Tempur tyynyn omistajat, onko hyvä tyyny?
Mulla niskavaivoja ja ajattelin satsata kunnon tyynyyn, tuo hinta vaan arveluttaa.
Ja miten löytää sopiva koko, kun niitä on eri kokoja? Olen aina tykänny korkeista tyynyistä ja jos matala, niin käsi menee automaattisesti tyynyn alle.
Kommentit (56)
Malli oli varmasti liian matala. Jäi kallis tyyny käyttämättä. Mulla ei aikanaan ollut mahdollisuutta ottaa tyynyä kokeiluun ennen ostopäätöstä. Se olisi varmaan ollut tarpeen.
Olen todella tyytyväinen Ikean "tempur" tyynyyn ja Jyskin "tempur" sijauspatjaan, laadukkaita mutta halpoja. Tälläisia löytää todella harvoin edes isolla rahallakaan. Jouduin odottelemaan Ikean tyynyä kun olivat päässeet loppumaan, mutta hyvää jaksaa kyllä odotella.
Ostin messuila uuden SleepAngel tyynyn, joka on samanllailla muotoiltu tyyny kuin tempur mutta paljon pehmeämpi. Se on osoittanut erittäin hyväksi hankinnaksi! Niskakivut ovat historiaa ja kaikenlisäksi tämä tyyny on helppo pitää puhtaana. Sitä ei tarvitse pestä koneessa ollenkaan!
Itselläni North -tyyny Tempurilta. Tyynyistä paras ehdottomasti, niskan jäykkyydet ohi! Alkuun kesti tottua mutta nyt ei muulla osaa enää nukkua. Ajoittainen kuorsauskin on loppunut kokonaan. Suosittelen todella!!
Ostin Instrusta, muistaakseni mitattiin jotain hartioiden kohdista, olisikohan kohdistettu juuri siihen leveys/korkeus sopivuuteen. En sitten pidemmän päälle sopeutunut tyynyn käyttäjäksi. Vaihtaessani asentoa esim. toiselle kyljelle, tyynyyn asettunut pää alkoi uudelleen painua hitaasti alaspäin ja piti mua hereillä. Kun tyyny oli uudelleen muokkautunut pääni asentoon oli vaikea saada uudelleen unenpäästä kiinni. Tyynyä ei voinut pestä ja muotoon sopivaa tyynyliinaa ei silloin ollut missään myytävänä.
Nykyisin tyynyni on 80cm leveä ja tuntuu mukavalta muokata sitä oman hartia/pään alle ja asennon vaihtokaan ei juuri häiritse, uni jatkuu nautinnolla. Joskus väsyneenä nukun ihan samassa asennossa aamuun asti, se hämmästyttää mua joka kerta koska onhan se uskomatonta. Jokainen tarvitsee hyvän/riittävän yöunen voidakseen hyvin.
Aion vielä uudelleen kokeilla Tempur tyynyä, toivottavasti niitä on nykyisin leveämpiä vaihtoehtoja.
Miehelläni oli pari vuotta Tempur tyyny, mutta hän luopui siitä kun alkoi haisemaan suojatyynyliinasta huolimatta. Tyyny pitäisi pestä ainakin kaksi kertaa vuodessa, mutta Tempur tyynyjä ei voi pestä ollenkaan. Paljon hikoavalle en suosittele ollenkaan. Tulee kalliiksi ostaa kerran vuodessa uusi tyyny.
Itse en voisi kuvitellakaan nukkuvani vuoden tai ylikin tyynyllä jota ei ole pesty.
Nyt ostan Jyskin muotoutuvan tyynyn miehelleni joka vuosi kun ovat niin edullisia ja kuulemma toimii yhtä hyvin kuin kallis Tempur.
Kyllä ja ei. Sain osittaisen helpotuksen pää-niska-hartijaseudun kipuihin. Niskaa särki ennen useampana päivänä viikosda heräämisen jälkeen ja sitä kautta se veti aina jommalle kummalle puolelle otsaa jäytävän kivun 10-15tunnin ajaksi. Millenium tyynyn hankinnan jälkeen itse kipujen määrä ei sinänsä on juurikaan laskenut määrälisesti mutta kipua se on helpottanut huomattavasti. Lisäksi on aivan mahtava tunne kun ei tarvitse enää jännittää päätä eri asentoihin ennen nukahtamista kun voi luottaa siihen että tyyny tukee eikä petä. Empä oikein tiedä mitä vielä tekisin tämän asian suhteen. Varmaan hammaslääkärissä pitää asiasta sanoa. Olen kärsinyt vaivasta monta vuotta.
https://www.kaluste10.fi/product/1017/tempur-tyyny-ombracio
Tollasella olen viikon yrittänyt nukua, mutta on kova, ja varsinkin liian paksui, unet on olleet aika köykäset, en tiedä kaunako tohon viittii vielä 'totutella'
Vierailija kirjoitti:
Mun vaatekoko on 40 eli keskikokoa, niin mikähän tyyny koko mulle olisi hyvä? Ap
Täällä saman kokoinen! Minulla on jo vuosia ollut Tempur Ombracio, ja hyvä on. Niskavaivat hävisi aikoinaan viikon sisällä, tyyny tukee hyvin niin selällään kuin kyljellään nukkuessa. En itse nuku vatsallani, mutta tuo sopii vatsallaan nukkumiseenkin hyvin, saa käden tyynyn sivukolon vuoksi tyynyn alle.
Aluksi tuntui kovemmalta kuin normityynyt, mutta siihen tottuu nopeasti.
Otan tyynyn reissuillekin, en enää halua niitä aamuisia niskakipuja, joita esim. hotellien tyynyvalikoimista huolimatta, tulee.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni oli pari vuotta Tempur tyyny, mutta hän luopui siitä kun alkoi haisemaan suojatyynyliinasta huolimatta. Tyyny pitäisi pestä ainakin kaksi kertaa vuodessa, mutta Tempur tyynyjä ei voi pestä ollenkaan. Paljon hikoavalle en suosittele ollenkaan. Tulee kalliiksi ostaa kerran vuodessa uusi tyyny.
Itse en voisi kuvitellakaan nukkuvani vuoden tai ylikin tyynyllä jota ei ole pesty.
Nyt ostan Jyskin muotoutuvan tyynyn miehelleni joka vuosi kun ovat niin edullisia ja kuulemma toimii yhtä hyvin kuin kallis Tempur.
Osta tyynyyn sellainen allergiatyynysuoja. Mulla se ollut jo vuosia Tempur Ombracion päällä. Voi pestä 60 asteessa🌸
Ei ole hyvä.
Ostin Tempur-myyjän opastuksella koon S, mutta on liian korkea silti :(
Päänsärky tulee tuosta muutenkin. Kallonpohjalihakset ei totu kovuuteen.
Minulla on ollut lahjaksi saamani Tempurin tyyny yli kymmenen vuotta. Hyvin on muotonsa pitänyt. Päällistä olen joskus pessyt, tietysti vaihdan tyynyliinan normaalisti.
Tempur ei ole kova. Sen koko pointsi on, että se muotoutuu kehon mukaan. En haluaisi enää nukkua millään muulla. Tempur-kopiot eivät ole tarpeeksi tiivistä tavaraa, eivät toimi.
Kun olin aikani nukkunut Tempur-tyynyllä, hommasin myös Tempur-vuoteen. Vielä parempi näin 😊
Toimii parhaiten Tempur patjan kanssa ja kannattaa valita oikea korkeus tyynystä.
156cm pitkä, 56kg nainen. Niska-hartiaseudun ja ristiselän ongelmia. Siksi millenium-tyyny ja jämäkin mahdollinen 7cm sijauspatja.
Olen lyhyt mutta hiukan harteikas. Millenium -tyynyistä oli ensin S, mutta oli liian matala, koska mulla kova patja. Jos olisi pehmeä patja niin S voisi olla hyvä. Vaihdoin M-kokoon joka kovan patjan kanssa pitää rangan suorassa, olen kylkinukkuja.
Toimii. Ei pysty palaamaan tavalliseen tyynyyn. Hiton kalliita, mutta pakko kun kroppa kipeä ja fyysinen työ, niin hyvä nukkuminen piti järjestää ihan työkyvynkin kannalta.
Oikean tyynyn ja patjan valitsemiseen pitää varata aikaa. Häpeilemättä makoilemaan liikkeeseen ja kokeilemaan eri patjoja ja tyynyjä.
vaan halpaa samantapaista. Kannattaa kokeilla, esim. minulla on jyskyn petari, joka on minusta miellyttävämpi kuin tempur, ja maksaa vain murto-osan.