Nuoren kadonnut verokortti, miten uusi ?
verokortin voi tilata verkosta, mutta eihän 15 v ole verkkopankkitunnuksia...
Voinko minä äitinä tilata silti kortin MINUN verkkopankkitunnuksilla ? Vai miten pitää menetellä
Kommentit (50)
pyydä nuortasi soittamaan sinne. Arvio tulotiedoista kannattaa olla tiedossa etukäteen..
koulussakin on puhelimia, ja tuollaisen asian saa ihan varmasti soittaa välitunnilla opettajainhuoneesta.
"The next generation"
eli "Ei ole helppoa olla curling-vanhempi, jos omat vanhemmat jo curlasivat".
klo 9 - 16.15. Ehtii koulunkin jälkeen soittaa, vaikka olisi joka päivä neljään..
PAINUKAA NY KAIKKI HULLUT MAMMAT KORJAUTTAMAAN NE AIVONNE KUNTOON!!! :D:D:D:D:D
Ai että tunnilta voi myöhästyä, kun pitää soittaa verotoimistoon? Tai että kesken tunnin saa mennä soittamaan?
Sorry, mutta minun tunneille ei oteta myöhästyneitä sisään, eikä ravata soittamassa tai vessassa. Yksityisasiat hoidetaan omalla ajalla. Niin minäkin teen.
Olipas taas viihdyttävä ketju.
Työttömien mielestä on ihan Ok roikkua tuntitolkulla jonottamassa puhelimessa tai mennä paikanpäälle jonottamaan. Samat peruskoulu käyneet kuvittelevat jotenkin että lukiossa voi vain sanoa opettajalle, että minäpä plen tunnilta pois kun soitan verotoimistoon! Ei muuten onnistu. Ja välitunti on liian lyhyt verotoimistoon jonottamiseen ( voi mennä puolikin tuntia jonossa)
Voi luoja teitä työttömiä
Jos lapsi ei itse todellakaan ehdi tai voi soittaa, voi äiti varmaan lounastunnillaan hoitaa homman. Itselleni muistan kylläkin että teininä kun verokorttia soittelin, äitini neuvoi etukäteen mitä tietot tarvitsen ja laittoi itse hoitamaan asiaa, mutta tuskinpa maailma siihen kaatuu että äiti kerran tekee jotain alaikäisen puolesta.
Tuntuu kyllä uskomattomalta ettei KTM osaa tilata verokorttia. Eikö ole koskaan pitänyt tilata esim. muutosverokorttia? Onko tulot pysyneet samana viimeiset 15 vuotta? Ja mitä ihmeellista siinä on että verkossa muutosten tekoon tarvitsee tunnustautua jotenkin sisään, järkikin sen sanoo? Minä en ole työtön ja minulla on korkeakoulutus, mutta silti olen sitä mieltä että jossei ole pankkitunnuksia niin ei se soittaminen nyt niin hankalaa ole. Jos tietää tulonsa niin se on suhteellisen nopea soitto. Ja jos ei halua soittaa niin postitsekin voi asian hoitaa. Tai piipahtaa verotoimistossa, mutta sitä itsekin välttelisin sillä siellä on aina jonoa (töiden puolesta on joskus pitänyt siellä käydä). Aikuisellahan ne pankkitunnukset yleensä löytyy niin asia hoituu netissä eikä tarvitse jonotella mihinkään.
Ja kaikki tämä selviää pikaisella googletuksella - tai jos soittaa sinne verotoimistoon ja kysyy apua niin he voivat asian jo siltä istumalta hoitaa.
Onpa uusavutonta porukkaa hyvin koulutetutkin jos verokortin tilaaminen on vaikea asia ja parin minuutin puhelun soittaminen ihan ylivoimaista. Harvemmin sinne oikeasti tarvitsee mitään ikuisuutta jonotella, minä soittelen töistä sinne aina välillä ja nopeasti pääsee läpi.