Lasten nimi+syntymäaika-tatuoinnit. MIKÄ JÄRKI?
Miksi ihmeessä joka ikisen mamman on tatuoitava lapsen nimi ja syntymäaika nahkaansa? Jotenkin sen nimen vielä ymmärtäis, mutta ne hemmetin syntämäajatkin! Ja lisäksi monella vielä ne typerät tähdet siinä ympärillä.
Kommentit (75)
Muistan kyllä rakkaat lapseni ilman noita luntti"lappujakin". Pysyvät ongelmitta mielessä. Mutta meitä on moneen junaan ja kokemukseni mukaan usein noita tatuointeja ottaa se vähän vähemmällä kapasiteetilla ja sivistyksellä varustettu kansanryhmä. Ehkä se on ihan hyväkin, että ne lapset pysyvät baari-iltoinakin mielessä paremmin.
Minulla ei ole mitään tatuointeja vastaan ja voisin ottaa sellaisen itsekin. Mutta noista nimi+syntymäaikatatuoinneista vaan valitettavasti tulee erittäin wt vaikutelma. Samaa tasoa kiitos-hupparin kanssa, paitsi että sen hupparin saa pois päältään sitten kun haluaa vaikuttaa vähän fiksummalta.
Kukin tehköön ihollaan mitä haluaa. Mutta itse olen havainnut seuraavaa. Sukulaismiehellä on käsivarsissa kissankokoisin kirjaimin upean jälkikasvunsa nimet. Tämä mies tekee numeroa kaikesta mitä lastensa kanssa on sattunut jaksamaan tehdä. Häntä ei kiinnosta muiden asiat. Itse olen hoitanut omia muksuja päivästä 1. Ja harrastanut, kokannut, pessyt pyykkiä etc. muita normaaleja asioita, jotka kuuluvat koko perheelle.
Lomilla käydään ja rahat palavat perheen hyväksi, kuten haluankin tapahtuvan. Mutta niin tekee moni muukin mies eikä sitä tarvitse korostaa. Tässä ukossa on ehkä ripaus marttyyria ja huonoa omaatuntoa, jota paikkailee tekemisiään korostamalla ja muiden tekwmisiltä korviaan sulkemalla.
No kaikilla tatskaajilla ei kait samaa ongelmaa ole, mutta tällä saattaisi olla pientä korostamisen tarvetta taustalla.
Mikään ei ole nolompaa kuin tatuoida lastensa nimet. Toimii ehkä jotenkuten jollain David Beckhamilla, jolla upea kroppa ja lapsilla ulkom. nimet. Mutta että jollain ei-niin-treenatulla isällä tai äidillä lukee rinnassa joku Veeti Petteri niin en voi kokea kuin myötähäpeää. Ja itselläni 2 lasta enkä ymmärrä, miksi minun pitäisi heitä "mainostaa". Miettikää nyt hyvät ihmiset. Ja turha verrata että muoti-ilmiö siinä missä muutkin. Jos ostan nyt jonkun muotivaatteen, en osta sitä ajatuksella, että pidän tätä ikuisesti.
Mun mielestäni sellaset tatuoinnit on nimenomaan aika käteviä, koska niistä tunnistaa kaikkein trashyimmat wt-mammat, joten tietää sit ainakin heti karttaa heitä kun se Jessica-Jassica pilkottaa jostain hihansuusta.
joskus näkee semmoisiakin, että kissan kokoisin kirjaimin joku Johnny 2009, sit vähän pienemmällä alhaalla Jessyca 2011 ja sit vielä pienemmällä Jerrie 2013. + miljoonasata häkkyrää, perhosta, pääkalloa sun muuta härpäkettä nimien ympärillä. Neljäskin jo tulossa niin sillekin täytyy joku kulmaus etsiä :D No mikäs siinä, jos ihoa riittää.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:41"]
Mikään ei ole nolompaa kuin tatuoida lastensa nimet. Toimii ehkä jotenkuten jollain David Beckhamilla, jolla upea kroppa ja lapsilla ulkom. nimet. Mutta että jollain ei-niin-treenatulla isällä tai äidillä lukee rinnassa joku Veeti Petteri niin en voi kokea kuin myötähäpeää. Ja itselläni 2 lasta enkä ymmärrä, miksi minun pitäisi heitä "mainostaa". Miettikää nyt hyvät ihmiset. Ja turha verrata että muoti-ilmiö siinä missä muutkin. Jos ostan nyt jonkun muotivaatteen, en osta sitä ajatuksella, että pidän tätä ikuisesti.
[/quote]
David Beckhamille hänen lastensa nimet eivät ole ulkomaisia.
mikä helvetin ongelma on muille siitä että tatuoi omien lastensa nimet ja ajat sydämmensä kohdalle?
Ehkei ihan jokaisella... Mulla on ihan suht laaja kaveripiiri, enkä tiedä, että kellään olisi tuollaisia tatuointeja. Ei kyllä paljon muitakaan. [quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:37"]
No toki on vapaa maa! Myös minulla on silloin oikeus kysyä ja ihmetellä tätä asiaa. Nykyään kun tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että se nimi ja synt.aika käydään tatuoimassa.
[/quote]
No selvensikö mun viestini yhtään ajatuksiani? Muuten, tuttavapiiriini ei kuulu ainuttakaan äitiä. jolla olisi lapsen nimet ja syntymäajat tatuointina.
14
[/quote]
Joo ja ei. Siis toki ymmärrän, että on merkityksellistä että lapsi syntyy, mutta eikö siitä koko tatuointihommasta ole mennyt maku kun jokaisella mammalla on se nimi ja syntymäaika ihossaan?
[/quote]
No en nyt tuosta yleisyydestä tiedä, mun kaveripiirissä on vain yksi jolla on lasten nimet tatuoituna. Mutta itsekin voisin ottaa lasten nimet jos keksisin jotain mihin ne sopisivat, nimilista allekkain kirjoitettuna on kyllä vähän tökerö. Mulla on esim lapaluussa kuva auringonlaskusta, mikä on varmasti ulkopuolisen silmissä ruma wt-leima, jos ei tiedä että se on otettu Ilta-nimisen mummoni muistolle.
Mun mielestä tatuoinnit on itelle outo juttu. Mutta sehän on jokaisen maun mukaan. Ja mitä sitten tatuoi ja mihin. Onhan jotkut kauniita.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:23"]Miksi ihmeessä joka ikisen mamman on tatuoitava lapsen nimi ja syntymäaika nahkaansa? Jotenkin sen nimen vielä ymmärtäis, mutta ne hemmetin syntämäajatkin! Ja lisäksi monella vielä ne typerät tähdet siinä ympärillä.
[/quote]
Ja mitä se teille kuuluu, mitä ihmiset ovat tatuoittaneet nahkaansa. Eiköhän se ole jokaisen henkilökohtainen asia, eikä teidän kauhistelunna siihen paljoa auta. Suomi on vapaa maa ja ihmisillä on oikeutensa, joten voitteko pohtia jotain järkevämpää, kuin arvostella ihmisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.
[/quote] No toki on vapaa maa! Myös minulla on silloin oikeus kysyä ja ihmetellä tätä asiaa. Nykyään kun tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että se nimi ja synt.aika käydään tatuoimassa.
[/quote]
Oikeasti? Riippuu varmaan siitä, missä piireissä liikkuu, En tunne ketään, jolla olisi. Yhden koirankuvatyypin tiedän.
Kamalampaa on se, että ihmiset tatuoivat ihoonsa miehensä tai vaimonsa nimiä. Kun ''aviopari'' eroaa... tatuointi jää siihen iholle.. ja eronneiden ei ole mukava katsoa tatuointeja sitten..
Tatuoinnit ok ja itseltänikin löytyy. Kenenkään nimiä tai päivämääriä en ihooni laittaisi, mutta mielummin ne lasten nimet ja syntymäpäivät kuin miehen nimi ja hääpäivä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:24"]
No, onko tatuoinneissa ikinä järkeä? Tunnepuolen juttuja, joten anna olla.
[/quote]
Niinkuin joku jo kirjoittikin, järjellä ei ole tässä mitään tekemistä, eikä pidäkään olla.
Millä lailla ap:ta haittaa moinen?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 09:21"]Muistan kyllä rakkaat lapseni ilman noita luntti"lappujakin". Pysyvät ongelmitta mielessä. Mutta meitä on moneen junaan ja kokemukseni mukaan usein noita tatuointeja ottaa se vähän vähemmällä kapasiteetilla ja sivistyksellä varustettu kansanryhmä. Ehkä se on ihan hyväkin, että ne lapset pysyvät baari-iltoinakin mielessä paremmin.
[/quote]
Naulankantaan. Näin kesällä rannalla erottuvat muutenkin edukseen ne naiset, jotka tupakka huulessa ikävällä äänensävyllä huutelevat lapsiaan, joiden nimet löytyy ihosta.
Hehheh, tiedän useita tapauksia, jossa isit ja äidit ovat tatuoineet lastensa nimiä eri puolille kehoa. On tatuoitu nilkkaa, lapaluuta, niskaa, kaikki karsean näköisiä. Tuttavapiiriin kuuluu myös koirankuva-tatskan omistaja ja näitä koiran/kissantassu-kuvien harrastajia. Pahin mielestäni on eräs tuttava, joka hankki ison, koko selän peittävän sururunon siskonsa keskenmenon johdosta!
Musta on aika ihanaa kun isälläni on sydämen päällä sydän ja sydämen sisällä lapsiensa etunimien kirjaimet... Ei ollenkaan wt :D samoin mulla kaunis tatuointi lapseni kunniaksi. Musta enemmän kammottavia on kiinalaiset ym.merkit ja merihevoset, tähdet (varsinkin jallutähdet), delfiinit ikuistettuna iholle. Tommoset yleismaailmalliset tatuoinnit on älläjä. Mutta tatuointeja kun yleensä otetaan jonkun elämäntapahtuman kunniaksi, niin mikäpä sen järisyttävämpi elämäntapahtuma kuin lapsensaanti?
Joku stanan geggo tai perhonenko se pitäs tatuoida.. :D Ite tykkään, että jos tatskan ottaa, niin sillä on jokin syvempi merkitys.. Ja mikä onkaan tärkeintä maailmassa? No omat lapset.. (..ja etenkin jos ei niitä meinaa syystä tai toisesta tulla, mutta sitten saakin,..) Ite en ikinä ottas mtn ihme tribaaleja tms ottamisen ilosta, vaan on oltava se suurempi merkitys.. Tatskoja siis tällähetkellä tasan kaksi, eikä lisää ole tulossa,ellei ihmeitä tapahdu.. :)