mä en ikinä kehtaisi mitään lahjalistoja esittää!

Vierailija
7/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuskin tuntevat 15 vuotta vanhoja häätapoja. Jos tuota remonttia ei olisi, niin voisin uskoakin, että lahjoilla ei ole väliä, mutta taidan kallistua siihen, että rahaa tässä yritetään saada.

ap

Vierailija
8/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas kerran niin tyytyväinen että mentiin maistraatissa vihille ja pidettiin vain pienet juhlat kotona vanhemmille ja sisaruksille. Ei tarvinu rasittaa ketään huonolla ruoalla/lahjatoiveilla/ohjelmalla/jne. jne.

Tää on just niin tätä, mikään ei kelpaa. Joittenkin mielestä hääjuhlien järjestäminen on vain rahan/lahjojen kerjäämistä. Joka asiasta vedetään herne nokkaan.

Vierailija
9/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, että mitään tavaraa ei tarvita, mahdolliset rahalahjat voi antaa hyväntekeväisyyteen - millä ihmeen päättelykyvyllä sen voi tulkita rahan KERJÄÄMISEKSI?

Ap on mitä ilmeisimmin itse maininnut jo hääkutsussaan lahjalistan, ja on vetänyt herneen nenäänsä, kun palstalla on sellaista tapaa arvosteltu moukkamaiseksi :-)

Vierailija
10/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat lahjakortin K-rautaan tai jonnekin sisustusliikkeeseen.

Vierailija
11/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin miehen kanssa myös noin. Minusta on enemmän kuin pöljää antaa joku lista.

Vierailija
12/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi vikistään lahjalistoista,sitten tilinumerosta ja nyt jos ei erittele mitä haluaa lahjaksi niin sekin on huono juttu!!

oi kerro MIKÄ on se OIKEA tapa toimia ap!!

mä en ikinä kehtaisi mitään lahjalistoja esittää!

Vieraalle helppoa ja kätevää, sillä en mitenkään voi tietää / muistaa, mitä astiasarjaa kerätään tai millaisista vuodevaatteista pitävät. Sekin on ihan kiva, jos antaa ilmoittautumisessa jotain speksejä siitä, mitä haluaa. Mutta tuollainen "tuokaa mitä haluatte" kyllä viittaa rahankerjuuseen. Suurin osa varmasti tässä tapauksessa päätyy raha- tai lahjakorttilahjaan.

Vierailija
13/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, että mitään tavaraa ei tarvita, mahdolliset rahalahjat voi antaa hyväntekeväisyyteen - millä ihmeen päättelykyvyllä sen voi tulkita rahan KERJÄÄMISEKSI?

Ap on mitä ilmeisimmin itse maininnut jo hääkutsussaan lahjalistan, ja on vetänyt herneen nenäänsä, kun palstalla on sellaista tapaa arvosteltu moukkamaiseksi :-)

ap

Vierailija
14/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat lahjakortin K-rautaan tai jonnekin sisustusliikkeeseen.

ap

Vierailija
15/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavat pyysivät rahaa häälahjaksi häämatkaa varten. Toive oli ilmoitettu kutsussa selkeästi tilinumeroineen.

Vierailija
16/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

kun en edelleenkään näe mitään logiikkaa sinun taivastelussasi.

Kyllä nuorillakin ihmisillä voi olla omaisuutta ja tavaraa tarpeeksi. Pelkästään remontin olemassaolo ei merkitse, että pari KERJÄÄ rahaa. Hehän itse sanovat, että rahan voi ohjata hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
17/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jo pelkka kutsu herattaa sinussa noin paljon negatiivisia tunteita ja epaluuloa etta sinusta yritetaan hyotya jollain epailyttavalla salajuonella.

Koska et voi hyvaksya sita etta sinut on ihan ystavyydesta ja hyvasta tahdosta kutsuttu haihin, eika silla ole valia mita tuot lahjaksi, niin on varmaan kaikille parempi etta et ole siella kyrailemassa.

Vierailija
18/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaasolla oli tiedossa esim. astiastomme nimi jos joku kaipasi lahjavinkkejä. Saimme valtavan kivoja lahjoja, emme olisi edes itse tajunneet pyytää niistä suurinta osa. Oli ihan liikuttavaa huomata miten ihmiset olivat onnistuneet löytämään ihan meidännäköisiä lahjoja. Myös lahjojen katselu häissä oli hauskaa, ihan kuin joulu kun ei tiennyt mitä tulee.

Vierailija
19/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jo pelkka kutsu herattaa sinussa noin paljon negatiivisia tunteita ja epaluuloa etta sinusta yritetaan hyotya jollain epailyttavalla salajuonella.

Koska et voi hyvaksya sita etta sinut on ihan ystavyydesta ja hyvasta tahdosta kutsuttu haihin, eika silla ole valia mita tuot lahjaksi, niin on varmaan kaikille parempi etta et ole siella kyrailemassa.

Hän siis tulkitsee, että vaikka rahaa ei pyydetä, sitä silti kerjätään eli aktiivisesti mangutaan.

Vierailija
20/37 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, että mitään tavaraa ei tarvita, mahdolliset rahalahjat voi antaa hyväntekeväisyyteen - millä ihmeen päättelykyvyllä sen voi tulkita rahan KERJÄÄMISEKSI? Ap on mitä ilmeisimmin itse maininnut jo hääkutsussaan lahjalistan, ja on vetänyt herneen nenäänsä, kun palstalla on sellaista tapaa arvosteltu moukkamaiseksi :-)

ap

kun en edelleenkään näe mitään logiikkaa sinun taivastelussasi. Kyllä nuorillakin ihmisillä voi olla omaisuutta ja tavaraa tarpeeksi. Pelkästään remontin olemassaolo ei merkitse, että pari KERJÄÄ rahaa. Hehän itse sanovat, että rahan voi ohjata hyväntekeväisyyteen.

Tätä lausetta et osannut tuosta ap:n ekasta viestistä lukea:

Kuitenkaan ei sanota, että eivät tarvitse lahjoja tai että lahjoittakaa vaikka hyväntekeväisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi