Kävisitkö töissä
Kävisitkö töissä, jos
-mies tienaisi 6000/kk
-yhteisellä säästötilillä olisi 20 000
-velkaa 0
-asumisen, ruoan ja pakollisten menojen jälkeen jäisi vielä säästöön yli 3000/kk
-ei lapsia
-oma palkkasi olisi alle 1500/kk
Siis kävisitkö töissä vain siksi, että niin "kuuluu" tehdä, tasa-arvon vuoksi ja tulevan varalle (jos jää leskeksi tai mies työttömäksi tmv.)
Kommentit (55)
...osan vuodesta, "harrastuksen" vuoksi kuten nytkin käyn.
Omilla säästötileillä tosin on rahaa huomattavasti enemmän kuin tuo 20000.
Miestäni odottaisi siisti koti ja illallinen valmiina. Minä olisin tietysti aina laittautunut ja valmiina hieromaan miestäni milloin mistäkin olisi tarpeen...en olisi aina väsynyt, rähjäinen ja haluton. Tämä olisi unelma myös miehelleni. Toivotaan onnea lotossa.
...osan vuodesta, "harrastuksen" vuoksi kuten nytkin käyn. Omilla säästötileillä tosin on rahaa huomattavasti enemmän kuin tuo 20000.
Aaveella kaikki on rikkaita :)
Päiväni olisivat aika tyhjiä muuten eikä rahaa koskaan ole liikaa. Jos taas olisi alle 9 vuotiaita lapsia niin olisin ehkä kotona heidän kanssa.
...osan vuodesta, "harrastuksen" vuoksi kuten nytkin käyn. Omilla säästötileillä tosin on rahaa huomattavasti enemmän kuin tuo 20000.
en käy nytkään, kun mies tienaa n 2000e ja säästös ei oo mitään, pelkkää velkaa vaan.
Ja siitä yksinkertaisesta syystä, etten kotona keksisi tarpeeksi tekemistä. Saa sisältöä elämään.
Työkavereissani on ihminen, jolla on miljoonia. Silti on koko ikänsä käynyt töissä. Perittyä rahaa.
Joillakin onnaa säästäminen....katkera??
No mä olen perinyt, eli ei ihan onnellisten sattumusten kautta ole tullut nuo säästöt.
Työkavereissani on ihminen, jolla on miljoonia. Silti on koko ikänsä käynyt töissä. Perittyä rahaa.
jotain muuta hyödyllistä ja antaa jollekin tarvitsevalle työpaikan.
On pikkupomo, asiantuntijaorganisatio. Siis pitäisikö kaikkien Suomen rikkaiden lasten vai levätä laakereillaan? Tunnen monta, jotka tekee ihan normaalisti töitä, vaikka pääomatuloja tulis eemmän kuin palkkaa kuukaudessa.
No en tosiaan ole katkera, olen hyvin onnellinen elämässäni. Huvittaa vain kun täällä kaikki väittää olevansa varakkaita, ja pitää vielä tuoda se tuollalailla ylimielisesti esiin.
En siis edes usko että sulla on rahaa, joten ei kai olemattomasta edes vois olla katkera :)
No en tosiaan ole katkera, olen hyvin onnellinen elämässäni. Huvittaa vain kun täällä kaikki väittää olevansa varakkaita, ja pitää vielä tuoda se tuollalailla ylimielisesti esiin.
En siis edes usko että sulla on rahaa, joten ei kai olemattomasta edes vois olla katkera :)
kun voisi huoletta kokeilla, että pärjäisikö, eikä yrityksen kaatuminenkaan aiheuttaisi taloudellista katastrofia. Voisi pikku hiljaa kasvattaa toimintaa ja kerätä asiakaskuntaa, eikä tarvitsisi silti valvoa öitä ja miettiä, että mistä rahat ruokaan.
riippuvainen toisesta ihmisestä. Mistä mä tiedän, milloin toinen löytää uuden, kuolee, sairastuu tms. Mä en myöskään jaksaisi olla kotona jatkuvasta, eli käyn töissä myös oman mielenterveyteni takia.
Kävisin varmaan töissä, vaikka voittaisin miljoonia lotossa (vaikken edes lottoa;)) Tekisin ainakin osa-aikaista työtä silti.
Ilmeisesti sinulla on aika heikko koulutus jos palkka on noin huono. Minä alkaisin opiskelijaksi, kun ei olisi taloudellista pakkoa käydä töissä ja hankkisin mielenkiintoisen ammatin, jossa olisi mahdollisuus sitten joskus parempiin ansioihin. Meinaan jos mies ottaakin nuoremman sitten joskus, olisi hyvä että kykenet itsesi elättämään.
En suinkaan menisi kenenkään alaiseksi.
Entä jos työssä joutuisi päivitittäin kohtaamaan "haastavaa käyttäytymistä" ja fyysisen väkivallan uhkaa?
Ilmeisesti sinulla on aika heikko koulutus jos palkka on noin huono..
Entä jos kaikki ei saa koulutustaan (voi olla useita korkeakoulututkintoja) vastaavaa työtä?
tuosta rahasta. Opiskelisin, harrastaisin ja hankkisin enemmän rahaa.