Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45+ ikäisten naisten tylsä pukeutuminen

Vierailija
20.04.2012 |

Olen alle nelikymppinen ja todella huolestunut siitä, onko 45 joku rajapyykki, jolloin täytyy muuttaa pukeutumisensa sukupuolettomaksi ja värittömäksi tätityyliksi? Tuleeko joku komissio 45-vuotispäivänä ovelle tuomaan mustia, löysähköjä suoria housuja, matalia kävelykenkiä (todennäköisesti nauhattomia), mustan tai beigen suoralinjaisen, puolipitkän takin ja kasan laatikkomaisia perusneuleita ja t-paitoja?

Muuhun johtopäätelmään en voi tulla, kun katsoo aamujunassa sitä porukkaa, joka on matkalla töihin. Okei, jotain poikkeuksia on, mistä ne ovat saaneet erivapautensa, ettei tarvitse pukeutua mustiin laatikoihin ja niihin iänikuisiin mustiin suoriin housuihin?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lisääntyy iän myötä. Kun tajuaa, ettei ole mitään järkeä koikkelehtia korkeissa koroissa kun voi kävelleä mukavammissakin kengissä ja voi pukea päälleensä tiukkojen paitojen ja housujen sijaan sopivia ja jopa joustavia vaatteita. Tummissa väreissä on etenkin työmatkalla se hyvä puoli, että kuraroiskeet ei heti näy. Naisilla tuppaa toi järki ja mukavuudenhalu lisääntymään iän myöyä sangen useilla.

Mä en ole koskaan kokenut oloani epämukavaksi korkkareissa, mekoissa tai kauniissa vaatteissa?? Neulemekot on ihanan joustavia. Ja erittäin käytännöllisiä!!

Toivottavasti musta ei ikinä tule mukavuudenhaluista jos se tarkoittaa mummoutumista ja tylsää pukeutumista:(

12

Vierailija
2/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällä ja pillifarkut jalassa ja kuljen edelleen näin viiskymppisenä.

Joskus on käynyt mielessä, että koskahan joku "ystävä" kirjoittaa minusta aavelle, että tuo mun kaverikaan ei ymmärrä, että on vanha vaan vetää jalkaansa ne iänikuiset mustat pillifarkut ja pitää harmaantunutta tukkaansa pitkänä.

Ajattelin koko loppuelämäni kulkea sellaisissa vaatteissa, joissa tunnen oloni kodikkaaksi. On ne muotia tai ei.

vm. 62

ollut ja edelleenkin on paljon naisia, joille vaatteet ja niiden muodikkuus ei ole kovin tärkeällä sijalla elämässä?

Itse en ole koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut muodista, en tiedä mitkä värit ovat in ja mikä on muodikas housunlahkeen pituus. Ostan sitä, mitä kaupassa on ja mikä tuntuu "omalta" päällä. Pidän vaatteet loppuun, joten kauden trendivärit jäävät minulta ostamatta. Pidän mustasta, sinisestä ja ruskeasta ja valtaosa vaatteista on sen värisiä. Punaisia t-paitoja ja neuleita löytyy myös.

Tiukat, puristavat ja tyköistuvat vaatteet eivät ole minun juttu, pidän väljyydestä. Korkkareilla en ikinä oppinut kävelemään Nykyisin kahden jalkaleikkauksen jälkeen kengät pitää olla sellaiset, jotka eivät satu eli matalakantaiset ja pehmeät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällä ja pillifarkut jalassa ja kuljen edelleen näin viiskymppisenä. Joskus on käynyt mielessä, että koskahan joku "ystävä" kirjoittaa minusta aavelle, että tuo mun kaverikaan ei ymmärrä, että on vanha vaan vetää jalkaansa ne iänikuiset mustat pillifarkut ja pitää harmaantunutta tukkaansa pitkänä. Ajattelin koko loppuelämäni kulkea sellaisissa vaatteissa, joissa tunnen oloni kodikkaaksi. On ne muotia tai ei. vm. 62

ollut ja edelleenkin on paljon naisia, joille vaatteet ja niiden muodikkuus ei ole kovin tärkeällä sijalla elämässä? Itse en ole koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut muodista, en tiedä mitkä värit ovat in ja mikä on muodikas housunlahkeen pituus. Ostan sitä, mitä kaupassa on ja mikä tuntuu "omalta" päällä. Pidän vaatteet loppuun, joten kauden trendivärit jäävät minulta ostamatta. Pidän mustasta, sinisestä ja ruskeasta ja valtaosa vaatteista on sen värisiä. Punaisia t-paitoja ja neuleita löytyy myös. Tiukat, puristavat ja tyköistuvat vaatteet eivät ole minun juttu, pidän väljyydestä. Korkkareilla en ikinä oppinut kävelemään Nykyisin kahden jalkaleikkauksen jälkeen kengät pitää olla sellaiset, jotka eivät satu eli matalakantaiset ja pehmeät.

Siitä näitä eroja tulee, kun kaikki eivät tee samanlaisia töitä, on erilaiset pukukoodit ja joillakin työasutkin. Minulle sinun asusi menisivät vapaa-aikana, eivät muuten.

Vierailija
4/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vatsamakkaroita tullut. vatsamakkarat voi pitää ihan itse kurissa, heltalle ei kait voi mitään.

kun vanhenee ja metabolismi hidastuu, täytyy justeerata syöminen, juominen ja liikkuminen sen mukaan.

Vierailija
5/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti juuri sillä tyylillä, mitä täällä kuvataan tylsäksi ja tätimäiseksi.

Lähinnä siis pukeudun helppoihin, kestäviin, klassisiin (ei mene heti pois muodista), perusvaatteisiin.

Ja syyt:

- olen nykyään paljon kiinnostuneempi muista asioista, kuin vaatteista ja muodikkuudesta

- muodin perässä juokseminen on epäekologista ja rahanhaaskausta (itse käytän rahani johonkin mielenkiintoisempaan ja "järkevämpään")

- itsekään en arvostele/arvota ihmisiä sen mukaan minkälaisiin vaatteisiin he pukeutuvat, ovatko nuorekkaita vai eivät, vaan lähinnä siihen millaisia he ihmisinä ovat.

Ja joo, siis kyllä mä vaatteista jonkin verran välitänkin, juhliin jne pukeudun tilaisuuden vaatimalla tavalla ja meikkiäkin sudin naamaani.

Mutta näin yleensä, ei vaan enää jaksa niin kiinnostaa tämän ulkokuoren puljaaminen siinä vaiheessa kun se käsitetään vaatteiden tietyn mallin/värin/tms. vahtaamisella.

Vierailija
6/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti juuri sillä tyylillä, mitä täällä kuvataan tylsäksi ja tätimäiseksi. Lähinnä siis pukeudun helppoihin, kestäviin, klassisiin (ei mene heti pois muodista), perusvaatteisiin. Ja syyt: - olen nykyään paljon kiinnostuneempi muista asioista, kuin vaatteista ja muodikkuudesta - muodin perässä juokseminen on epäekologista ja rahanhaaskausta (itse käytän rahani johonkin mielenkiintoisempaan ja "järkevämpään") - itsekään en arvostele/arvota ihmisiä sen mukaan minkälaisiin vaatteisiin he pukeutuvat, ovatko nuorekkaita vai eivät, vaan lähinnä siihen millaisia he ihmisinä ovat. Ja joo, siis kyllä mä vaatteista jonkin verran välitänkin, juhliin jne pukeudun tilaisuuden vaatimalla tavalla ja meikkiäkin sudin naamaani. Mutta näin yleensä, ei vaan enää jaksa niin kiinnostaa tämän ulkokuoren puljaaminen siinä vaiheessa kun se käsitetään vaatteiden tietyn mallin/värin/tms. vahtaamisella.

40+ tajuaa olevansa vielä kaunis haluttava NAINEN ja osaa hyödyntää sitä myös pukeutumisella. Kyllä tuo ohi menee, älä pelkää ;)

12

Vierailija
7/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. bussissa, että tuo täti ja tuo täti ja tajuan sitten, että ne tädit on luultavasti mua nuorempia tai samanikäisiä. Ne ovat vaan ryhtyneet käyttämään tätihuiveja ja niitä tätihousuja.

Mutta en silti halua olla mikään kammotus, joka kaukaapäin näyttää nuorisolta mutta lähemmäs tultaessa paljastuu ryppynaamaiseksi nuoruuden tavoittelijaksi. Yritän siis löytää kultaisen keskitien, jossa voi edelleen pukeutua farkkuihin (tiukkoihin sellaisiin) ja joskus jopa vähän lyhyempään hameeseen näyttämättä naurettavalta.

Ja se on todettava, kuten muutkin on sanoneet, että vanhenemiselle ei voi mitään. Mieluummin olen helttaleuka- ja makkaravyötärötäti kuin botoxilla ja silikonilla siloiteltu "tyttö".

Vierailija
8/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kroppa on hurjan siro ja pikkuinen olematta laiha. En ala tätikolttuja kyllä vielä pitkään aikaan käyttämään, se on selvä se :)

Vierailija
9/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kyse on tässä ketjussa yleisesti keski-ikäisten pukeutumisesta.

Töissä pukeudun työpukuun.

Anteeksi, olin väärässä ketjussa. En tajunnut, että täällä ei puhuta yleisestä pukeutumisesta ja vapaa-ajan pukeutumisesta vaan työasusta.

vm 62

päällä ja pillifarkut jalassa ja kuljen edelleen näin viiskymppisenä. Joskus on käynyt mielessä, että koskahan joku "ystävä" kirjoittaa minusta aavelle, että tuo mun kaverikaan ei ymmärrä, että on vanha vaan vetää jalkaansa ne iänikuiset mustat pillifarkut ja pitää harmaantunutta tukkaansa pitkänä. Ajattelin koko loppuelämäni kulkea sellaisissa vaatteissa, joissa tunnen oloni kodikkaaksi. On ne muotia tai ei. vm. 62

ollut ja edelleenkin on paljon naisia, joille vaatteet ja niiden muodikkuus ei ole kovin tärkeällä sijalla elämässä? Itse en ole koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut muodista, en tiedä mitkä värit ovat in ja mikä on muodikas housunlahkeen pituus. Ostan sitä, mitä kaupassa on ja mikä tuntuu "omalta" päällä. Pidän vaatteet loppuun, joten kauden trendivärit jäävät minulta ostamatta. Pidän mustasta, sinisestä ja ruskeasta ja valtaosa vaatteista on sen värisiä. Punaisia t-paitoja ja neuleita löytyy myös. Tiukat, puristavat ja tyköistuvat vaatteet eivät ole minun juttu, pidän väljyydestä. Korkkareilla en ikinä oppinut kävelemään Nykyisin kahden jalkaleikkauksen jälkeen kengät pitää olla sellaiset, jotka eivät satu eli matalakantaiset ja pehmeät.

Siitä näitä eroja tulee, kun kaikki eivät tee samanlaisia töitä, on erilaiset pukukoodit ja joillakin työasutkin. Minulle sinun asusi menisivät vapaa-aikana, eivät muuten.

Vierailija
10/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mies vaihtaa nuorempaan, on ihan sama miten sellainen pukeutuu, ei kiinnosta ketään....

Vierailija
11/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mies vaihtaa nuorempaan, on ihan sama miten sellainen pukeutuu, ei kiinnosta ketään....

Vierailija
12/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tänään mulle vihjaistiin että olen Hottismummo :)(olen siis oikeasti jo mummo 45v).

Kyllä siinä vaan keräsin hymyileviä katseita ja itsellänikin silmät vilkkuivat.

En ole nuoren näköinen, mutten vanhankaan.Alkava heltta on leuan alla ja kasvojen alaosa on hituisen laskeutunut. Ylipainoa vain peilissä ja tällä palstalla(ns palstaylipainoa,ei taulukoiden mukaan), löysää jonkun verran.Liikun ja syön terveellisesti ja käytän kauneudenhoitotuotteita ja käyn kosmetologilla, teen minkä pystyn. Luulen että nuorekkuus tulee silti silmistä ja hymystä.

Tykkän siis pukeutua farkkuihin yms.tänään olen poikkeuksellisesti töissä autolla, joten mulla on korkkarinilkkurit farkkujen kanssa. En tiedä siitä tätimäisyydestä, mutta en todellakaan halua myöskään pukeutua epätoivoisesti ja samalla tavalla kuin teinit.

Vierailija
13/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aikaisemmin ole tajunnut, niin siinä nelikymppisenä on vaan jo myöhäistä tajuta, että johtotehtävissä ei yleensä käytetä pillifarkkuja, vaan suoria housuja ja tuubitppit on myös vaihdettu johonkin peittävämpään ja väljempään. Värienkin suhteen sitä oppii, että kun päällä on jotain suhteellisen neutraalia, voi itse vapaasti valita, milloin kiinnittää huomiota ja milloin ei -ja siitä on vaikka neuvotteluissa iso etu.

Näyttävyyteen ei ole lkonäön tärkein kriteeri enää murrosiän jälkeen. Paitsi ehkä sellaisille luusereille, joilla ei ole omaa uraa, vaan elävät ulkonäkönsä perusteella toisten siivellä, kuten vaikka Anu saagim. Tai tietty jos se urakehitys on tyssännyt sille ulkonäkövaiheelle.

Vierailija
14/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten katkerien mulkkujen kommentteja ei kaipaa kukaan. Vielä pahempaa jos olet nainen ja kuset noin pahasti omaan pesään. Silloin voisit vaikka lopettaa itsesi.

T. Ikäkriisissä oleva kolmekymppinen nainen, joka ymmärtää vanhanevansa joka päivä

Vierailija
15/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten katkerien mulkkujen kommentteja ei kaipaa kukaan. Vielä pahempaa jos olet nainen ja kuset noin pahasti omaan pesään. Silloin voisit vaikka lopettaa itsesi.

T. Ikäkriisissä oleva kolmekymppinen nainen, joka ymmärtää vanhanevansa joka päivä

Oikeasti ketään ei todellakaan kiinnosta miten noi kurpat pukeutuu, kunhan eivät alasti kulje. Se olisi ympäristörikos.

Vierailija
16/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ketään ei todellakaan kiinnosta miten noi kurpat pukeutuu, kunhan eivät alasti kulje. Se olisi ympäristörikos.

Vierailija
17/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aiha vapaa, ei provoilusta kannata ärtyä eikä sitä noteerata. Kaikkea maailmaan mahtuu ja jos joku ei kestä vanhenevia naisia niin se on sen ongelma. Kaikki me vanhetaan ja osa jopa kuolee ennen vanhenemista.

Vierailija
18/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuollaiset naistenvihaajat. Pitäisi pistää päiviltä ihan oikeasti.

Tämä on aiha vapaa, ei provoilusta kannata ärtyä eikä sitä noteerata. Kaikkea maailmaan mahtuu ja jos joku ei kestä vanhenevia naisia niin se on sen ongelma. Kaikki me vanhetaan ja osa jopa kuolee ennen vanhenemista.

Vierailija
19/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun nuoremmalle rakastajalleni:) Hänen vaimonsa on 44v kurppana, minä 49v hottis:D

Vierailija
20/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 45 v nainen kulahtanut ja kiukkuinen kurppanajonka mies vaihtaa nuorempaan, on ihan sama miten sellainen pukeutuu, ei kiinnosta ketään....

41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän