Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä kirkkohäät+ pelkät kakkukahvit?

Vierailija
25.04.2012 |

ajattelimme tarjota vieraillemme (n. 20hlö) kirkkohäiden jälkeen läheisessä tunnelmallisessa kahvilassa vain kakkua ja kahvia (tai teetä ja lapsille mehua).

Tämä olisi kompromissi, mies ei halua juhlia ja minä haluan. Näin minä saan edes hieman juhlan makua ja mies pääsee pitkistä juhlaillallisista eroon. Hän haluaa ehdottomasti viedä minut kahdenkeskiselle romanttiselle illalliselle häiden jälkeen.

Onko ok tapa toimia vai tuleeko sukulaisilta moitteita? Eivät ole pitkältä matkustavia, pisin ajomatka lienee n. 30min tuonne kirkolle.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät, meidän perhe ei osallistuisi. Minä järjestin isot häät kunnon ruokineen ja vanhempamme maksoivat ne. Siskonikin oli siellä juhlimassa, oli kaasona minulle.

Jos siskoni pitäisi naurettavat kirkkohäät, missä juotaisin vain kakkukahvit, jättäisin miehineni ja lapsineni menemättä.

Jonkin verran pitää vieraita arvostaa

Oltko tosissasi? Menet vain niiden häihin, keillä on halua ja varaa/kenen isillä on varaa kustantaa prameat häät? Onneksi mulla ei oo tollaista siskoa!

Vierailija
2/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää erottaa ap:n sukulaisistaan. Tekee muka myönnytyksiä, just joo, tollaset naurettavat pikahäät, kun ei muka voi olla huomion keskipisteenä. Sitäpaitsi se on morsian, joka on häissä huomion keskipiste.

Ja jos se on oikeesti joku epäsosiaalinen erakko,niin istukoon juhlien ajan puskan takana, kun kerran puutarhassa olette.

Ootko ap muuten ajatellut, että tollasta se tulee sitten olemaan. Mun exällä oli samanlaiset höpinät, ja AINA, kun menimme sukujuhliin, mies oli kuin tuli hännän alla. Yleensä itkin kotimatkalla, kun piti lähteä kesken kaiken esim. siskon luota, milloin minkäkin kiireverukkeen varjolla. Mies taas oli loistavalla tuulella, kun sai tahtonsa läpi, ei ollut enää kiire minnekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin viesti olisi tämä: meitä ei oikeastaan yhtään kiinnostanut kutsua ketään näihin juhliin, mutta kun kerran pakko oli, niin mahdollisiman halvalla meinattiin selvitä.

Mitä sitten, kun on edessä vaikka lasten ristiäiset tai synttärit? Jätetäänkö ne pitämättä kun miestä ahdistaa?

Vierailija
4/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisarukset tulivat käymään, vaikka ei ollut juhlia.

Meillä oli vielä surkeammat häät av.n mittakaavan mukaan kuin ap.lla sitten. Pappi vihki meidät kotona ja keittiöön olin kattanut kahvit ja leipiä ja kakkua ja pullaa. Vieraina oli meidän vanhemmat, minun mummoni, kummankin sisarukset ja heidän lapsensa.

Olisi kyllä tuntunut aika omituiselta jos vanhemmat ei olisi tulleet vain siksi kun ei ollut muuta tarjolla kuin kahvia. Ehkäpä olisi välit viilentyneet tämän jälkeen jos näin olisi käynyt.

Vierailija
5/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän häitä järjestetä niitä mummoja ja kummitätejä varten vaan kyse on teidän rakkausjuhlasta ja silloin te saatte pitää aivan sellaiset juhlat kuin itse haluatte.

Vierailija
6/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on teidän juhlastanne, ei sukulaisten tai ystävien! Vähän itse asiassa joskus ahdistaa olla sellaisissa häissä, joissa on kauhea show off -meininki, kun on katsottu kaikki kikkailut ja kakkailut hääohjelmista. Ohjelma kokonaisuudessaan harvoin on oikein onnistunutta (poikkeuksiakin onneksi on) ja juhlat venyvät suotta. Joten voisi olla kiva ja virkistävä idea kokoontua pienehköllä porukalla viettämässä pieni hyväntuulinen kahvittelujuhla. Jos joku ei tykkää, niin se kertonee enemmän kyseisestä henkilöstä kuin hääparista. Ja jos myöhemmin tuntuu siltä, voihan sitä pitää suuret juhlat vaikka sitten, kun tulee pyöreitä avioliittovuosia täyteen! :)

Vierailija
7/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vielä surkeammat häät av.n mittakaavan mukaan kuin ap.lla sitten. Pappi vihki meidät kotona ja keittiöön olin kattanut kahvit ja leipiä ja kakkua ja pullaa. Vieraina oli meidän vanhemmat, minun mummoni, kummankin sisarukset ja heidän lapsensa.

Olisi kyllä tuntunut aika omituiselta jos vanhemmat ei olisi tulleet vain siksi kun ei ollut muuta tarjolla kuin kahvia. Ehkäpä olisi välit viilentyneet tämän jälkeen jos näin olisi käynyt.

höpötä, noinkin on PALJON parempi kuin ap:n ehdottama.

Vierailija
8/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka voileivät, sushia tai edes croissantit. Itse en ole makean perään. Muuten ei ole mitään valittamista!

Vierailija
9/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin viesti olisi tämä: meitä ei oikeastaan yhtään kiinnostanut kutsua ketään näihin juhliin, mutta kun kerran pakko oli, niin mahdollisiman halvalla meinattiin selvitä.

Mitä sitten, kun on edessä vaikka lasten ristiäiset tai synttärit? Jätetäänkö ne pitämättä kun miestä ahdistaa?

jos mies ei yhtenä päivänä elämästänsä voi olla edes 2 tuntia morsiamensa mieliksi "esillä" niin tuskin voi mitään tulevien lasten syntymäpäiviäkään viettää ellei se karkaa johonkin ja anna vaimon hoitaa.

Vierailija
10/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpötä, noinkin on PALJON parempi kuin ap:n ehdottama.

Vierailija
11/132 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulis pieneen mieleenkään tarjota jotain lohisoppaa häissä => junttien hommaa.

Vierailija
12/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulis pieneen mieleenkään tarjota jotain lohisoppaa häissä => junttien hommaa.

Me onnex sentään tajutaan tarjota vieraillemme makkaraa grillattuna Ezkon kaa =)

Vierailija
13/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä diabeetikoita vieraiksi tulossa ja nuorimmat lapset ovat meidän 3 omaamme (jotka itse ruokimme ennen kirkkoa). Muut lapset lähipiirissämme onkin lähes teini-ikäisiä. Ja btw, meillä tosiaan on 3 lasta joten ristiäisiä, synttäreitä sun muita on takana riittävästi. Ne on lasten juhlia, joissa lapset on pääasiassa ja saavat valikoida myös tarjottavia. Usein niissä kesto on täysin erilainen, kun pitää ehtiä leikkiä. Silloin on ollut suolaista lapsivieraiden makuun tarjolla.

Nyt on kyse minun ja mieheni juhlista, joissa yhdessä olemme keskipisteenä, en suinkaan minä morsiamena yksin. Minusta SE, jos mikä on narsistista olettaa että hääpäivän keskipiste on morsian. Miksi olisi? Hääthän on juhla joissa juhlitaan morsiamen ja sulhasen yhteistä sitoutumista.

Meillä tämä sitoutuminen tulee ehkä liian myöhään, jos av:lta kysytään, mutta ainakin jossain vaiheessa muistettiin tämäkin hoitaa :)

Kirkko ja juhlapaikka ovat aivan lähekkäin, siis kirkolta hitaastikin kävellen juhlapaikalle aikaa saa tuhlattua max. 5min. Näin ollen emme ole varanneet siirtymäaikaa, vaan tarjoilija on valmiina kaatamaan kahvia sillä hetkellä kun kirkko on ohi. Emme halua olla riisisateissa tai muissakaan, se tuntuisi hieman kornilta ;)

Minä tässä mietin sitä voileipäkakkua (ähäkutti av! :D), mutta ongelmaksi muodostuisi seuraavanlaista; en aio ottaa kahta erilaista voileipäkakkua tälle porukalle, sillä tarjolla on vain 20hlön voileipäkakkuja.

Vieraina on kalakasvissyöjiä ja yksi kala-allergikko. Kinkkuvoileipäkakku ei siis käy, on useampi joka ei sitä syö. Kalavoileipäkakku kävisi muuten, sitten on yksi teini, joka ei sitä voi allergiansa vuoksi syödä. Onko olemassa sellaista kasvisvoileipäkakkua, joka olisi hyvää ja jota voisi harkita tarjolle? Vai sanonko tuolle yhdelle teinille, että sori ei muistettu (ups, muka).

Voi olla että moni on sitä mieltä että aikataulu on liian tiukka, minun mielestäni 2h on oikein hyvä kakkukahvien kesto. Minä itse saatankin ottaa pitopalvelulta sen voileipäkakun siihen, sillä kun ehdotin miehelle tuota, hän sanoi että miten itse haluan siellä olevan tarjolla, mutta aika on jo sovittu ja lyöty lukkoon. Enkä ole aikeissa sitä muuttaakaan.

Vierailija
14/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolle kala-allergikolle? Vai pitääkö niitäkin ostaa 20 ;-)

Kalavoileipäkakku kävisi muuten, sitten on yksi teini, joka ei sitä voi allergiansa vuoksi syödä.

Vierailija
15/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maksaa YKSI pasteija :D Kysynpä vielä, josko järjestyisi. Minä olin kyllä vähän sitäkin mieltä, että hankala koko tuo 20hlö voileipäkakku, sillä meitäkin on sen 6 niinsanotusti liikaa, eli loppunee kesken jos kaikki ottaa. Jos ostaa kaksi, niin jää tuhottomasti yli. Voileipäkakkua ei kuitenkaan kukaan syö kahta palaa, sen verran suolaista se on, ja vielä kun on kalaa niin entistä suolaisempaa.

Mutta hei, miten vain, koska nämä häät on jo mahdollisesti av:n tuomituimmat :D Itse olen aika ihmeissäni että tämä ketju on täällä keikkunut näinkin pitkään, taisi olla tunteita herättävän nolot häät :)

Ap

Vierailija
16/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
17/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maksaa YKSI pasteija :D Kysynpä vielä, josko järjestyisi. Minä olin kyllä vähän sitäkin mieltä, että hankala koko tuo 20hlö voileipäkakku, sillä meitäkin on sen 6 niinsanotusti liikaa, eli loppunee kesken jos kaikki ottaa. Jos ostaa kaksi, niin jää tuhottomasti yli. Voileipäkakkua ei kuitenkaan kukaan syö kahta palaa, sen verran suolaista se on, ja vielä kun on kalaa niin entistä suolaisempaa.

Mutta hei, miten vain, koska nämä häät on jo mahdollisesti av:n tuomituimmat :D Itse olen aika ihmeissäni että tämä ketju on täällä keikkunut näinkin pitkään, taisi olla tunteita herättävän nolot häät :)

Ap

Pahoittelen, jos olen mielesi loukannut, ei siis todellakaan ollut tarkoitus. Puhuin ehkä liikaa omasta puolesta, joten asia taisi mennä vähän sivuun. Mehän ei teidän häihin olla tulossa ;)

Minusta teidän häät kuulostavat kivoilta, mutta pääasia on, että olette itse tyytyväisiä. Mekin menimme pienesti naimisiin, paikalla ei ollut muita kuin me, lapset, pappi ja toditajat kirkkoherranviraston henkilökunnasta. Vihkimisen jälkeen kävimme lasten kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan. Oli kivat häät ja jäi mukavat muistot.

Oikein paljon onnea teille!

Vierailija
18/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

diapeetikon vaimo vinkuu, että hänen mies ei voisi tulla alottajan häihin kun ei ole erillistä ruokavaliota hänelle ja joutuu olemaan pari tuntia ilman SUOLAISTA.

Käsittääkseni tätä muoria miehineen ei ollut edes kutsuttu.

Taitaa olla niitä samoja TIAPEETIKKOJA, jotka hoippuu ja oksentelee kaupassa jos ei saa juoda purkkitolkulla pillimehuja kiertäessään ruokaostoksilla ja syödä banaaneja.

-ohis, joka ihmetteli tätä eukkoa, kuinka kiihkeästi kävi ap.n ihan hyvän idean kimppuun kun HÄNELLÄ on diapeetikkomies.

Ap

Pahoittelen, jos olen mielesi loukannut, ei siis todellakaan ollut tarkoitus. Puhuin ehkä liikaa omasta puolesta, joten asia taisi mennä vähän sivuun. Mehän ei teidän häihin olla tulossa ;)

Minusta teidän häät kuulostavat kivoilta, mutta pääasia on, että olette itse tyytyväisiä. Mekin menimme pienesti naimisiin, paikalla ei ollut muita kuin me, lapset, pappi ja toditajat kirkkoherranviraston henkilökunnasta. Vihkimisen jälkeen kävimme lasten kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan. Oli kivat häät ja jäi mukavat muistot.

Oikein paljon onnea teille!

Vierailija
19/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihan minun viestissäni, että jokainen hääpari saa järjestää sellaiset häät kuin haluaa.

Vierailija
20/132 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän kysyin ihmisten mielipidettä!

Sitä en osannut odottaa, miten kiivaita mielipiteitä näinkin pieni asia, kuin suolainen kahvipala, voi ihmisissä nostattaa :)

Minä lähinnä ajattelin sitä osiota, että jääkö ihan tönkkö olo kun pitää kutsua paikalle eikä kirkon jälkeen olekaan muuta kuin kakkukahvit, siis ei orkesteria, syöminkejä tai sitä kuuluisaa booliakaan. Meidän kummankin suvussa on järjestetty kautta aikain isompia juhlia, emmekä ole ikinä näin pienimuotoisissa juhlissa olleet. Se herätti ajatuksia meissä ja minä sitten intouduin täältä kysymään.

Ja niinhän se menee, kysyjä kysyy jos kestää vastaukset, ja ennemmin kysyn täältä kuin suoraan sukulaisilta. Teidän mielipiteet voi antaa osviittaa siihen mitä sukulaiset sanoo. Sitten kun tietää että kommentointi voi olla mm. sitä että suolaiset puuttuu, siihen osaa hieman varautua.

Ap