Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kouluaineen oppeja olet eniten tarvinnut elämässäsi?

Vierailija
25.04.2012 |

Itse vastaan: äidinkielen.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tuli työni.

Vierailija
22/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologia

kuvataide

...

yhteiskuntaoppi

kotitalous

matematiikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaen perushahmottamisesta, eli tajuan paljonko on 10% alennus, jatkuen päässälaskutaitoon (tiedän kaupassa pyydetäänkö kassalla 70 vai 150 euroa), jatkuen syvempään ymmärtämiseen esim. lainaa haettaessa. (Ihan perusasioita silti, mutta koulumatikka antoi pohjan tähänkin)

Minulle perusmatikka ennen integrointia on ollut se hyödyllisin koulussa oppimani taito. Lukutoukkana olin hyvä kirjallisesti muutenkin, samoin kieliä opin koulun ulkopuolellakin. Perusmatikkaa en sen sijaan olisi muualla oppinut.

Vierailija
24/54 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti

Kotitalous

Matematiikka

Myös lukuaineita (psykologia, maantieto, historia, uskonto jne.) tarvittu mm. siihen, että hahmottaa lukemaansa, katsomiaan elokuvia, uutisia.

En ole juurikaan tarvinnut:

Ruotsia

2 muuta lukemaani kieltä

Fysiikkaa

Kemiaa

Musiikkia

Liikunnan lentopallosta tai 100 metrin juoksusta ei niin ikään ole ollut mitään hyötyä.

Vierailija
25/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanti ja muut kielet opiskelua ja kontakteja varten. Sekä lisäämään ymmärrystä kielestä.

Matikka, mukana arjessa ne perusasiat.

Yleistietoon reaaliaineet, tosin niitä voi lukea ilman kouluakin.

Puheterapeuttina duunailen.

Vierailija
26/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka, englanti, äidinkieli, fysiikka

Vierailija
27/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemiasta eikä fysiikastakaan tainnut olla suurempaa hyötyä. Muista aineista kaikista ihan yleissivistyksellistä.

Koomisinta on, että kirjoitin lyhyestä matikasta hädin tuskin B:n, nyt olen pankkialalla tekemisissä numeroiden ja rahojen kanssa :)

Vierailija
28/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli, englanti, matikka ja kotitalous. Olen myös tyytyväinen siitä, että meidät opetettiin käyttämään ompelukonetta, sillä siitä on näin aikuisiällä tullut mukava harrastus.

Vierailija
29/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monista muistakaan oppiaineista tietenkään haittaa ole ollut - eihän tieto tieltä työnnä...

Vierailija
30/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kouluaikaisella ATK:lla ei olekaan mitään tekemistä nykyaikaisen tietojenkäsittelyn kanssa...

Yhteiskuntaopistakin ollut paljon hyötyä ihan normaalissa elämässä, ja käsityössä ja liikunnassa opittuja taitoja hyödynnän harrastuksissani.

Vierailija
31/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalous kaikki perustyöt kotona.

Olen sairaanhoitaja

Vierailija
32/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieltä Suomessa asuva suomenkielinen tietysti käyttää koko ajan, mutta onko siinä kouluopetuksella iso merkitys? Ainakin minä osasin lukea ennen kouluun menoa ja olisin lukenut (ja kirjoittanut, kommunikoinut, tulkinnut jne) paljon, vaikken olisi koulussa ollutkaan.

Itselläni matematiikan hyvä pohja on varmaan tärkein koulun anti, koska teen työtä, jossa tarvitsen perustyökaluja koko ajan. Niiden osaamisen hankkiminen nollasta olisi ollut rankka rupeama.

Kielet on toinen. Auttavaa englantia varmaan oppii väkivinkin, mutta hyvä yleiskieli + muut kielet on helpointa oppia koulussa.

Yleissivistävät aineet on kivoja osata, mutta ei jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
33/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asiantuntijatehtävissä ja siitä syystä äidinkieli (yhdys sana virheet vievät heti uskottavuuden), englanti, yhteiskuntaoppi, historia (yleissivistys) ovat kouluaineista tärkeimmät työelämässä.

Arkielämän sujuvuuden kannalta matematiikka eli kertotaulut, prosenttilaskut, todennäköisyydet ym.

Vierailija
34/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan molemmista tuli työ, mutta kai niillä olisi muutenkin käyttöä.

Vierailija
35/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siviilielämässä äidinkieli ja matematiikka on tärkeimmät.

Työelämässä taas äidinkieli, matematiikka, biologia, fysiikka, kemia, englanti.

Saksasta ei ole ollut juurikaan hyötyä, tai en ole osannut hyödyntää sitä.

Vierailija
36/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiastakin on ollut hyötyä.

Hävettää ette osaa historiaa.

Perusasiat fysiikasta olisi näppäriä tietää käytännössä.

Maantieto kuuluu yleissivistykseen.

Käsityötaito on ollut hyödyllinen aikuisiällä sitten kun äiti ei enää ompele puolesta.

Vierailija
37/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vastata, että äidinkieli, englanti, historia, matematiikka. Yleensäkin yleissivistävät jutut on erittäin hyvä hallita.

Kun aikuisena asiaa ajattelee niin eipä koulussa hirveästi mitään turhaa edes ollut.

Vierailija
38/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli tietysti, ja myös muut kielet, englanti ja saksa. matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaakin hiukan, taitoaineita paljon. Työssäni tartten kielten lisäksi historian, kuviksen ja tietotekniikan taitoja. Tai kaista tärkeintä on kohtuullisen hyvä ja laaja yleissivistys. Pitää tietää ainakin vähän lähes kaikesta. Ja ennennkaikkea mistä tietoa hakee.

Vierailija
39/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista eniten.

Mutta olen kokenut saaneeni suoraa tai epäsuoraa hyötyä myös ainakin näistä

-käsitöistä (ompelen paljon)

-historiasta (mm. taustojen ymmärtäminen)

-psykologiasta (perusjuttuja ihmisten toiminnasta henkisellä puolella)

-kuvaamataidosta (tykkänä piirrellä ja maalailla)

-maantiedosta (työ ja matkustelu yms)

-kotitalous (oli hyötyä kun muutin pois lapsuudenkodista)

Vähiten hyötyä olen kokenut saaneeni koululiikunnasta. Ei siksi että se olisi ollut tarpeetonta, vaan koska ikävä liikunnanopettaja melkein tappoi kaiken kiinnostuksen liikuntaan :/

t. biologi

Vierailija
40/54 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän pohdinnan jälkeen sanon äidinkieli, englanti ja kotitalous.