Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45+ ikäisten naisten tylsä pukeutuminen

Vierailija
20.04.2012 |

Olen alle nelikymppinen ja todella huolestunut siitä, onko 45 joku rajapyykki, jolloin täytyy muuttaa pukeutumisensa sukupuolettomaksi ja värittömäksi tätityyliksi? Tuleeko joku komissio 45-vuotispäivänä ovelle tuomaan mustia, löysähköjä suoria housuja, matalia kävelykenkiä (todennäköisesti nauhattomia), mustan tai beigen suoralinjaisen, puolipitkän takin ja kasan laatikkomaisia perusneuleita ja t-paitoja?

Muuhun johtopäätelmään en voi tulla, kun katsoo aamujunassa sitä porukkaa, joka on matkalla töihin. Okei, jotain poikkeuksia on, mistä ne ovat saaneet erivapautensa, ettei tarvitse pukeutua mustiin laatikoihin ja niihin iänikuisiin mustiin suoriin housuihin?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:16"]Aina jaksan ihmetellä näitä jotka väittävät lihomisen olevan joku luonnonlaki vaihdevuosi-iässä. Ei se ole, ihan vain liiasta syömisestä ne kilot karttuu myös vanhempana. Aineenvaihdunta toki vähän hidastuu, mutta sittenpä riittää vähempi syöminen. Terveisin 60-vuotias, jolla samat mitat yli neljäkymmentä vuotta.(167/54) [/quote] Sähän olet ihan liian laiha tuon pituisena. [/quote] Liian laiha mihin? Painoindeksini on noin 19,5 siis ei lähelläkään alipainoista. Toki voisin.painaa enemmänkin, mutta kun en.liho

[/quote]

Muuttuiko tämä keskustelu nyt "Minä en ole lihonut yhtään sitten nuoruuteni ja ihmettelen, miksi jotkut ovat lihoneet" -keskusteluksi? Aloittakaa aiheelle oma väittely, kiitos!

Vierailija
42/67 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2012 klo 10:55"]niin aika monelle kyllä käy niin, että kun ikää tulee, kiloja alkaa yhtäkkiä karttua aiempaa herkemmin ja kaikki alkaa vähän "roikkua".

Olin itse hyvin timmi vielä vähän yli nelikymppiseksi, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana vyötärölle on karttunut pienoinen makkara ja leuan alle valahtanut helttaa. Oikein järkyttää huomata, miten tätimallinen minusta (jolla aiemmin oli bmi parissakymmenessä ja vaatekoko 34) on yhtäkkiä tullut. Tukkakin olisi harmaa, jos en värjäisi.

Se on sitä vaihdevuosien lähestymistä.

Tietenkään tuo ei tarkoita, etteikö VOISI pukeutua muodikkaasti, mutta kas, kun pukeutuminen ei ihan samalla lailla enää kiinnosta. Vaikka päällä olisi muodikkaatkin vaatteet, olisin yhä keski-ikäinen täti, joka ei enää kiinnosta vastakkaista sukupuolta.

Eräänlainen näkymättömäksi muuttuminen tulee jokaiselle naiselle eteen ennen pitkää, ja sen kanssa on hyvä vain osata elää ja olla sinut. Vanhenemisessa ON kumminkin hyviäkin puolia, joita ei kannata unohtaa, vaikka ulkonäkö rapistuukin.

Edelleen pukeudun siististi, mutta kieltämättä minihameet ovat jääneet (jalat aika selluliittisetI, samoin piukat paidat (sellaiset selkämakkarat, jotka pursuavat rintsikoiden alta selän puolella + mahan jenkkakahvat). Itsekritiikki estää minua kuvittelemasta, että mikään ei olisi muuttunut iän karttuessa.

- 45 v., 165 cm ja 64 kg, vaatekoko 38/40 -
[/quote]

Mä nyt kyllä ihmettelen ja ihmettelen paljon. Nimittäin kauniita ja pukevia vaatteita saa normimalliston vaatekokoossa aina kokoon 46 asti. Pitää vain tietäämikä pukee itseään. Jos vyltäröllä on pieni makkara, ei haittaa vaikka se cähän näkyy jos vaihtoehtona on teltta.

Itse olen 47-vuotias ja selkeästi ylipainoinen, vaatekoko 44. Mulla on upest pitkät kiharat hiukset, meikkaan ja tykkään pukeutua naisellisesti.

Tänään oli töissä musta-harmaa kotelomekko ja pinkki jakku, keskiviikkona musta glitterimekko ja musta bolero, tiidtaina musta nahkahame, punainen nahkajakku ja musta spagettiolkain toppi, maanantaina punainen kotelomekko ja musta kuviollinen pitkä mekkomainen neuletakki. Ulkotakkini on joko punainen viitta tai vaalean sininen villakagas takki. Kuljen liki aika koroissa, töissä sellaiset on jalassa aina. Hameen kanssa lempparini on pitkävartiset mustat korolliset saappaat. Korollisia nilkkureita käytän myös. Ja todellakin saan miehiltä huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millainen on 'laatikkomainen' neule? Linkittäkää kuva niin tiedän paremmin, käytänkö sellaisia.

Vierailija
44/67 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen Anu Sinisalon tyyliä. Hänhän taitaa olla jotain 40+. Koen itsekin olevani hiukan samantyylinen, en tietysti yhtä kaunis.

Vierailija
45/67 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkomaiset takit ovat siitä käteviä että junaan voi pakata enemmän rouvashenkilöitä.

Vierailija
46/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. aikaansa seuraava 50 v pillipuntti

Vierailija
47/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten tiennyt tosta komissiosta aikasemmin, kyllä sellainen todella on olemassa ja vääjäämättä iskee naisiin, jotka ovat täyttäneet 45v, minulla on vielä muutamia vuosia ja sen jälkeen helpottuu pukeutuminen tuo komission ansioista. Siinä on siis jotain hyväääkin:)

Vierailija
48/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika taito sulla nähdä kuka on 44 v ja kuka 45 v...

Vierailija
49/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D Toisten pukeutumisesta!!

Vierailija
50/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun aika kuluu, vartaloon tulee muutoksia..joten osta meidän (mummo)vaatteita"

olin SHOKISSA, en ollut koskaan tilannut mitään ko firmasta. ja sanomattakin selvää etttä en varsinkaan ko.kirjeen jälkeen tilaa sieltä mitäään.

Vierailija
51/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun aika kuluu, vartaloon tulee muutoksia..joten osta meidän (mummo)vaatteita"

olin SHOKISSA, en ollut koskaan tilannut mitään ko firmasta. ja sanomattakin selvää etttä en varsinkaan ko.kirjeen jälkeen tilaa sieltä mitäään.

Joku saksalainen Atelier Goldner Schnitt taisi olla firma. Ei tullut myös mieleen tilata mitään erityisesti mummoille tarkoitettua, mä käytän ihan tavallisia vaatteita joita vaikka kolmikymppisetkin käyttää eikä kroppakaan ole siitä iästä miksikään vielä muuttunut.

Vierailija
52/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni on tosi paljon tuon ikäisiä, jotka pukeutuvat tosi hyvin :). Ovat löytäneet sen oman tyylinsä ja on rahaa laittaa laadukkaisiin vaatteisiin.

Vierailija
53/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D Toisten pukeutumisesta!!

Toisaalta ymmärrän ehkä nyt paremmin myös sen, miksi settiin kuuluu myös yrmeä ilme. Kukapa hymyilisi, jos lautakunta olisi käynyt vaihtamassa ilman ennakkovaroitusta vaatekaapin sisällön.

ap

Vierailija
54/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän ehkä nyt paremmin myös sen, miksi settiin kuuluu myös yrmeä ilme. Kukapa hymyilisi, jos lautakunta olisi käynyt vaihtamassa ilman ennakkovaroitusta vaatekaapin sisällön. ap

Vierailija
55/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskoisin pukeutuvani jopa värikkäämmin ja trendikkäämmin kuin 30-40-vuotiaana, koska silloin ei ollut nettikauppoja, joista keski-ikäinenkin pystyy helposti ostamaan mitä mielii altistumatta nuorisokauppojen myyjien mahdolliselle ylenkatseelle.

Mustia suoria housuja käytän vain hautajaisissa ja sielläkin vain talvella, kun ei tarkene hameessa. Takkini on fuksian värinen ja jalassani tummansiniset pillifarkut. Kengissä kieltämättä suosin matalia, koska jalat ovat alkaneet kipeytyä korollisissa kengissä. Säästän ne asiakaskäynteihin ja juhliin.

t. ikää 52

Vierailija
56/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyylikkäämmin näyttävämmin kuin +/- 40v:nä.

tässä pari esimerkkiä tämän 50+ asuista:

- tänään musta ohut poolo kauniisti leikatun harmaansävyisen kotelomekon alla, korkkarit

- eilen tummanharmaat siisti farkkulegginsit, pitkä kuviopaita ja pitkä neuletakki, korkkarit

- puna,harmaa, musta kotelomekko ja pitkä neuletakki, korkeakorkoiset kapealinjaiset saappaat

- kauniisti leikattu musta tulppaanihame, valkoinen erikoisesti leikattu röyhelökauluksinen paita, korkkarit

- vähän polven yläpuolelle oleva fuksianlila neulemekko, samansävyiset paksut sukkikset, korkkarit

- mustat persoonallisen malliset "paremmat" housut, turkoosi paita, musta vinoon leikattu neuletakki, korkkarit

Tylsää?? Ei todellakaan..... Tuossa vain osa mun vaatekaapin sisällöstä

Vierailija
57/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aika monelle kyllä käy niin, että kun ikää tulee, kiloja alkaa yhtäkkiä karttua aiempaa herkemmin ja kaikki alkaa vähän "roikkua".

Olin itse hyvin timmi vielä vähän yli nelikymppiseksi, mutta nyt viimeisen parin vuoden aikana vyötärölle on karttunut pienoinen makkara ja leuan alle valahtanut helttaa. Oikein järkyttää huomata, miten tätimallinen minusta (jolla aiemmin oli bmi parissakymmenessä ja vaatekoko 34) on yhtäkkiä tullut. Tukkakin olisi harmaa, jos en värjäisi.

Se on sitä vaihdevuosien lähestymistä.

Tietenkään tuo ei tarkoita, etteikö VOISI pukeutua muodikkaasti, mutta kas, kun pukeutuminen ei ihan samalla lailla enää kiinnosta. Vaikka päällä olisi muodikkaatkin vaatteet, olisin yhä keski-ikäinen täti, joka ei enää kiinnosta vastakkaista sukupuolta.

Eräänlainen näkymättömäksi muuttuminen tulee jokaiselle naiselle eteen ennen pitkää, ja sen kanssa on hyvä vain osata elää ja olla sinut. Vanhenemisessa ON kumminkin hyviäkin puolia, joita ei kannata unohtaa, vaikka ulkonäkö rapistuukin.

Edelleen pukeudun siististi, mutta kieltämättä minihameet ovat jääneet (jalat aika selluliittisetI, samoin piukat paidat (sellaiset selkämakkarat, jotka pursuavat rintsikoiden alta selän puolella + mahan jenkkakahvat). Itsekritiikki estää minua kuvittelemasta, että mikään ei olisi muuttunut iän karttuessa.

- 45 v., 165 cm ja 64 kg, vaatekoko 38/40 -

Vierailija
58/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

housuja roskiin kun eilen vaatekaapista löysin ja ajattelin että kukaan ei enää tuollaisia käytä.

Minähän voin laittaa ne jalkaani syksyllä kun tulee 45v täyteen, opettelen sen ilmeen tässä kesän aikana myös.

Vierailija
59/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jämähtänyt farkkuihin.En kylläkään käytä pilliksiä, ne jätän teineille, mutta bootcut tms mallia. Pukeudun aika tavallisesti, ehkä tylsästikin, mutta se ei minua haittaa. Työmatkat kuljen polkupyörällä joten työmatkavaatetukseni on sen mukainen- toppapuku tai tuulipuku.Kesällä jos lämmin(asun pohjoisessa) niin jotain kevyempää.Lisäksi olen tehtaassa töissä, missä otää kaikilla olla suurinpiirtein samanlaiset suojavaatteet. Kauppareissulle sitten farkut.t-paita ja bootsit tms jalkaan. Siinäpä se.

Kesällä saatan josku pitää jopa mekkoa....

Vierailija
60/67 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut ja edelleenkin on paljon naisia, joille vaatteet ja niiden muodikkuus ei ole kovin tärkeällä sijalla elämässä?

Itse en ole koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut muodista, en tiedä mitkä värit ovat in ja mikä on muodikas housunlahkeen pituus. Ostan sitä, mitä kaupassa on ja mikä tuntuu "omalta" päällä. Pidän vaatteet loppuun, joten kauden trendivärit jäävät minulta ostamatta. Pidän mustasta, sinisestä ja ruskeasta ja valtaosa vaatteista on sen värisiä. Punaisia t-paitoja ja neuleita löytyy myös.

Tiukat, puristavat ja tyköistuvat vaatteet eivät ole minun juttu, pidän väljyydestä. Korkkareilla en ikinä oppinut kävelemään Nykyisin kahden jalkaleikkauksen jälkeen kengät pitää olla sellaiset, jotka eivät satu eli matalakantaiset ja pehmeät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä