Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse ensimmäistä kertaa sairaana ja mitä mies tekee?

Vierailija
23.04.2012 |

Suhteemme on suht tuore, 4kk. Nyt ensimmäistä kertaa itse olen kipeänä (flunssa). Mieheni on ollut jo kipeänä suhteemme aikana ja tottakai passasin miehelle kaiken naaman eteen ja hoidin häntä, pidin seuraa jne. Mieheni taas reagoi hyvinkin välinpitämättömästi minuun. Hän ei tahdo olla seurassani lainkaan, eikä hoitaa minua. Hän vain istuu koneensa ääressä ja pelaa, ja kun koitan vihjaista että minulla olisi nälkä (jotta hän voisi sattumoisin kokata minulle, niin kuin minä hänelle kokkasin) hän vain on hiljaa ja hetken päästä toteaa että lähtee ajelemaan autollaan. Mikä tätä miestä vaivaa? Eikö miehenkin kuuluisi huomioida minua ja hoitaa, kuten minäkin tein?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole ikinä kukaan passannut sairaana vaan olen hoitanut samaan aikaan myös montaa lasta.

Vaan siitä, että suhteessa on yksinkertaisesti vaan niin paljon mukavampaa, kun saa välillä olla avoimesti heikko ja hoivattava.

Meillä mies hoivaa minua automaattisesti, jos sairastun. Itse jouduin hieman opettelemaan tätä aikuisen hoivaamista aluksi, mutta kyllä kannatti. On paljon mukavapaa elää elämäänsä, kun tietää että sairastuessa ei jää ihan yksin selviytymään. Siitäkin huolimatta että tosipaikan tullen kyllä pystyisi siihen yksinkin, hammasta purren ja pinnistellen.

Juuri tuollainen kovuus, mikä näkyy tämän lainatun viestin kirjoittajassa ja joissain aiemmissa, on mielestäni osasyynä yhteiskuntamme ikäviin ilmiöihin (perhe- ja koulusurmat ja koulukiusaaminen jne.). Siis ajattelu, jonka mukaan sitä on muka jotenkin viallinen ihminen, jos joskus tarvitsee tai pyytää muiden apua! Uutinen teille: parisuhde on olemassa sitä varten, että elämä olisi kummallekin helpompaa. Se, että puolisot auttavat toisiaan, on terveen ja hyvän suhteen merkki. Se, että ette itse tällaista suhdetta saaneet, ei merkitse ettei kukaan muukaan sellaista ansaitse.

tuntuu tosiaan tarvitsevankin hoitoa joltain muultakin kuin mieheltään ennenkuin alkavat toisia psykologisoimaan. Ei sitten käynyt mielessä kaikilla ei ole miehet mähöttämässä koneen äärellä tai muuten lusmuilemassa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän