Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökyläililijät

Vierailija
21.04.2012 |

Kun lasten kaverit tulee yökylään, onko heillä mitään mukanaan? Ihmettelen suuresti, kun itse laitan mukaan yökyläilijälle aina lakanat, pyyhkeen, vaihtovaatteet, hammasharjan, yöpuvun ja meille tulevilla ei ole yhtään mitään mukanaan. Kyselevät, "Oliko teillä mulle sitä hammasharjaa?" Siis pitäisikö olla? Lapset kavereineen usein harrastavat tätä yökyläilyä, mutta tuntuu, että jos joka viikonlpun jälkeen peset 2 koneellista ylimääräistä pyykkiä, niin ei ole kiva. Plus että kaapissa on puolenkymmentä hammasharjaa varalla, kertakäytön jälkeen roskiin. Juu, olen nipo...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat varusteet kuin silloin jos lähdettäisiin perheen kesken jonnekin kylään. Tai vaikka leirille leirikeskukseen. Henk. koht. hygieniavälineet, vaatteet ja lakanat kuuluu mielestäni kyläilijällä olla, sillä "isäntäperhe" kustantaa jo muun elämisen. Ei tarvitse yhden yön takia pestä liki koneellista lakanapyykkiä, eihän toisen likaamissa lakanoissa halua muuta nukkua.

Vierailija
22/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuolisin naurusta, jos meillä kyläilevillä ne olisi mukana.

Hammasharja ja yöpuku riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyläpaikalle tarvitse ylimääräistä pyykkiä käydä tekemässä. Peitot ja tyynyt oletan perheeltä löytyvän. Meillä käsken lapsia hakemaan lakanat, jos vieraalta on unohtunut. Lapsikin tietää, että en jaksa joka viikko jonkun "ylimääräisen" nassikan lakanoita pestä. Ei valittamista ole tullut. Ja hammasharja pitää tietenkin olla mukana, käyttötavaraa saa sitten meidän puolesta.

Vierailija
24/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyläpaikalle tarvitse ylimääräistä pyykkiä käydä tekemässä. Peitot ja tyynyt oletan perheeltä löytyvän. Meillä käsken lapsia hakemaan lakanat, jos vieraalta on unohtunut. Lapsikin tietää, että en jaksa joka viikko jonkun "ylimääräisen" nassikan lakanoita pestä. Ei valittamista ole tullut. Ja hammasharja pitää tietenkin olla mukana, käyttötavaraa saa sitten meidän puolesta.

jopas on sulla raskas elämä kun et jaksa siirtää lakanoita pesukoneeseen ja laittaa konetta päälle (aikaa menee noin 2 minuuttia) ja sen jälkeen laittaa kuivausrumpuun (30 sek) tai narulle (2 min).

Vierailija
25/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pakkauksissaan ja kutakin käytetty, osaa moniakin kertoja. Pakkauksen päällä lukee sen yövieraan nimi, jonka hammasharja se on.

Ja näitä on lapsille ja aikuisillekin, hui!

Vierailija
26/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopas on sulla raskas elämä kun et jaksa siirtää lakanoita pesukoneeseen ja laittaa konetta päälle (aikaa menee noin 2 minuuttia) ja sen jälkeen laittaa kuivausrumpuun (30 sek) tai narulle (2 min).

Vuoro pitää erikseen käydä varaamassa (hyvällä tuurilla saa seuraavalle päivälle, huonolla ei), kone maksaa euron /koneellinen ja pyyki pitää tuoda kolmioon sisälle telineeseen kuivamaan. Tulee tarpeeksi pyykkiä ilman ylimääräisiäkin nassuja.

Vierailija
27/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hammasharjan

- yöpuvun

- vaihtovaatteet

En laita lakanoita, enkä oleta että meille tullessaan tuo omat lakanat mukanaan. Toki jos yökyläilijöitä on useampi kuin 1, käsken tuoda omat lakanat.

Vierailija
28/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole koskaan tullut mieleenkään. Eikä kyllä kukaan ole meillekkään tullut lakanat mukana.

Eikö nyt jokaiselta kotoa löydy yhdet ylimääräiset lakanat ja ei niiden pesukaan mitenkään ylivoimaista ole.

Pyyhettäkään en laita mukaan, paisi jos yökyläily tapahtuu esim. kesällä mökillä tai jos on tarkoitus mennä uimaan.

Mukaan vaihtovaatteet, yöpuku, hammasharja!

Vierailija
29/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoro pitää erikseen käydä varaamassa (hyvällä tuurilla saa seuraavalle päivälle, huonolla ei), kone maksaa euron /koneellinen ja pyyki pitää tuoda kolmioon sisälle telineeseen kuivamaan. Tulee tarpeeksi pyykkiä ilman ylimääräisiäkin nassuja.

jotkut ne vaan saa elämästään tehtyä vaikeaa.

Vierailija
30/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vaihtovaatteita te laitatte mukaan?

puhtaat sukat ja alushousut nyt ainakin, tietenkin!

Vierailija
31/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyvät esim. saunassa, mielestäni on kiva että lapsi saa puhtaat vaatteet vaihdettua. Alusvaatteet, sukat ja yökkäri nyt ainakin.

Vierailija
32/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no seuraavaksi päiväksi puhtaat vaatteet!!!

Kyllä mun 8v poika onnistuu päivässä likaamaan vaattensa, ja kalsarit ja sukat meillä vaihdetaan päivittäin!

Vierailija
33/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä AP siis. Juu ei tää nyt kynnyskysymys ole meilläkään, ja mietin juuri sitä, että teen itselleni listan kavereista, ne jotka ei tuo lakanoita tullessaan, heille mennessä ei myöskään lähde meiltä lakanoita... ehkä saivartelua, mutta tasapuolista, kai? Hammasharjoja en kyllä ala kenellekään vessan kaappiin hilloamaan, se lienee vähin, mitä voi vaatia. Kaapissa pidän myös lakanaa, jossa on kyläilijät nukkuneet, ja se saa luvan kelvata parille-kolmella kyläilijälle (siis meillä yökyläilijöitä on oikeesti about joka vkl).

Vierailija
34/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kuulema sitä viime kerrallakaan tarvinnut.

Otti hammasharjan, hammasrautojen yökiskon, yöpuvun ja puhtaat alusvaatteet mukaan.

Ja itse olen kyllä pessyt kanssa mielellään lakanoita silloin harvoin kun kavereita pyydämme yökylään...

Mutta en kyllä lainaisi hammasharjaa kaverille, joka tulee yökyläileen ilman sitä...

Vierailija
35/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kuulema sitä viime kerrallakaan tarvinnut.

Otti hammasharjan, hammasrautojen yökiskon, yöpuvun ja puhtaat alusvaatteet mukaan.

Ja itse olen kyllä pessyt kanssa mielellään lakanoita silloin harvoin kun kavereita pyydämme yökylään...

Mutta en kyllä lainaisi hammasharjaa kaverille, joka tulee yökyläileen ilman sitä...

Vierailija
36/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menee yökylään. Mä laitan aina ne mukaan lapsille, tai nykyään osaavat ottaa jo itsekin. Lisäksi lapsilla on tietenkin yöpuvut, omat hygieniavälineet (hammasharjat, -tahnat, jne.) Myös seuraavaksi päiväksi on tietenkin puhtaat vaatteet mukana.

Mä myös toivoisin, että meille tulevilla yökyläilijöillä olisi omat lakanat ja pyyhkeet, mutta toki ne täältäkin annetaan, kun aika harvalla ne on mukana. Meillä tulee pyykkiä muutenkin aivan törkeät määrät, enkä tosiaan haluaisi lisäpyykkiä yhden yön takia. Juuri tuon takia laitan omillenikin lakanat ja pyyhkeet mukaan, ettei toisten tarvitse pestä ylimääräisiä. Aina on meidän yökylävierailla kuitenkin ollut mukana omat vaihtovaatteet, hammasharjat ja yöpuvut.

Vierailija
37/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusioperhe ja viikonloppuisin on myös miehen lapset kylässä. Lakanapyykkiä tulee jo heistä täysi koneellinen, joten en kaipaisi enempää. Lapsilla kun on joka vkl yksi tai kaksi kaveria kylässä. Täälläpäin on yleisesti tapana ottaa lakanat mukaan, joten ei tarvitse asiaa murehtia.

Vierailija
38/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
39/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään illalla hammasharjan ja yöpaidan kanssa ja´aamupäivällä palataan kotiin. Ei siinä mitään vaihtovaatteita tarvita.

Vierailija
40/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut ettei kaikki pese näitä vieraslakanoita, joita siis talo vieraalle tarjoaa, joka käytön jälkeen. Ja niissä sitten makaa useampikin lapsi, mahdollisesti vielä aikuinenkin. Eli täitä, syyhypunkkeja, kihomatoja, hikeä, valkovuotoa, spermaa (palstalta olen oppinut, että on ihan normaalia naiskennella kun ollaan yökylässä) ja mitä sitä nyt vielä ihmisestä irtoaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi