Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökyläililijät

Vierailija
21.04.2012 |

Kun lasten kaverit tulee yökylään, onko heillä mitään mukanaan? Ihmettelen suuresti, kun itse laitan mukaan yökyläilijälle aina lakanat, pyyhkeen, vaihtovaatteet, hammasharjan, yöpuvun ja meille tulevilla ei ole yhtään mitään mukanaan. Kyselevät, "Oliko teillä mulle sitä hammasharjaa?" Siis pitäisikö olla? Lapset kavereineen usein harrastavat tätä yökyläilyä, mutta tuntuu, että jos joka viikonlpun jälkeen peset 2 koneellista ylimääräistä pyykkiä, niin ei ole kiva. Plus että kaapissa on puolenkymmentä hammasharjaa varalla, kertakäytön jälkeen roskiin. Juu, olen nipo...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään illalla hammasharjan ja yöpaidan kanssa ja´aamupäivällä palataan kotiin. Ei siinä mitään vaihtovaatteita tarvita.

Vierailija
42/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä tulisi mieleenkään vaatia vierailta lakanoita ja pyyhkeitä, kuuluu mielestäni jo ihan alkeelliseenkin vieraanvaraisuuteen! Ymmärtäisin jos lakanat pitäisi käsin pestä ja vesi raahta kaivossa ja padassa lämmittää, mutta konepesuaikana on todellista saivartelua niistä valittaa. Henkilökohtaiset tavarat jokainen tuo toki itse kuten vaatteet ja hammasharjan, mutta jos unohtuu niin vaatteita sa omilta lainaksi ja josksu on hammasharjojakin ollut varalla. jos ei ole niin sitten vaan purskutellaan suuta hammastahna-vesiseoksella. Ei tämä oikeasti ole niin vaikeaa eikä stressaavaa jos ei siitä sellaista tahdo tehdä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassiin menee makuupussi ja "meikkipussi" (Hammasharja ja- tahna, hiusharja) vaihtovaatteet ja pyjama. Tyttö 10v.

Makuupussi on hurjan kiva, lapsi itse tykkää retkimeiningistä ja isäntäperhe pääsee vähemmällä pyykillä.

Vaihtovaatteita pitää olla, jos kastuu tai mutaantuu pahasti on ainakin se teepaita ja legginssit kassissa. Eivät paina paljon.

Lisäksi laitan aina mukaan pienen lahjan joko kaverille tai perheelle tai tilanteesta riippuen pikkusisarukselle. Siis ihan vaan karkkiaskin tai keksejä tai pelikortit tai niinkuin viimeksi, tytön lelulaatikosta löytyneet pikkuautot tytön kaverin 3v pikkuveljelle.

Vierailija
44/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhe, lakanat, kampa, hammasharja, puhtaat alusvaatteet.

Vierailija
45/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme koululaista ja yksi pienempi ja yökyläläisiä on joka viikko, välillä useampana yönä tai kolmekin samana yönä. Minulle yökyläilijät menee samalla vaivalla kun omatkin lapset, vähän isompi satsi ruokaa ja kone pesee pyykit. Mistä ihmeestä te saatte näitä ongelmia väännettyä asiasta kuin asiasta? Onneksi meilläpäin ei sen paremmin koulukavereiden kuin tuttavaperheiden kanssaaan ole tästä asiasta ongelmaa, kertaakaan ei yksikään lapsi ole tullut meille lakanoiden ja pyyhkeen kera eikä todellakaan tarvitsekkaan. Välillä lapset tulevat vaan kylään ja kesken iltaa sovitaan vanhempien kanssa että jäävätkin yöksi, silloin löytyy tarvitaessa oman lapsen vaateitakin lainaan eikä kukaan kiristä nutturaa siitäkään. Relax naiset ja antakaa lasten nauttia kavereistaan.

Vierailija
46/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yöpaita

- lakanat

- pyyhe

- hammasharja ja tahna

- omat saippuat ja sampoot

- omat ruuat

- oma täkki ja tyyny

- oma patja ja sänky

-

Vierailija
47/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan sen linjan, että toimin niin kuin vastapuolikin - tosin joku vanhempi joskus valitti, ettei heille voi tulla yökyläläisiä, kun hän ei jaksa niiden lakanoita pestä. No, ei meidän lapsi siellä yökyläilekään, ei omilla eikä vierailla lakanoilla. Itse olen vaan tottunut siihen, että kun mennään kylään, otetaan mukaan lakanat ja pyyhkeet normaalien henk.kohtaisten kamppeitten lisäksi. Meidänkin perheessä se tarkoitta kuitenkin n. 10 lakanaa, eikä minusta oli kohteliasta tuollaista pyykkimäärää pesettää emännällä, joka kuitenkin tarjoaa yleensä ruuat jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän