Raitiovaunulla kulkeminen Helsingissä
suunnitellaan Linnanmäkireissua ja tullessamme voimme ostaa ratikkaliput rautieasemalta, mutta kun tullaan Linnanmäeltä takaisin niin, mistäs me ne sit ostetaan? Onko siellä automaatti?
Ei mitään hajua miten noi toimii, kun en ole julkisia käyttänyt 15 vuoteen.
Kommentit (73)
ja kaikki neuvoo eritavalla.
t: ohis maalainenEi ole oikeasti yhtään monimutkaista, mutta kun nuo asioista mitään tietämätömät tulevat "neuvomaan"... "Osta ratikkalippu kuljettajalta!"
Miksi susta pitäisi soittaa asiakaspalveluun? Että voivat nauraa partaansa kuinka joku näin yksinkertaisia kyselee ja ihmettelee?
En mäkään tajua miten kukaan stadilainen kuvittelee, että ratikkalippuja saa kuljettajalta, mutta tämä Ap:n esittämä kysymys on kyllä niin helppo ratkaista ettei sen takia hänen mihinkään tarvitse soittaa. Omaa järkeä vähän peliin.
Miks mun pitäs olla jotenkin erityisen tietoinen ratikkalipuista? Kun olin töissä, mulla oli kausilippu, nyt hoitovapaalla lataan arvoa. Eipä tarvi kuskilta ostaa mitään, joten miks pitäs niistä tietää? T. Stadilainen lintsin naapurista
Jostain mulle on tämä tieto mieleen syöpynyt. Olisinko lukenut sporassa seinältä? En tiedä... No kuitenkin, kk-kortti mulla aina ollut myös mutta silti tämän tiesin.
Pitääkö mun nyt kans allekirjoittaa tää kuten sä teit? Ok... T. Stadilainen Kasarmitorin kupeesta
Niin, eli kannattaisikin jäädä junasta Pasilassa ja kävellä siitä. No näimpä me teemmekin. Siellä on varmaan opastekyltit, että tuonnepäin? Kiitos kaikille! ap.
Linnanmäki on siis lähempänä Pasilan asemaa kuin Rautatieasemaa ja liikenneyhteydet ovat suunnilleen yhtä hyvät. Pasilasta pääsee raitiovaunulla 9 ja bussilla 23 noin vartissa. Rautatieasemalta LIntsille vievät raitiovaunu 3jotain ja bussi 23 reilussa 20 minuutissa. Pasilan asemalla tai Rautatieasemalla ei ole erityisiä huvipuisto-opasteita. Tarkemmat reittitiedot sekä kävelyyn että julkisiin voit itse katsoa täältä: www.reittiopas.fi. Lippujen voimassaoloaika on teille ihan evvk.
minuutti. Bussi nro 23:lla on pari pysäkinväliä, käveleenkin pääsee 10 minuutissa.
Matka-aikaan on arvioitava mukaan myös pysäkillä odottelu.
Hyvä esimerkki, miten yksinkertaisesta asiasta saa hiuksia halkomalla vaikka kuinka vaikean... Ap:lle ehdotan, että jäätte kotisohvalle. Jos et onnistu lippua ostamaan edella annetuilla ohjeilla, et kyllä pärjää Lintsilläkään. Sielläkin pitää osata ostaa lippuja!!!
taksia. Lintsin sisäänkäynnin edessä on taksitolppa. Julkisilla kulkeminen sisältää sen riskin, että jos ette ole ehtineet ostaa ajoissa täsmälleen oikeanlaista lippua, saatatte saada lipuntarkastajilta sakot + pahoinpitelyn. Itse olimme leimanneet liput noustessamme ratikkaan, mutta lipuntarkastajat väittivät että leimasimme liian myöhään ja antoivat 80 euron sakot sekä pahoinpitelivät.
kilsa. Eiköhän sen voi kävellä. 23 kulkee noin 15 min välein, 9 ratikka noin 10 min välein.
taksia. Lintsin sisäänkäynnin edessä on taksitolppa. Julkisilla kulkeminen sisältää sen riskin, että jos ette ole ehtineet ostaa ajoissa täsmälleen oikeanlaista lippua, saatatte saada lipuntarkastajilta sakot + pahoinpitelyn. Itse olimme leimanneet liput noustessamme ratikkaan, mutta lipuntarkastajat väittivät että leimasimme liian myöhään ja antoivat 80 euron sakot sekä pahoinpitelivät.
Tosin veikkaanpa että pahoinpitely oli korkeintaan lievä sellainen.
t: ohis maalainenEi ole oikeasti yhtään monimutkaista, mutta kun nuo asioista mitään tietämätömät tulevat "neuvomaan"... "Osta ratikkalippu kuljettajalta!"
Miksi susta pitäisi soittaa asiakaspalveluun? Että voivat nauraa partaansa kuinka joku näin yksinkertaisia kyselee ja ihmettelee?
En mäkään tajua miten kukaan stadilainen kuvittelee, että ratikkalippuja saa kuljettajalta, mutta tämä Ap:n esittämä kysymys on kyllä niin helppo ratkaista ettei sen takia hänen mihinkään tarvitse soittaa. Omaa järkeä vähän peliin.
Miks mun pitäs olla jotenkin erityisen tietoinen ratikkalipuista? Kun olin töissä, mulla oli kausilippu, nyt hoitovapaalla lataan arvoa. Eipä tarvi kuskilta ostaa mitään, joten miks pitäs niistä tietää? T. Stadilainen lintsin naapuristaJostain mulle on tämä tieto mieleen syöpynyt. Olisinko lukenut sporassa seinältä? En tiedä... No kuitenkin, kk-kortti mulla aina ollut myös mutta silti tämän tiesin.
Pitääkö mun nyt kans allekirjoittaa tää kuten sä teit? Ok... T. Stadilainen Kasarmitorin kupeesta
Mä en ole täällä mitään neuvonutkaan, tämä tiedoksi ensimmäiselle lainaajalleni. Selitin vain miten joku stadilainen ei tiedä kaikkea ratikkalipuista, kun hän ei ymmärtänyt. Jos en ole lapsen tai muun seuran kans ratikassa, luen kirjaa, eli jää lukemati hinnastot sun muut. Enkä mä tolla signeerauksellani muuta tarkoittanut kuin erottua aiemmasta stadilaisesta, ja vihjata, että onneks pääsen lintsille kävellen kun ratikalla se on hirmu vaikeeta :) En ihan tajua miks siihen piti puuttua. T. RATIKKATIETORAJOITTEINEN stadilainen lintsin kupeesta
Tosin veikkaanpa että pahoinpitely oli korkeintaan lievä sellainen.
Tää on huikea ketju.
Miks mun pitäs olla jotenkin erityisen tietoinen ratikkalipuista? Kun olin töissä, mulla oli kausilippu, nyt hoitovapaalla lataan arvoa. Eipä tarvi kuskilta ostaa mitään, joten miks pitäs niistä tietää? T. Stadilainen lintsin naapuristaJostain mulle on tämä tieto mieleen syöpynyt. Olisinko lukenut sporassa seinältä? En tiedä... No kuitenkin, kk-kortti mulla aina ollut myös mutta silti tämän tiesin.
Mä en ole täällä mitään neuvonutkaan, tämä tiedoksi ensimmäiselle lainaajalleni. Selitin vain miten joku stadilainen ei tiedä kaikkea ratikkalipuista, kun hän ei ymmärtänyt. Jos en ole lapsen tai muun seuran kans ratikassa, luen kirjaa, eli jää lukemati hinnastot sun muut. Enkä mä tolla signeerauksellani muuta tarkoittanut kuin erottua aiemmasta stadilaisesta, ja vihjata, että onneks pääsen lintsille kävellen kun ratikalla se on hirmu vaikeeta :) En ihan tajua miks siihen piti puuttua. T. RATIKKATIETORAJOITTEINEN stadilainen lintsin kupeesta
"Tämä tiedoksi ensimmäiselle lainaajalleni", jos kerrot vielä kuka noista olet niin saattaa olla, että sulle osataan vastata... Katsos emme ole ajatustenlukijoita.
Jos tarkoitat tuota kommenttia jossa sanoin että kenties olen nuo tiedot lukenut ratikassa, kaikilla se matka ei ole niin pitkä että kirjoja kannattaa lukea. Juu mä tiirailen ulos ja pimeällä seiniä ne kolme pysäkinväliä, anteeksi siitä :)
www.hsl.fi ja siellä on sellainen kuin REITTIHAKU.
Syötä siihen "PASILA" ja "LINNANMÄKI" tai "RAUTATIEASEMA" ja "LINNANMÄKI" ja katso mitä se tarjoaa. Kävelyreitinkin voi katsoa. Ja sitten jopa tulostaa sen kartan ja ohjeet.
Sitten jos seurueessa yksikään ei ymmärrä suunnistuksesta sen vertaa (tai osaa suunnata kohti maailmanpyörää), niin menee jo surkeaksi. Älkää vain sitten menkö Sokkeloon.
mutta ymmärrä sitten rajoitteesi, ellet ole edes seurannut HSL:n tiedotusta...
Ellei minulla olisi hajuakaan kertalippujen käyttämisestä, pidättäytyisin vastaamasta niitä koskeviin kysymyksiin.