Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipua vasemmassa kyljessä? Lääkärit, hoitajat, te joilla kokemuksia!

Vierailija
13.12.2013 |

Onko kellään kokemusta vasemman kyljen kivusta? Minulla on useita kuukausia ollut ajoittain (kestää päiviä) kipua vasemmassa kyljessä. Kipu tuntuu ikään kuin kylkiluun alla ja aiemmin tuntui, kuin jokin naksahtelisi/muljahtelisi siellä. Nyt kipu on lähinnä suurta paineen tunnetta alueella, joskin yltyy kivuksi usein. Välillä tekee kipeää molempien kylkiluiden alta.

Pelkään, että kyse on jostain vakavasta. Olen ollut lääkärillä ja verikokeet oli ok. Mietin kuitenkin, voiko perna olla suurentunut tai joku suoli siellä mutkalla. Vai mitä tämä voisi olla?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa tunnetta. Alkuvuodesta oli todella kovat kivut ja sairaalaan. Crp nousi parissa päivässä yli 250. Mikään nappi ei auttanut vaan kipupiikkejä. Löytyi lievä haimatulehdus. Tuntematon aiheuttaja, vaikka alkoholia heti syytettiin. Runsas nesteytys ja kipulääkitys muutama pv ja meni ohitse. Kesällä tuli kovat kivut ja lääkäri totesi suolitukoksen. Ja ärtynyt suoli. Nyt taas painon tunne palannut. Pelottaa, ettei taas olisi haimassa vikaa. Visiblin käytössä. Välillä tunne poistuu ja taas palaa. Veikkaan suoliongelmaa.

Vierailija
42/47 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja tässä. Paksusuolesi oireilee. Lisää kuituja ja vettä sekä liikuntaa.

Turha täällä pelotella ketään syövällä. Yleensä ne on toiminnallisia vaivoja. Ihminen on vaan siitä kumma, että ensimmäisenä aletaan pelätä jotain vakavaa ja loppujen lopuksi selviää että on pelännyt ihan turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös vaihtelevaa kipua vasemmalla puolella kylkikaaren alla. löytyi tulehdus ruokatorven alaosasta. Ei erityisemmin närästänyt tms.

Kannattaa kokeilla somacia, ja jos parissa päivässä helpottaa niin ongelma on vatsalaukussa.

Vierailija
44/47 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa liikuntaa vai liian vähän?

Vierailija
45/47 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut puoli vuotta kipua vasemmalla rinnassa ikään kuin kylkiluiden alla. Erikoista on että kun olen pitkäkseen olohuoneen sohvalla kyljelläni esim. kun katson telkkaria, sitten nousen ylös, kipu on voimakasta, haittaa iha liikkumista. Aina kipua ei tunnu, siis koko ajan, ei esim kävellessä juurikqan, kuitenkin kipu pahenee vähin erin. Kipu on välillä pahempi kun kumarrun, tulikin mieleen nyt kun olin vaihtamassa pussia, siis imuriin.

Vierailija
46/47 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrä ? 

Vierailija
47/47 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Molempien kylkiluiden alta? Siis minkä niistä - ihmisellä on enemmän kuin 2 kykiluuta." Ihan selvästi tekstistä ymmärtää että tarkoitetaan alimpia kylkiluita.