Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisitkö töissä

Vierailija
24.04.2012 |

Kävisitkö töissä, jos

-mies tienaisi 6000/kk

-yhteisellä säästötilillä olisi 20 000

-velkaa 0

-asumisen, ruoan ja pakollisten menojen jälkeen jäisi vielä säästöön yli 3000/kk

-ei lapsia

-oma palkkasi olisi alle 1500/kk

Siis kävisitkö töissä vain siksi, että niin "kuuluu" tehdä, tasa-arvon vuoksi ja tulevan varalle (jos jää leskeksi tai mies työttömäksi tmv.)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tällainen tilanne, että en saa työtä ja mies elättää... olisi kai parempi kaikille että mieheni jäisi leskeksi. Pääsisi minusta.

Vierailija
42/55 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tällainen tilanne, että en saa työtä ja mies elättää... olisi kai parempi kaikille että mieheni jäisi leskeksi. Pääsisi minusta.

Ja vähän samat fiilikset.

Eli todellakin kävisin. Ihan sama vaikka tienaisin vain 100e, mutta saisinpahan edes hiukan minäkin rahaa enkä vain toisen siivellä olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä parempi pitää huoli että kuolen ennen miestä

Vierailija
44/55 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en siksi, että niin "kuuluu" tehdä, vaan siksi, että tulisin hulluksi yksin kotona pyöriessä. Olen ollut ennen lapsia pisimmillään puoli vuotta työttömänä ja olin jo ihan valmista kauraa siinä vaiheessa :D

Vierailija
45/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielenterveys punnitaan... kuinka kauan kestää omaa seuraansa...

Vierailija
46/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoi alaa, ja nyt teen puolipäiväistä.

Vierailija
47/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä päivänä?? Ja 6000 eurosta menee reippaasti veroa. Ihme harhaa ettei kuluja ole velattomanakin!

Vierailija
48/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ olisi tylsää tai vastenmielistä, alkaisin opiskelemaan. Jos työ olisi siedettävää, kävisin töissä. Kotona olo ilman lapsia tai mitään muuta vähänkään järkevää tekemistä, on hauskaa ehkä noin puoli vuotta. Sen jälkeen kaatuu seinät päälle.

Vierailija
49/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieniä koululaisia. Saan aikani kulumaan hyvin, kuntoilen, harrastan ja tykkään puuhastella kotona. Koululaisia on joku iltapäiväisin vastassa kun he tulevat kotiin. Pärjäämme taloudellisesti hyvin, mutta emme kylve rahassa.

Luulen kyllä että menen töihin muutaman vuoden kuluttua. Kaipaan töiden tuomia sosiaalisia kontakteja. Osapäivätyö ja pitkät lomat olisi ideaalinen ratkaisu jos sellainen löytyisi.

Vierailija
50/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos tekisin nykyistä työtäni, koska tykkään työstäni todella paljon, ja töihin on melkein joka aamu mukava mennä.

Luultavasti pitkästyisin kotona oleilulla niin paljon, että masentuisin.

Vierailija
51/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos tekisin nykyistä työtäni, koska tykkään työstäni todella paljon, ja töihin on melkein joka aamu mukava mennä.

Luultavasti pitkästyisin kotona oleilulla niin paljon, että masentuisin.

Vierailija
52/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut se ei ole ratkaisevaa vaan se, että mulla on melko paljon pääomatuloja.

Vierailija
53/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys.

- Mitä ihmettä sitten tekisin, jos en kävisi töissä?

- Mitä iloa lopulta olisi maisterin papereista, jos makaisin kotona tekemättä asioita, joista pidän ja odottaisin, että muut pääsisivät töistä tullakseen viihdyttämään minua.

-Varmasti alkoholisoituisin tai tulisin hulluksi ilman työtä.

- Tuntisin itseni vähintään loiseksi tai muuten vain epäitsenäiseksi ja keskenkasvuiseksi, jos eläisin esim. miehen rahoilla.

Ehkä asia on eri niille matalasti koulutetuille duunareille, jotka käyvät töissä tienatakseen. Useille itse työ on kuitenkin ensisijaisesti kiinnostavaa ja motivoivaa.

Vierailija
54/55 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työn tekeminen on kivaa!

Just kattelin harrastukseksi jotain kivaa osa-aikahommaa vakkarin lisäksi..

Vierailija
55/55 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en siksi, että niin "kuuluu" tehdä, vaan siksi, että tulisin hulluksi yksin kotona pyöriessä. Olen ollut ennen lapsia pisimmillään puoli vuotta työttömänä ja olin jo ihan valmista kauraa siinä vaiheessa :D

Meitä on moneksi... nyt lähes vuoden työtön (no oli siinä 2kk jotain koulutusta välissä) ja työmaailma näyttäytyy hullujenhuoneena... En koe että tarvitsisin työtä sosiaalisesti tai tekemisen puutteeseen, raha ainoa motiivi... ja tämä koska työtehtävät ovat aina tuntuneet turhauttavilta (vaikka "akateemista") ja kollegat kaikki hulluja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan