Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi menee esikouluun, jään kotiäidiksi vähintään kolmeksi vuodeksi

Vierailija
20.04.2012 |

Mieheni tekee epäsäännöllistä vuorotyötä, itse teen 3-vuorotyötä. Melkoista meininkiä nytkin, vaikka sentäs on apuna päivähoito, johon nyt 4-vuotiasta lastamme ahkerasti kuskataan.

Päätimme, että kun lapsi menee eskariin, minä jään kotiin ainakin siihen saakka, kunnes lapsi menee kolmannelle luokalle.

Tämä mahdollistaa lapsellekin säännöllisen päivärytmin, eli aamuisin lähtee kotoa eskariin (ja myöhemmin kouluun) ja kun palaa eskarista/koulusta kotiin, hänen ei tarvitse olla yksin.

Jos jatkaisin töissä, tulisi ongelmaksi mihin lapsi laitettaisiin eskaripäivän/koulun jälkeen, tai öiksi kun molemmat olemme yövuorossa yhtä aikaa.

No, onneksi tämä on mahdollista, taloudellisestikin. Mies on kyllä ihan perusduunari, ja asuntolainaakin on, mutta nuukasti eleleminen ei ole mahdottomuus eikä edes kituuttamista, kun tietää kuinka paljon tämä järjestely helpottaa niin lasta kuin meitä itseämmekin. lisäksi perheen yhteinen aika lisääntyy :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ja perheen yhteensovittaminen olisi liian raskasta, niin jäädään kotiin. Ikävää, mutta näin se menee enkä yhtään ihmettele valintaasi. Itselläni on erilainen tilanne eli työn ja perheen yhteensovittaminen onnistuu.

Vierailija
2/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka- ja tokaluokkalaisille on hyväkin, että menevät päivähoitoon ja ip-kerhoon sen eskari/koulupäivän jälkeen. Siellä on vapaata leikkiä ja kaikki kaverit kuitenkin.

Eli aikas kökköä on istua kotona äitin kanssa säästämässä.

Varsinkin jos on vielä ainoa lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ja perheen yhteensovittaminen olisi liian raskasta, niin jäädään kotiin. Ikävää, mutta näin se menee enkä yhtään ihmettele valintaasi. Itselläni on erilainen tilanne eli työn ja perheen yhteensovittaminen onnistuu.

Viihdyn kyllä työssänikin, mutta kuten arvata saattaa, molempien tehdessä 3-vuorotyötä on paljon aikoja, jolloin ei nähdä toisiamme juuri laisinkaan.

Eli pidän kotiinjäämistä myös hyvänä asiana, se lisää perheen yhteistä aikaa. Lisäksi minulle jää aikaa myös itselleni, ehdin päivisin käydä vaikkapa kuntosalilla säännöllisesti. Miehenikin hyötyy, hänen ei tarvitse enää huolehtia lapsen kuskaamisista hoitoon tms.

ap

Vierailija
4/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko mahdollista ilmoittaa eskari-ikäisen ollessa kyseessä työnantajalle että: "olen kolme vuotta pois, tulen sitten takaisin"

Vierailija
5/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka- ja tokaluokkalaisille on hyväkin, että menevät päivähoitoon ja ip-kerhoon sen eskari/koulupäivän jälkeen. Siellä on vapaata leikkiä ja kaikki kaverit kuitenkin.

Eli aikas kökköä on istua kotona äitin kanssa säästämässä.

Varsinkin jos on vielä ainoa lapsi.

Onhan sielläkin vielä paljon vapaatakin leikkiä.

Ja luuletko tosiaan, että istumme kaikki illat vaan kotona kahdestaan, heh :)

sittenhän meillä on aikaa, jopa koko perheenä, käydä kyläilemässä. Ja voihan koululainen sitten jo harrastaa koulupäivien jälkeen, tai käydä kavereillaan tai kaverit tulla meille.

ap

Vierailija
6/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko mahdollista ilmoittaa eskari-ikäisen ollessa kyseessä työnantajalle että: "olen kolme vuotta pois, tulen sitten takaisin"

olen hoitoalalla.

ap

Vierailija
7/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaata leikkiä...

Vierailija
8/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaata leikkiä...

onko ohjattua toimintaa kaikki välitunnit?

Lisäksi, kyllähän sitä eskarin ja koulun jälkeen voi vapaasti leikkiä kavereiden kanssa kotonakin, tai kaverin kotona. Tai pihalla :)

ap

Vierailija
9/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se lapsesi voi osallistua eskarin jälkeen ulkoiluun, jos ei ole maksanut päivähoitomaksua.

Ja jos ne kaverit menee ip-kerhoon (kuten valtaosa ekaluokkalaisista menee) ei sinne pihalle ketään jää.

Eikä ne kaverit mene kotiinsa tai tule teille, jos ovat päivähoidossa/ip-kerhossa.

Minä kokeilin esikoisen kanssa tuota, että ei jää päivähoitoon, mutta oli sitten ainoa ja todella yksinäinen. Opettajakin suositteli, että menee päiväkotiin eskarin jälkeen...

t. eskarilaisen ja kolmasluokkalaisen äiti

Vierailija
10/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se lapsesi voi osallistua eskarin jälkeen ulkoiluun, jos ei ole maksanut päivähoitomaksua.

Ja jos ne kaverit menee ip-kerhoon (kuten valtaosa ekaluokkalaisista menee) ei sinne pihalle ketään jää.

Eikä ne kaverit mene kotiinsa tai tule teille, jos ovat päivähoidossa/ip-kerhossa.

Minä kokeilin esikoisen kanssa tuota, että ei jää päivähoitoon, mutta oli sitten ainoa ja todella yksinäinen. Opettajakin suositteli, että menee päiväkotiin eskarin jälkeen...

t. eskarilaisen ja kolmasluokkalaisen äiti

lapsiperheitä, jotka kyläilevät iltaisin ja viikonloppuisin, ja lapselleni löytyy leikkikavereita. Ehkä vuoden nuorempia tai pari vuotta vanhempia, mutta kuitenkin.

Ja tosiaan, en todellakaan usko että olisi lapselle mitenkään vahingoksi viettää joitakin iltapäiviä ihan vaan äidin ja/tai isän kanssa yhdessä puuhaillen.

Tämä nyt ei tosiaankaan ole siis mikään kynnyskysymys tai asia, josta olisin yhtään huolissani :)

ap

Vierailija
11/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan siinä omassa ryhmässään. Tuttavien lapset ovat eri asia.

Vierailija
12/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan siinä omassa ryhmässään. Tuttavien lapset ovat eri asia.

ap

Vierailija
13/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mallissa ajatellaan lasta eikä sitä, miten voidaan edistää kulutusjuhlaa...näin kärjistäen sanoen.

Lapsi, varsinkin hieman ujompi tai sellainen, joka viihtyy enemmän perheensä parissa, kaipaa vielä monta vuotta tuosta eteenpäin tukea, turvaa, läsnäoloa ja lämpöä. Miksi sitä ei antaisi, jos on mahdollisuus?

Itse olen ollut kotona jo kohta 12 vuotta. Lapsia monta: osa koulussa, osa eskarissa ja kotona. Meille tulee miltei joka päivä joku kaveri koulun jälkeen, kun ei halua mennä iltikseen. On kivempaa olla kaverin kanssa hieman rauhallisemmin, tehdä läksyt kunnolla, syödä kunnon välipalaa jne. Ette voi uskoa, kuinka mukavalta tuntuu, kun lasten kaverit kommentoivat, kuinka kiva ja mukava äiti sulla on tai että teillä on kivaa! Ja minä kuitenkin pidän kuria :)

Tsemppiä ap, äläkä välitä tuosta yhdestä vänkääjästä, joka on ilmeisesti vain kateeellinen...

Vierailija
14/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sä oot kotona? Ihan sen takia että lapsi saa leikkiä kavereiden kanssa? Mitä kuule jos pyytäsit niitä kavereita teille? (eskarin/koulun jälkeen) niin meillä tehdään.

Vierailija
15/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän vain kerroin, että itse kuvittelin juuri samoin, eikä se onnistunut ollenkaan.

4-vuotiaan äiti ei tajua välttämättä vielä, mitä eskarilaiset ja koululaiset tarvitsevat.

Kaikkein paras ratkaisu on se, joka meillä nyt on: Lapsilla on olleet päivähoito- ja ip-paikat, mutta saavat tulla kotiin, jos haluavat.

Eli pysyvät parhaalla mahdollisella tavalla kaveriporukassa mukana, mutta pitkää päivää ei ole pakko olla, jos ei halua.

Vierailija
16/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed

Vierailija
17/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku perhe ajattelee sekä lapsen että perheen hyvinvointia kokonaisuutena eikä kilpaise siitä kuinka nopeasti asuntolaina saadaan maksettua.

Vierailija
18/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapset pyöri jaloissa ja sotke teillä. Sinne vaan ip kerhoon ja mieluiten mahdollisimman myöhään asti. Vitsi mikä laiska paska olet

Vierailija
19/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, olet kyllä todella laiska paska...

Vierailija
20/38 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole olleet lapset ip kerhoissa. Hyvin on kavereineen leikkineet meillä(kin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme