Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökyläililijät

Vierailija
21.04.2012 |

Kun lasten kaverit tulee yökylään, onko heillä mitään mukanaan? Ihmettelen suuresti, kun itse laitan mukaan yökyläilijälle aina lakanat, pyyhkeen, vaihtovaatteet, hammasharjan, yöpuvun ja meille tulevilla ei ole yhtään mitään mukanaan. Kyselevät, "Oliko teillä mulle sitä hammasharjaa?" Siis pitäisikö olla? Lapset kavereineen usein harrastavat tätä yökyläilyä, mutta tuntuu, että jos joka viikonlpun jälkeen peset 2 koneellista ylimääräistä pyykkiä, niin ei ole kiva. Plus että kaapissa on puolenkymmentä hammasharjaa varalla, kertakäytön jälkeen roskiin. Juu, olen nipo...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tosi helppoa heittää täkki + tyyny ikean siniseen kassiin ja antaa lapselle matkaan, samaan mahtuu hammasharja ja pari vaatetta. Heitän tyynyliinan ja pussilakanan pesuun sitten kun tulee yökylästä.

Vierailija
2/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana, muihin paikkoihin ottavat hammasharjan ja pyyhkeen lisäksi. Niin joo, siis on yöpuvutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole ällöttävämpää kuin mennä yökylään paikkaan, jossa yövieraille on oma "vähän käytetty" lakana. Tyyliin "mun täti nukkui tässä viime viikolla, käy kai se teille". yök yök yök.

Siksi on parempi ottaa omat lakanat mukaan ainakin, jos ei ole varmuutta talon tavoista.

Ja hammasharjoista: hammasharjan voi keittää ja siten desinfioida, ei tartte yhden pesun jälkeen heittää roskiin. eri asia sitten on, kuka haluaa sellaistakaan käyttää.

Vierailija
4/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena kahden kaverini luona.

Toisen äiti loukkaantui, kun mulla oli lakanat mukana ("Luuliko sun äiti, ettei meiltä saa lakanoita?"), ja toisen äiti suuttui, kun mulla ei ollut lakanoita mukana ("Mulla on muutakin tekemistä kuin pestä pyykkiä koko ajan!"). XD

Voisiko noista asioista sopia etukäteen kyläilijöiden kanssa? (Minä opin kantapään kautta, koska lakanat kannattaa ottaa mukaan ja koska ei.)

Mun lapsuudenkodissa säilytettiin usein yökylässä olijoiden lakanoita ja laitettiin sitten ne samat muutamaan kertaan uudestaan. Tietty kullekin kyläilijälle oli omat lakanat... Itse koen puolipitoisten lakanoiden säilyttämisen hankalaksi.

Vierailija
5/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täkit, tyynyt, lapsen sängyn. Ikeasta ostin kätevän retkipöydän ja tuolin, jotka myös lähtee lapselle mukaan niin ei tarvi kyläpaikassa huonekaluja kuluttaa. Myös omat astiat pakkaan mukaan sekä tietenkin ruuat joita syö vierailunsa aikana.

Vierailija
6/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yöpaita

- lakanat

- pyyhe

- hammasharja ja tahna

- omat saippuat ja sampoot

- omat ruuat

- oma täkki ja tyyny

- oma patja ja sänky

-

Huh, en ole koskaan kuullutkaan, että omia petivaatteita tai pyyhettä vietäisiin. Henk.koht. hygieniatuoteet (se hammasharja esim. ja vaihtovaatteet ilman muuta).

Ja sama koskee aikuisia vieraita. Ja samoin mitä meidän sukulais/ystävä/tuttavapiireissä koti- tai ulkomailla vieraillaan. siis vice versa.

Vierailija
7/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on käyttänyt mummo, lapsen kaverit, isotäti jne

Vierailija
8/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vähän "loukkaantunut", kun ex-miehen sukulaiset toi aina mukanaan peitot, tyynyt, lakanat yms, silloin harvoin, kun tulivat yökylään...

Ajattelin, että pitävät mua niin huonona emäntänä, etten "osaa" vierailijoita majoittaa kunnolla...

Ehkä kyse ei sitten ollutkaan siitä, vaan siitä, että jossain tuo on tapana... Oma lapsi ei ole vielä yökyläilyiässä.

Ei mulle tulisi mieleenkään vaatia, että yökyläilijällä on omat liinavaatteet mukana... Tottakai "talo tarjoaa". Aina ne on myöskin puhtaat kaikille, eli joka käytön jälkeen pesen. Tosin, mä en pidä pyykinpesua minkäänlaisena ongelmana... Oma iso kone on ihana :)

Tämä siis koskee toistaiseksi vain mun kavereita, jotka tulevat pitkämatkalaisina yöksi meille. Tottakai tämä koskee aikanaan myös lapseni kavereita, kun tulevat yökylään... Ei mekään tenavina kuljettu lakana kainalossa kyläpaikkaan... oi aikoja, oi tapoja!

Vierailija
9/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on kätevin kaikille osapuolille. Hammasharjan saa tuoda myös mukanaan, tai sitten jää hampaat pesemättä.

Vierailija
10/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on käyttänyt mummo, lapsen kaverit, isotäti jne

Vierailija
11/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina yökyläkutsusta kysyn, tuonko petivaatteet mukaan vai en. Itsestäänselvyytenä pidän, että pyyhe, hammasharja ja pyjama pitää olla mukana. Ja hyvin on systeemi toiminut, toiset sanovat, että ottakaa petivaatteet mukaan ja toiset taas, ettei niitä nyt missään tapauksessa tarvitse roudata mukana. Kätevää, kun kysyy, eikä kenenkään tarvitse kiristellä hampaitaan.

Vierailija
12/47 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hammasharjan, tahnan ja pesutarvikkeet

- puhtaan, vastapestyn makuupussin

- puhtaat alusvaatteet

taidan olla itsekin nipo...

Vierailija
13/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma peitto ja tyyny pussilakanoineen..

toisaalta jos usein lapsia yökylässä niin en niitä lakanoita joka välissä pesis vaan muutaman yöpymisen jälkeen

Vierailija
14/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hammasharjoja jne. Yökyläilijä on vieras siinä kuin päiväkyläilijäkin. En oleta, että jos joku tulee kahville, tuo hän mukanaan kupin, lusikan ja käsipyyhkeen.

Vierailija
15/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika meni just tänään ekaa kertaa kaverilleen yökylään.

En kyllä yhtään hoksannu että ois pitäny laittaa lakanat ja pyyhe mukaan? Mutta en kyllä vaatis niitä itsekään.

Vierailija
16/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtovaattee ja hammasharja pitää olla.

Vierailija
17/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei laita lapselle hammasharjaa mukaan?!

Vierailija
18/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan lasteni mukaan aina lakanan, tyynyt ja peiton tai makuupussin. Plus yökkärin ja hammasharjan. Niin meilläkin yökylävierailla yleensä on.

ja hammasharjoja jne. Yökyläilijä on vieras siinä kuin päiväkyläilijäkin. En oleta, että jos joku tulee kahville, tuo hän mukanaan kupin, lusikan ja käsipyyhkeen.

Vierailija
19/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kylään laiteta mitään liinavaatteita mukaan. :DDD

Hammasharjat ja yöpuvut tietysti.

Vierailija
20/47 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vieras on unohtanut hammasharjan jätämme hampaat harjaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän