Lasten nimi+syntymäaika-tatuoinnit. MIKÄ JÄRKI?
Miksi ihmeessä joka ikisen mamman on tatuoitava lapsen nimi ja syntymäaika nahkaansa? Jotenkin sen nimen vielä ymmärtäis, mutta ne hemmetin syntämäajatkin! Ja lisäksi monella vielä ne typerät tähdet siinä ympärillä.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:33"]
Nimenomaan vähän wt-juttu kyllä! Jostain syystä mua eniten ärsyttää se hiton syntymäaika siinä.
[/quote]
Noni, tulihan se sieltä. :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:37"]
No toki on vapaa maa! Myös minulla on silloin oikeus kysyä ja ihmetellä tätä asiaa. Nykyään kun tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että se nimi ja synt.aika käydään tatuoimassa.
[/quote]
No selvensikö mun viestini yhtään ajatuksiani? Muuten, tuttavapiiriini ei kuulu ainuttakaan äitiä. jolla olisi lapsen nimet ja syntymäajat tatuointina.
14
Itse olen lukenut jo vähän ennen neljää ikävuotta ja tiedän muitakin. Myös omassa suvussa nykyään pari pikkasen alle nelivuotiasta lukee. Olen lukenut erityispedagogiikkaa ja kursseilla sanottiin, että suomi on niin helppo kieli lukea, ettei ole ollenkaan tavatonta, että jo pienet oppivat lukemaan ihan ilman erityistä opettamista.
jaha, mitähän tää kännykkä sekoilee. Meni ihan väärään keskusteluun. Sori sori.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:41"]
No toki on vapaa maa! Myös minulla on silloin oikeus kysyä ja ihmetellä tätä asiaa. Nykyään kun tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että se nimi ja synt.aika käydään tatuoimassa.
[/quote]
No selvensikö mun viestini yhtään ajatuksiani? Muuten, tuttavapiiriini ei kuulu ainuttakaan äitiä. jolla olisi lapsen nimet ja syntymäajat tatuointina.
14
[/quote]
Joo ja ei. Siis toki ymmärrän, että on merkityksellistä että lapsi syntyy, mutta eikö siitä koko tatuointihommasta ole mennyt maku kun jokaisella mammalla on se nimi ja syntymäaika ihossaan?
Miten se on teiltä pois? Hohhoijaa.
En ookaan kuullut tällaisesta trendistä ollenkaan. Toivottavasti ihmiset muistaa tosissaan ajatella että tatuointi on aina ikuinen ja että siitä lapsesta voi tuntua teininä kovinkin nololta tuollaiset tatuoinnit äidillä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:41"]
[/quote]
14
[/quote]
Joo ja ei. Siis toki ymmärrän, että on merkityksellistä että lapsi syntyy, mutta eikö siitä koko tatuointihommasta ole mennyt maku kun jokaisella mammalla on se nimi ja syntymäaika ihossaan?
[/quote]
No kun sä ajattelet muoti-ilmiöitä ylipäätään, niin eikö ole aika tavallista, että suurin osa ihmisistä pukeutuu samanlaisen muodin mukaisesti ja vain pieni osa ihan eri tavalla? Miksi tämä ei pätisi kaikkeen muuhunkin koristautumiseen?
14
No kun Ruotsin miljonääriäideissäkin Isabel tatuoi Monday Lilyn etusormeen niin täytyyhän Käpy-Katve ja Nodengo-Dinero ikuistaa oman äitikullan sydämen päälle.
Mitä jos se lapsi päättääkin vaihtaa 18-vuotiaana nimeä? Mitä vanhempi tekee sitten? Menee kalliiseen ihonsiirtoleikkaukseen?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:57"]
No kun sä ajattelet muoti-ilmiöitä ylipäätään, niin eikö ole aika tavallista, että suurin osa ihmisistä pukeutuu samanlaisen muodin mukaisesti ja vain pieni osa ihan eri tavalla? Miksi tämä ei pätisi kaikkeen muuhunkin koristautumiseen?
14[/quote]
Tatuointi on kuitenkin ikuinen. Se lapsen nimi voi tuntua hirmu merkittävältä sen vauva-ajan, onko se nyt kuitenkaan niin kiva kun lapsi kasvaa, aikuistuu?
Olen akateemisesti koulutettu, asiantuntijatehtävissä toimiva nainen. Olen suunnitellut, että ottaisin tatuoinnin kahden lapseni syntymäajoista ja nimikirjaimista. Minulle lapset ovat suurinta, mitä elämässäni on tapahtunut. Vaikka he muuttaisivat nimiään, tulen aina muistamaan nuo nimet, jotka olemme heille mieheni kanssa antaneet. Tatuointi tulisi paikkaan, josta se ei koko ajan vilkkuisi. Uskon, että lapsillani olisi murrosiässä muutakin mietittävää.
Minä toivon hartaasti että äitini jonakin päivänä tatuoisi nimeni ja syntymäaikani ihoon sa (kai voi tatuoida jo aikuisten lasten nimet?). Luulisi muistavan päivän jolloin synnyin, ja pah. Aina saa todistella että kyllä, olen näinkin vanha jo. Ja sitä päivittelyä. Tatska ranteeseen, kiitos!
:)
Niin no mulla on pienehkö tatuointi, jossa on yhden lapseni nimi. Vain ainoastaan siksi että tämä lapsi on kuollut. Halusin tehdä tällä tavalla kuolleesta lapsestani "näkyvän".
Voi luoja! Lapsen nimellä merkitys vain vauva ajan, huh huh eiköhän ne lapset ole ihan senkin jälkeen tärkeitä ja tatuointi myös näin ollen. Toivon ettei sinulla ole lapsia
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 20:05"]
Olen akateemisesti koulutettu, asiantuntijatehtävissä toimiva nainen. Olen suunnitellut, että ottaisin tatuoinnin kahden lapseni syntymäajoista ja nimikirjaimista. Minulle lapset ovat suurinta, mitä elämässäni on tapahtunut. Vaikka he muuttaisivat nimiään, tulen aina muistamaan nuo nimet, jotka olemme heille mieheni kanssa antaneet. Tatuointi tulisi paikkaan, josta se ei koko ajan vilkkuisi. Uskon, että lapsillani olisi murrosiässä muutakin mietittävää.
[/quote]
"Olen akateemisesti koulutettu, asiantuntijatehtävissä toimiva nainen". Mitä sitten? Minä olen akateemisesti kolutettu, asiantuntijatehtävässä toimiva mies, mutta en ymmärrä kuinka sen voi linkittää tatuointikeskusteluun.
Sitten itse aiheeseen... Minulla on lasteni nimet tatuoituna. En ajattelle tai ajatellut missään vaiheessa, kuinka monella muulla on. Nimet näkyvät van ilman paitaa - eli aika harvoin. Moni ei ymmärrä, että tatuointi usein otetaan itseään varten. Minä saan siitä hyvän mielen, että rakkaiden lasteni nimet kulkevat ihossani loppuun asti. Se ei ole keneltäkään ahdasmieliseltä paheksujalta pois.
Mulla itselläni ei ole ainuttakaan tatuointia, mutta miehellä on lapsemme etunimi rinnassa. En näe siinä mitään väärää vaan pidin kauniina ajatuksena, että ainut tatuointi minkä halusi/haluaa on se elämän tärkeimmän henkilön nimi. Ois voinut olla vaikka joku kälyinen tribaali.
Lapsi on melkeinpä ainut asia elämässä, joka ei koskaan muutu, hän on aina ja ikuisesti lapsesi. Mielipiteet, mieltymykset, poliittiset tai uskonasiat, ihailun kohteet yms voivat koska tahansa muuttua, kannattaako niitä lähteä hakkaamaan ihoon.
Jos äitini, tuo narsistinen vittupää, olisi tatuoinut nimeni nahkaansa, niin olisin vaihtanut nimeni.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:23"]Miksi ihmeessä joka ikisen mamman on tatuoitava lapsen nimi ja syntymäaika nahkaansa? Jotenkin sen nimen vielä ymmärtäis, mutta ne hemmetin syntämäajatkin! Ja lisäksi monella vielä ne typerät tähdet siinä ympärillä.
[/quote]
Ja mitä se teille kuuluu, mitä ihmiset ovat tatuoittaneet nahkaansa. Eiköhän se ole jokaisen henkilökohtainen asia, eikä teidän kauhistelunna siihen paljoa auta. Suomi on vapaa maa ja ihmisillä on oikeutensa, joten voitteko pohtia jotain järkevämpää, kuin arvostella ihmisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.
[/quote] No toki on vapaa maa! Myös minulla on silloin oikeus kysyä ja ihmetellä tätä asiaa. Nykyään kun tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että se nimi ja synt.aika käydään tatuoimassa.