Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se nasaalinen ja nariseva teinien puhetyyli ihan yleinen Helsingissä

Vierailija
23.04.2012 |

vai onko se jonkun tietyn teiniryhmän (esim. tiettyjen asuinalueiden) piirre?

Tapasin henkilö, jolla oli tuollainen helsinkiläinen puhetyyli erityisen voimakkaana ja jäin tätä miettimään.

Karsiutuukohan tuo vanhemmiten pois? Tuollainen on hyvin kuluttuva puhetyyli, voi tuottaa ongelmia jos päätyy ammattiin jossa joutuu puhumaan paljon.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin yleistä, jopa pojat sössöttää ja kuulostavat lähinnä hinteiltä. Tuo on kielen raiskausta pahimmillaan ja niin pirun juntin kuuloista. Asun ulkmailla ja aina kun tuota kuulen niin en voi olla nauramatta, on se vaan niin järkyttävää. Mieti sitä kun vanehmmat puhuu noin :D Ei tuota voi suomeksi edes nimittää, jotain ihan kuvottavaa.

Vierailija
22/22 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla asuvat kyllä tunnistavat heti tuon puhetyylin. S-äänne on myös sellainen vähän suhahtavampi.

ja tota "söpösti sössöttävää ässää" kyllä valitettavasti kuulee myös tv:ssä/radiossa eräillä... Ja jopa yli 30-vuotiaillakin minun nähdäkseni. Karseeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi