Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipua vasemmassa kyljessä? Lääkärit, hoitajat, te joilla kokemuksia!

Vierailija
13.12.2013 |

Onko kellään kokemusta vasemman kyljen kivusta? Minulla on useita kuukausia ollut ajoittain (kestää päiviä) kipua vasemmassa kyljessä. Kipu tuntuu ikään kuin kylkiluun alla ja aiemmin tuntui, kuin jokin naksahtelisi/muljahtelisi siellä. Nyt kipu on lähinnä suurta paineen tunnetta alueella, joskin yltyy kivuksi usein. Välillä tekee kipeää molempien kylkiluiden alta.

Pelkään, että kyse on jostain vakavasta. Olen ollut lääkärillä ja verikokeet oli ok. Mietin kuitenkin, voiko perna olla suurentunut tai joku suoli siellä mutkalla. Vai mitä tämä voisi olla?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/47 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ollut kipua pakarassa tai lonkassa ? Siellä useita limapusseja jotka tulehtuessaan säteilee, esim lonkan bursiitti saattaa säteillä reiteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama oire ja kävin ultrassakin missä kaikki oli ok. Voi kuulemma olla sappikiviä, minulla ei ollut. Nyt kipu on taas poissa enkä tiedä menenkö vielä lääkäriin

Vierailija
4/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama oire ja kävin ultrassakin missä kaikki oli ok. Voi kuulemma olla sappikiviä, minulla ei ollut. Nyt kipu on taas poissa enkä tiedä menenkö vielä lääkäriin

Vierailija
5/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö sappikivet tunnu oikealla puolella kyljessä :(

Vierailija
6/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa viattomalta suolisto-oireelta, ns. "ilmaa mahassa". Tunnet sen miten suolistosi elää ja mataa (niin sen kuuluukin). Kävele, liiku, piereskele, juo vettä ja käy kakalla.

sh

Vierailija
7/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineentunne luussa tai siinä väleillä voi sopia kasvaimeen. Muljahtelu voi olla ihan luunmurtuma, mutta kasvainkin on voinut aiheuttaa sen. Minulla on primäärisenä kylkiluussa kasvain. Verikokeet eivät paljasta primäärisiä luuston kasvaimia, mutta niitä ei helpolla epäilläkään, koska ne ovat hyvin harvinaisia. Todennäköisesti se on jotain muuta (näin minulle väitettiin, vaikka en itse tiennyt mitään muuta kuin luun murtuman).

Kävin röntgenin, jossa ei näkynyt mitään, sen jälkeen ultran, jossa oli selvää turvotusta, vaikka normaalisti kasvaimet eivät välttämättä sitä aiheuta. Sen ansiosta sain lähetteen varjoaine CT-kuvaan, jossa näkyi selvästi patologinen lyyttinen murtuma, jossa kasvain oli ohentanut luun seinämät. Jos saat ehdotettua MRI:tä ja lääkäri suostuu, voit ainakin vähentää säteilyaltistusta ja saada suurinpiirtein yhtä hyvät kuvat. 

Kannattaa mennä lääkäriin. Perjantai on huonoin mahdollinen päivä murehtia tuollaista.

Vierailija
8/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin luulin mutta lääkärin mukaan voi tuntua myös vasemmalla. 1

Vierailija
9/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 6, oliko sinulla koko ajan kipua kasvaimesta? Tai siis tunne, että siellä on jotain tms.? Minulla kipua on ajoittain, noin viikon välein muutamana päivänä ja lääkäri oli sitä mieltä, että vaiva olisi hyvälaatuinen koska kipua ei ole koko aikaa. Vaiva on kuitenkin jatkunut ja jossain määrin pahentunutkin, ja siksi olen huolissani. 

Vierailija
10/47 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans, ja muun takia kun olin keuhkoröntgenissä, niin näkyi mikä se oli. Sanotaan pernamutkaksi, ja monella jää siihen ilmaa, ja on tosi kipeä. Tämän kertoi mulle röntgenhoitaja, yksikään lääkäri ei ole millään tavalla osannut sitä kovaa kipua selittää. Heidän mielestä siinä kohdassa ei ole mitään, että outoa että siihen sattuu. Näin leekurit.

Vierailija
11/47 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 23:51"]

Hei 6, oliko sinulla koko ajan kipua kasvaimesta? Tai siis tunne, että siellä on jotain tms.? Minulla kipua on ajoittain, noin viikon välein muutamana päivänä ja lääkäri oli sitä mieltä, että vaiva olisi hyvälaatuinen koska kipua ei ole koko aikaa. Vaiva on kuitenkin jatkunut ja jossain määrin pahentunutkin, ja siksi olen huolissani. 

[/quote]

Alkuun sitä oli satunnaisesti. Sitten alkoi olla joka yö. Päivisin sitä ei huomannut. Jossain vaiheessa, kun luu oli murtunut, se muuttui melkein jatkuvaksi.

Huomasin sen lähinnä makuultaan ennen kuin menin lääkäriin ja silloinkaan en aivan heti. Myöhemmin, kun tiedostin, havaitsin sen myös autossa istuessani, kun olin istunut yli puoli tuntia.

Kipu ei tosiaankaan ole milloinkaan ollut aivan jatkuvaa. Tai ainoastaan biopsian jälkeen varmaan viikon verran. Vasta biopsian jälkeen lääkärit puhuivat enemmän kasvaimesta, siihen saakka he uskottelivat muuta.

Vierailija
12/47 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 saitko hoidettua? Miten?

Vierailija
13/47 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:04"]

[/quote]

Tulee tietyistä syömisistä, ja yritän välttää niitä. Peruna on pahin, leipä yms. Ja oikeasti luulin, että mulla on vähintäänkin kasvain siinä, kipu on helvetillinen aika ajoin, ja säteilee pitkin kylkeä/rintaa pitkälle.

Vierailija
14/47 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vastaan mieluummin yleisemmin, jotta voin pysyä anonyymina. Vaihtoehdot riippuvat siitä, mitä sieltä selviää. Hyvälaatuisessa heikomman kudoksen poisto tai jopa vain kortisoni, joka voi saada paranemisen alulle ja seuranta. Jos on kasvain, silloin on myös mahdollista kaikki maan ja taivaan väliltä. 

Vierailija
15/47 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:16"]

[/quote]

Vastaan mieluummin yleisemmin, jotta voin pysyä anonyymina. Vaihtoehdot riippuvat siitä, mitä sieltä selviää. Hyvälaatuisessa heikomman kudoksen poisto tai jopa vain kortisoni, joka voi saada paranemisen alulle ja seuranta. Jos on kasvain, silloin on myös mahdollista kaikki maan ja taivaan väliltä. 

[/quote]

En näköjään ollut 9.

Vierailija
16/47 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama oire..mutta vaan vasemmalla puolen. Kipu loppuu kun nousen ylös tuolista. Pakko kai mennö valitttaan..(luulotautia) tätä on kestänyt vajaan vuoden

eikä siihen käsikauppa lääkkeet tehoa

Vierailija
17/47 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku auttaa... Olen nuori 16 vuotias, mutta minulle tule ajoittain repivää kipua vasemmalta kykiluulta, rinnan alppuolella. Kipua on myös vasemman lapaluun puolella todella paljon ja naksautteleminen ja venytteleminen auttaa. Tarvitsen kipeästi apua... Lääkärissä kävin eikä ollut sydämessä eikö keuhkoissa mitään. Kipu tulee ajoittain noin jokatoinen päivä, lepo auttaa.

Vierailija
18/47 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu vasemmalla puolella ja säteilee selkään. Jos on sohvaperuna niin tuota kipua ei tarvitse ihmetellä. Tulee ihan vain liiasta laiskottelusta. Ja viime aikoina tullut sitä tehtyä. Kävin lääkärissäkin mutta kaikki arvot ok. 

Itselläni kipu jatkuvaa. Lekurin mukaan suolet saivat "krampin" niinkuin lihaksetkin voivat saada. Tosin en tarvitse tuohon kipulääkettä tuntuu lähinnä vain silloin kun hengittää syvään tai on ns. väärässä asennossa.

Pitänee taas tarttua tuohon salikorttiin ja säbämailaan.

Vierailija
19/47 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni oli rintakipua ja tk-lääkäri käski venytellä siten että nostaa toisen käden esim. ovenpieltä pitkin ylös ja venyttää itseään tavallaan vähän rintakehä lengolle.  Kyseessä oli rintarangan joku lukko ja venyttelemällä kivut vähitellen lähtivät.  Viisas tk-lääkäri.  Kysymyksessä voi olla myös vatsalaukun kipu tai paksusuolesta heijastuskipua.  Minulla itselläni oli vasemmalla rintarangan alla kovia kipuja mutta otettiin kaikki kokeet ja sydäntutkimuksetkin tehtiin rasituskokeita myöten.  Vatsakatarri ja ärtynyt paksusuoli oli diagnoosi. -  Joku Nexium tai vastaava ( gaviscon yms.) tms lääke närästykseen voi auttaa jos kysymys on vatsalaukusta.  Niitä syödään kuureina. -  Käy kuitenkin terveyskeskuslääkärissä tai puhu vanhemmillesi jos sinulla on vaikka jokin vakuutus tms yksityiselle sisätautilääkärille. Toivon sinulle paranemista.  Itse olen kärsinyt vaivasta kymmeniä vuosia.

Vierailija
20/47 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samanlaisia oireita. Varsinaisesti ei satu kuitenkaan. Mutta minulla on vasemman kylkiluun päälle tullut jokin elin. Veikkaisin, että perna. Myöskin oikean kylkiluun kohdalla on kolo. Ja palleaa painaa. En ole käynyt lääkärissä. Osaako joku selittää tämän?