Lue keskustelun säännöt.
Onko se nasaalinen ja nariseva teinien puhetyyli ihan yleinen Helsingissä
23.04.2012 |
vai onko se jonkun tietyn teiniryhmän (esim. tiettyjen asuinalueiden) piirre?
Tapasin henkilö, jolla oli tuollainen helsinkiläinen puhetyyli erityisen voimakkaana ja jäin tätä miettimään.
Karsiutuukohan tuo vanhemmiten pois? Tuollainen on hyvin kuluttuva puhetyyli, voi tuottaa ongelmia jos päätyy ammattiin jossa joutuu puhumaan paljon.
Kommentit (22)
21/22
|
03.11.2012 |
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiattomaksi
Muualla asuvat kyllä tunnistavat heti tuon puhetyylin. S-äänne on myös sellainen vähän suhahtavampi.
ja tota "söpösti sössöttävää ässää" kyllä valitettavasti kuulee myös tv:ssä/radiossa eräillä... Ja jopa yli 30-vuotiaillakin minun nähdäkseni. Karseeta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla