Mitä tekisitte tilanteessani?
Meitä on kolmen naisen tiimi työpaikallamme, hoidamme siis kolmen naisen voimin osaston työt. Minä olen uusimpana palkattu.
Kaksi muuta naista ovat todella läheiset ystävykset keskenään. Meillä on palavereja viikoittain, mutta nämä kaksi palaveeraavat usein kahdestaan ja sopivat asioista ilman minua. Lisäksi huomaan että toisella näistä naisista on selvästi "opettavainen" asenne mua kohtaan. Tarve päteä siis.
Tunnen oloni todella ulkopuoliseksi. Tiedän ettei pitäisi, vaan tulisi keskittyä työhön. Mutta kyllä tällainen syö naista. Viimeisin juttu oli että nämä kaksi olivat päättäneet palkata kesäapulaisen meille. Kuulin asiasta vasta kun toimistolle marssi tyttö haastatteluun.
Olen menossa huomenna kahteen työhaastatteluun. Tod.näk. jompikumpi natsaa. Mitä sanoiseitte syyksi irtisanoutumiseen? En halua antaa marttyyrikuvaa itsestäni, vaan jotenkin sanoa suoraan että tunnen itseni täysin ulkopuoliseksi, enkä näin pienessä tiimissä tahdo tehdä töitä tavallaan altavastaajana (ts. asetelma on aina 1 vastaan 2, kun tuon omia ideoitani esille, tämä toinen näistä naisista tyrmää ajatukseni ja lojaalisuudesta tätä parasta kaveriaan kohtaan myös tämä toinen nainen myötäilee.)
Kommentit (3)
tieto tuo yhteisön klikki esimiehellekin joka kenties kummastleee vaihtuvuutta. Ehkä hän hajottaa hieman työpareja
Mutta jos haluut olla häijy, kerrot pomolle tämän minkä meille.
sua ei koskaan otettu täysvaltaiseksi yhteisön jäseneksi kun kahden työntekijän läheinen ystävyys jätti sinulle aina ulkopuolisuuden tunteen.