Ovatko Nokian vanhemmat älypuhelimet näin huonoja?
Olen kyllä tiennyt, että Nokia on flopannut älypuhelimillaan, mutta luulin, että kyse oli enemmään imagosta kuin huonoista laitteista. Oon nyt muutaman päivän käyttänyt uutta kosketusnäyttöpuhelinta ja voin sanoa, että laatu on kammottava. Kosketusnäyttö toimii todella epäkäytännöllisesti ja kelaaminen menee sekaisin valintapainamisen kanssa. Mitä sanotte? Pitääkö minun vain jatkaa harjoittelemista ja vika on käyttäjässä vai palautanko puhelimen. Onko ketään tyytyväistä Nokian älypuhelimen käyttäjää, jolla Lumiaa vanhempi malli?
Kommentit (11)
Yritän kyllä kelata muualla kuin kuvakkeiden päällä, mutta vaikka sormi mielestäni liikkuisi koko ajan, eikä pysähdy kuvakkeisiin, niin kuitenkin puhelin ottaa jostain valintoja ja avaa kaikkea, mitä ei pitäisi. Virheviestejä ja soittoja tulee myös, kun kelaa osoitekirjaa.
Olen kyllä tiennyt, että Nokia on flopannut älypuhelimillaan, mutta luulin, että kyse oli enemmään imagosta kuin huonoista laitteista. Oon nyt muutaman päivän käyttänyt uutta kosketusnäyttöpuhelinta ja voin sanoa, että laatu on kammottava. Kosketusnäyttö toimii todella epäkäytännöllisesti ja kelaaminen menee sekaisin valintapainamisen kanssa. Mitä sanotte? Pitääkö minun vain jatkaa harjoittelemista ja vika on käyttäjässä vai palautanko puhelimen. Onko ketään tyytyväistä Nokian älypuhelimen käyttäjää, jolla Lumiaa vanhempi malli?
umpisurkeista puhelimista. Imago on ryvettynyt tietenkin sen jälkeen kun puhelimista alkoi tulla sutta.
Nokian puhelimet ovat viime vuosina muuttuneet bugisiksi ja vaikeakäyttöisiksi. Sen vuoksi osakekurssikin on tällä hetkellä 2,65 € eikä esim. 300 € mitä se voisi olla jos Nokia olisi tehnyt oikeita ratkaisuja viimeisen 10 vuoden aikana...
Nokia kehitti hyviä tuotteita ja ne alkoi tuottamaan. Jokainen kvartaali putsattiin aina vaan roimempia voittoja ja johtajat rikastui. Lypsettiin lehmää käyttämättä osaa maitotilistä uusien lehmien hommaamiseen. Tuotekehitys himmailtiin, korjaukset ja muutokset parsittiin päälle, jotta ne tulisi mahd. halvalla, jotta olisi taas enemmän voittoa. Sitten lypsylehmä alkaa mennä vanhaksi ja raihnaiseksi, maitotilit on tuhlattu ja yhtään uutta vasikkaa ei ole raskittu ostaa kasvamaan uudeksi lehmäksi lihavina vuosina...
Nokia 500 kanssa vastaavia ongelmia. Ettei olisi vain tottumattomuutta kosketusnäytön käyttöön? Moni meinaan tekee niillä tunnetuimmillakin malleilla jopa iPhonella alkuun pilasoittoja vahingossa kun pienikin väärään paikkaan hipaisu laukaisee usein jonkun toiminnon.
Minulla ainakin meni jonkin aikaa, ennen kuin totuin E7-käyttäjäksi, ja aika monta kertaa tuli huudettua lapsia apuun. Mutta nyt olen oikein tyytyväinen.
kun puhelin on stressin lähde ja nykyään jo melkein pelkää käyttää sitä, kun vaan ajattelee, että mitäs tällä kertaa käy. Ja pienen lapsen äidillä ei kamalasti ole rauhallista harjoitteluaikaa. Keskeytyksiä tulee koko ajan ja varsinkin silloin tapahtuu puhelimessa kaikkea, mitä ei pitäisi. Harkitsen kyllä vakavasti puhelimen palauttamista, mutta ehkä pari päivää vielä kokeilen.
kun puhelin on stressin lähde ja nykyään jo melkein pelkää käyttää sitä, kun vaan ajattelee, että mitäs tällä kertaa käy. Ja pienen lapsen äidillä ei kamalasti ole rauhallista harjoitteluaikaa. Keskeytyksiä tulee koko ajan ja varsinkin silloin tapahtuu puhelimessa kaikkea, mitä ei pitäisi. Harkitsen kyllä vakavasti puhelimen palauttamista, mutta ehkä pari päivää vielä kokeilen.
NYKY-NOKIAA. Puhelin on niin huono että se alkaa ärsyttää.
Hanki Samsung tai Apple niin ei ole enää tuollaisia huolia...
Aiemmin oli vähemmän vertailupohjaa ja muita vaihtoehtoa. Silloin nokialainenkin vaikutti toimivalta, kun ei muusta tiennyt. Nyt muut valmistajat ovat ajaneet ohituskaistan kautta ohi eikä Nokia pysy perässä.
Nimimerkillä: "ei koskaan enää Nokiaa"
Mulla on ollut viimeiset vuodet käytössäni iPhone enkä ikinä tahdo sitä enää vaihtaa. Sydämestäni suosittelen sitä AP sullekin!
Vein puhelimen jokin aika sitten viikon kestäneeseen takuuhuoltoon ja sain liikkeestä Nokian "älypuhelimen" tilalle. Hermot menivät jo ekan tunnin aikana! Nokia teki ihan mitä sattuu eikä totellut yhtään. Kosketusnäyttö oli toimimaton tai sitten toimi vain tietyistä kohdin näyttöä. Puhelin tilttaili ja sitä piti uudelleenkäynnistää jatkuvasti. Olin lopulta käytännössä ilman puhelinta koko viikon. Onneksi sain oman puhelimeni takaisin, tuli oikeasti jo ikävä!!
Ja joku joka kertoi kännykkäsoftia kehittävänsä, kyllä niitä Applen laitteita tiiviisti noksullakin testataan ja yritetään opiskella hyvät asiat...mikä kertoo siitä, että iPhonen käyttäjän ei tarvitse miettiä kosketusnäyttöä näpyttäessä että toimiiko tää vai pitääkö vielä opiskella...
Ja on tullut aika paljon testailussa Nokian älypuhelimia käyteltyä. Ei minusta tosiaan NOIN huonoja ole mitkään Symbian-käyttöjärjestelmällisestkkään älypuhelimet, tuosa on esim. E7 pöydällä (S60 käyttis) ja ihan ok toimii.
Missä se kelaaminen menee sekaisin valinnan kanssa, valikkonäytöllä, jossain sovelluksessa vai missä? Oletko koittanut kelata esim. jostain alueesta missä ei niitä painikkeita juuri ole esim. reunasta.