Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kouluaineen oppeja olet eniten tarvinnut elämässäsi?

Vierailija
25.04.2012 |

Itse vastaan: äidinkielen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samoin: äidinkieli

Vierailija
2/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli

Matematiikka

Englanti

Ruotsi

Muutkin aineet ovat antaneet valmiuksia oppia uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konekirjoitus - joka oli silloin 80- luvulla valinnasaineena: osaan edelleen kirjoittaa salamavauhtia 10 sormella eikä virheitä juuri tule. En olisi silloin uskonut että siitä tulee olemaan niin paljon hyötyä sekä töissä että vapaalla :D

Vierailija
4/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salamavauhtia tavoitellessasi?

Vierailija
5/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomentaja.

Vierailija
6/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkaan kylla etta kaikki on olleet tarkeita. maantieto, historia ym etten ole tuntenut itteani ihan tumpeloksi vaan etta minulla on kasitys maailmasta ymparillani. matikasta en kylla ikina ymmartanyt mitaan..

Vierailija
7/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden kouluaineiden oppeja olen oppinut enemmän jossain muualla kuin koulussa

Vierailija
8/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi varmaan englannin. Ammattiini liittyen myös historiasta on ollut paljon hyötyä.

Yläkoulun valinnaisaiheista valitsen muuten toisen vastaajan tavoin 10-sormijärjestelmäkurssin - siitä on kuulkaa ollut iloa! Kirjoitan nopeammin kuin suurin osa tuntemistani ihmisistä, toimittajana työskentelevä mieheni mukaan lukien.

Vierailija
9/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matematiikka, minullakin tuo kymmensormijärjestelmän oppiminen on ollut hyödyllistä! Atk-taidot!

Vierailija
10/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinkieli, uskonto, ruotsi, matematiikka, yhteiskuntaoppi, kotitalous, englanti, historia

Äidinkieli siis tärkein. tämä oli mielenkiintoinen kysymys. Moni koulussa opittu asia ei ole välttämättä minkään oppitunnin asiaa vaan ns. reuna-alueella. Luulen, että tuon reuna-alueen asiat saattavat joskus olla niitä kaikkein tärkeimpiä.

Englanti muuten on aika lopussa listallani, vaikka olen englantilaisen kanssa naimisissa ja keskustelukieleni on hänen kanssaan englanti. Kumma kyllä nuo muut aineet ovat olleet tärkeämmässä roolissa, sillä tuon parisuhteen kommunikoinnin olisi ainakin teorsiassa voinut hoitaa jollain muullakin kielellä tai tavalla. Noiden muiden aineiden oppeja en olisi voinut kiertää millään tavoin.

Vierailija
11/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin nostaisin ykköseksi myös monista reaaliaineista kuten historiasta, psykologiasta ja uskonnosta on ollut kovasti hyötyä työn ja opiskelujen kannalta. Myös englanti on ollut tärkeä monen ihanan kokemuksen ja opiskelukirjallisuuden lukemisen kannalta. Kiitos koulu!

Vierailija
12/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja englanti

Vierailija
13/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkielämässä tässä järjestyksessä: äidinkielen, matematiikan, englannin, historian ja yhteiskuntaopin, biologian ja maantiedon, ruotsin, kotitalouden.

Työelämässä järjestys menee näin: äidinkielen, englannin, biologian, matematiikan, kemian.

Vierailija
14/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Irlantiin asumaan, enkä olisi saanut työpaikkaa ilman hyvää englanninkielentaitoa. Monelta muulta ulkomaailaiselta meni vastaava paikka sivu suun, kun kielitaito ei ollut riittävän hyvä.

Lisäksi täytyy mainita äidinkieli ja myös lukion psykologia.

Vierailija
15/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita sitä, etteikö muut olisi hyödyllisiä. Enkä sillä perusteella voi sanoa, etteikö vaikka hissaa tarvi.

Vierailija
16/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä biologia työn takia. Ja peruskoulun matematiikka. Lukion matikkaa en ole oikeastaan koskaan tarvinnut.

Vierailija
17/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

konekirjoitusta olen myös tarvinnut paljon!

Vierailija
18/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli elämänkatsomustietoa.

Vierailija
19/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita en oikeastaan olekaan tarvinnut. Toki perustiedot biologiasta, matematiikasta, historiasta yms. eivät ole olleet haitaksi, mutta en ole niitä missään vaiheessa mihinkään tarvinnut.

Vierailija
20/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämä on ollut enemmän tai vähemmän lukemista ja kirjoittamista.