mitä mieltä kirkkohäät+ pelkät kakkukahvit?
ajattelimme tarjota vieraillemme (n. 20hlö) kirkkohäiden jälkeen läheisessä tunnelmallisessa kahvilassa vain kakkua ja kahvia (tai teetä ja lapsille mehua).
Tämä olisi kompromissi, mies ei halua juhlia ja minä haluan. Näin minä saan edes hieman juhlan makua ja mies pääsee pitkistä juhlaillallisista eroon. Hän haluaa ehdottomasti viedä minut kahdenkeskiselle romanttiselle illalliselle häiden jälkeen.
Onko ok tapa toimia vai tuleeko sukulaisilta moitteita? Eivät ole pitkältä matkustavia, pisin ajomatka lienee n. 30min tuonne kirkolle.
Kommentit (132)
Suunnitelmanne kuulostavat todella hyviltä!
Kaikki vähänkin isommat hääjuhlat joissa olen ollut, ovat olleet kamalia: pitkäveteistä ohjelmaa, hirveästi odottelua, typeriä seuraleikkejä, ihmisiä joiden kesken tunnelma vaivaantunutta. Ja koko lysti vielä maksaa hirveästi.
Saisipa kutsun yhtä kivan kuuloisiin juhliin mitä teillä on tulossa :)
Menkää sitten vain maistraatissa naimisiin!
Jumalauta mä en ymmärrä tollasta kursailua ja nuukailua, kun ei muka voida ottaa kahta eri voileipäkakkua, kun jää niin paljon yli! No ota sitten voileipiä tai jotain, mutta älä ole niin vaikee!
Ja menkää nyt maistraatissa naimisiin, nuo on liian pienet häät kirkossa pidettäviksi!
Uskomme Jumalaan ja siksi tuo kirkko oli minulle ehdoton asia. Miehelle olisi käynyt maistraatti, mutta minulle se kirkko on niin tärkeä, ja onneksi mies ymmärsi sen.
Minä voisin kyllä harkita sitä suolaisten tarjoamistakin, mutta miehen mielestä se kakku ja kahvi on ok. Niin se onkin, minustakin. Mies odottaa tosiaan innolla sitä että voi viedä minut syömään kahden kesken, joten on varmasti panostamassa siihen. Mies olisi ollut valmis jo tuomaan vieraat kotiimme että keitämme itse kahvit ja kakku konditoriasta, joten tuo oli myös iso myönnytys maksaa isompi raha kahvilalle pitopalvelusta.
Minäkin mietin sitä, että mitenhän jaksan itsekään odottaa sitä ruokaa, kun laittautumisessa menee jonkin aikaa. Mutta kukaanhan ei kiellä käymästä syömässä leipää taikka ihan ruokaa ennen meidän vihkimistä, matkalla juhlapaikalle!
Ei vain ole selvillä miten sen vielä kutsussa ilmaisisi. Meille tärkeää on se, että kaikki tulee paikalle, emme halua heidän miettivän suotta mitä meille pitää ostaa kun eivät tunne makua niin tarkkaan kuitenkaan.
Ja lisäksi ei ajateltu lähteä raahaamaan lahjaryökkiötä mukanamme kun kahvitukselta poistumme! Joten vinkkejä saa antaa. Olemmehan myös asuneet jo samassa asunnossakin vuosia joten sisustettu on.
Mutta siis niin, että pysyy kahvilinjalla. Mallia siis itsenäisyyspäivän linnanjuhlista: muutamaa suolaista ja vähän muutakin makeaa kuin kakku.
niin samasta paikasta varmaan saisi sen yhden tai kaksi voileipäkakkua.. niin ois molempia... TUskin se teidän maailmaa kaataa. Ei kaikki välttämättä ehdi syödä ennen ku tulevat paikalle..
kuin mun näppäimistöltä! ;)
En taida tietää tylsempiä juhlia kuin häät, ensin odotellaan kirkossa, sitten juhlapaikalla morsiusparia, sen jälkeen ruokaa... ja niin edelleen.. ja niin edelleen.
Nimimerkillä kolmet häät tänä kesänä.
Minusta ideasi on aivan ihana. Tyttäreni meni 30 v päivänään maistraatissa naimisiin, sitten todistajien kanssa kahville ja tuli miedän vanhempien luokse seur päivänä kahville. Toivon sinulle hyvät häät!
En pidä itse nykyisistä ylipaisuneista peli/leikkihäistä.
ap: "Ei vain ole selvillä miten sen vielä kutsussa ilmaisisi. Meille tärkeää on se, että kaikki tulee paikalle, emme halua heidän miettivän suotta mitä meille pitää ostaa kun eivät tunne makua niin tarkkaan kuitenkaan."
Sain kollegan firman tupareihin kutsun: "Tule molemmat kädet vapaasti heiluen. Emme halua mitään lahjoja. Sinä olet tärkeä". Noudatin kutsua. Sano anäin :).
tarhakavereillekin paremmat tarjoilut - siis yksi kakunpala per vieras? Oikeasti? Kahvitarjoilu on ihan ok, mutta tottakai silloin pitää olla monipuolisempi (lue vähemmän pihin oloinen) ja juhlavampi tarjoilu.
Todella olisi puheen&vitsin aiheena pitkään, jos kakkukahvihäät tarkoittaisi jotain surkeaa kakunpalaa ja kahvikupposta ja sitten tunnin päästä ajettaisiin jo pois. Eihän tunnissa ehdi edes puhua kaikkien 20 ihmisen kanssa...
Suosittelisin, että vietätte häitä ihan keskenänne ja sitten erakoidutte keskenänne loppuelämäksenne.
Tällöin seurakunnan työntekijät toimivat todistajina.
Joillekin merkitsee nimen omaan se avioliiton kirkollinen siunaaminen. Itse en olisi suostunut menemään naimisiin maistraatissa.
Kirkkohäät eivät todellakaan tarkoita mitään automaattista kestitystä vihkimisen jälkeen...
Todistajat paikalle ja thats it.. ei tarvis edes niitä kakkukahveja järjestää.
Itse ainakin haluan juhlat kun naimisiin menemme.. halusi mies tai ei!
Ihan hyvä se on sitä miestäkin ajatella. Se päivä kun ei ole vain morsianta varten. Ja jos haluaa juhlia niin juhlat voi järjestää koska vaan. Häät pidetään koska halutaan mennä naimisiin.
Pääsee sitä siellä maistraatissaki naimisiin ;)
t. pirttihirmu
tarhakavereillekin paremmat tarjoilut - siis yksi kakunpala per vieras? Oikeasti? Kahvitarjoilu on ihan ok, mutta tottakai silloin pitää olla monipuolisempi (lue vähemmän pihin oloinen) ja juhlavampi tarjoilu.
Todella olisi puheen&vitsin aiheena pitkään, jos kakkukahvihäät tarkoittaisi jotain surkeaa kakunpalaa ja kahvikupposta ja sitten tunnin päästä ajettaisiin jo pois. Eihän tunnissa ehdi edes puhua kaikkien 20 ihmisen kanssa...
Suosittelisin, että vietätte häitä ihan keskenänne ja sitten erakoidutte keskenänne loppuelämäksenne.
Kyllä meinaan sun 'tarjoilut' on meidän porukan naurunaiheena joka päivä!
Suosittelisin, että vietätte synttäreitänne ihan keskenänne ja sitten erakoidutte keskenänne loppuelämäksenne jos ette tarjoa sitä tätä ja tota ja myös tota.
Juu minä ainakin lähetän sinulle seuraavan kerran listan mitä haluan olevan tarjolla ja mitä en. Jos en listaa noudata, suosittelisin, että vietätte paskat juhlanne ihan keskenänne ja sitten erakoidutte keskenänne loppuelämäksenne.
Juu minä ainakin lähetän sinulle seuraavan kerran listan mitä haluan olevan tarjolla ja mitä en. Jos en listaa noudata, suosittelisin, että vietätte paskat juhlanne ihan keskenänne ja sitten erakoidutte keskenänne loppuelämäksenne.
Siis lähetän sinulle listan jos pidät taas "synttäreitä" ja "jos ET listaa noudata"
Mutta miksei voi samalla vaivalla tarjota vaikka lohisoppaa ensin ja kakkukahvit päälle. Vai luuleeko mies että voitte livahtaa ekan tunnin jälkeen pois?
Ei jumalauta hääkeskustelua av:llä ilman LOHIKEITTOA! Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää että joku lohikeitto ei ole mikään juhlaruoka. Ei sitä tarvitse tarjota joka jumalan häissä. Aivan ihmeellistä - tietysti ap voi pitää pelkät kahvittelut, miksi helvetissä siihen pitäisi sitten tunkea jotkut lohikeitot vielä mukaan? Se on tällä foorumilla kyllä satavarma että heti kun on häistä puhe niin joku tulee tyrkyttämään tuota paskasoppaa.
Mä olen selvästi liian uusi palstalla, kun tuo lohisoppa tuli ihan puskista ja jo ehdin ihmettelemään, että miten joku saa vedettyä lämpimän sopan kakkukahvi-keskusteluun. Pasteijat ja karjalanpiirakat ymmärrän hyvin, mutta kuumaa keittoa? :D
APn häät kuulostavat ihanilta ja juuri sellaisilta, joihin itsekin menisin mielelläni.
puoleenvälin luin, mut sit tais mennä vittuilun piikkiin enepi ja vähempi.......makeee kakku ok, mut pieni suolapiiras kahvin kans ei huono vaihtoehto, kun ite mielummin otan kahvin kans mielummin suolasta, kun makeeta ,mutta joo ihan hyvältä kuullostaa, kunhan mahdollisessa kutsussa kaikille selviää tilanten luonne =D ja kakkukahvit(vai miten se meni) ei sisällä mielestäni ruokailua;))) hyvää hääjuhlaa vaan TEILLE;)
Uskomme Jumalaan ja siksi tuo kirkko oli minulle ehdoton asia. Miehelle olisi käynyt maistraatti, mutta minulle se kirkko on niin tärkeä, ja onneksi mies ymmärsi sen.
Minä voisin kyllä harkita sitä suolaisten tarjoamistakin, mutta miehen mielestä se kakku ja kahvi on ok. Niin se onkin, minustakin. Mies odottaa tosiaan innolla sitä että voi viedä minut syömään kahden kesken, joten on varmasti panostamassa siihen. Mies olisi ollut valmis jo tuomaan vieraat kotiimme että keitämme itse kahvit ja kakku konditoriasta, joten tuo oli myös iso myönnytys maksaa isompi raha kahvilalle pitopalvelusta.
Minäkin mietin sitä, että mitenhän jaksan itsekään odottaa sitä ruokaa, kun laittautumisessa menee jonkin aikaa. Mutta kukaanhan ei kiellä käymästä syömässä leipää taikka ihan ruokaa ennen meidän vihkimistä, matkalla juhlapaikalle!
Kun teki noin ison myonnytyksen? Eikohan ole vahimmaisvaatimus etta olisi edes jotain suolaista vaihtoiehtona. Kaikki ei vain jaksa sokerimossoja. Onko muuten ulkomaalainen mies?
Kun tosiaan kutsusta käy ilmi etei ole mitkään pitkän kaavan juhlat. Ihan kivaa vaihtelua nykypäivänä :) Ja hyvä kompromissi :)
Meillä on aikanaan ollut tuohon tyyliin, mä olisin halunnut naimisiin 2 todistajan läsnäollessa, mies halusi juhlallisempaa, joten kahvitettiin sitten pieni porukka meillä kotona. Molemmat olivat tulokseen tyytyväisiä :)