Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö hälytyskellojen soida, kun moni on sanonut olevansa huolissaan mieheni käytöksestä?

Vierailija
20.04.2012 |

Eli tilanne on se, että mieheni on aika kontrolloiva minua kohtaan, joten olen useampaan kertaan joutunut perheelleni tai kavereilleni selittämään, että en sim. pääse heidän kanssaan jonnekin, koska mies suuttuu. Olen lähimmille ihmisille kertonut, että millaista meillä on kotona (tietenkin se on vain minun versio asiasta) mutta nyt ystäni ja muutama perheeni jäsen on sanonut, että mieheni kuulostaa/vaikuttaa narsistilta. Olen itsekin netistä lukenut narsismista ja mieheni sopii 8:saan 10:stä narsitin piirteistä, mutta ei kai se tarkoita, että mieheni olisi narsisti? Mistä v oin tietää? Elämä on välillä ahdistavaa yrittäessäni jatkuvasti olla miehelleni mieliksi, mutta hänen mielestään siinä koskaan onnistumatta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun naiset todella haluavat auttaa pulassa olevaa. Lukemalla näitä vastauksia saa hyvän kokonaiskuvan ja monelta kannalta katsottuna. Varmasti avartaa silmiä ja mieltä jos ei ota loukkauksena näitä eri puhetyylejä=D

Vierailija
22/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoa, "tanssi"a ja panoa. Jos näin on, miehesi ansaitsee parempaa.

Minulle se on esimerkiksi harrastus, vapaaehtoistyö, taloyhtiön kokous, ylityöt, vessaan meno ravintolassa, kauppaan meno.

Terveisin väkivaltaisesta liitosta pelastunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kontrollista aina!! Se on huolestuttaa. Jos ihminen on päästään terve, hän kunnioittaa toista ihmistä, tämän tahtoa ja rajoja. Minusta tuo voi olla pahimmillaan sitä että hän kuvittelee sun olevan hänen omaisuuttaan tai hänen jatkeensa, eikä hän kestä sitä että olet erillinen ihminen, se uhkaa hänen olemassaoloaan. ja ne vakavat teot kumpuavat juuri tuolta olemassaolon tasolta. Jos sulla ei ole miehen kanssa luottamusta ja turvaa, sulla ei ole yhtään syytä olla hänen kanssaan. Jos hän vielä katsoo oikeudekseen rajoittaa sun elämääsi niin tilanne on tosi huono.

Vierailija
24/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini aiheutti melkein 20 v helvetin minulle jäämällä väkivaltaisen psykopaatin kanssa liittoon. Ei voinut erota kun kulissit täydellisestä perheestä olisi kaatuneet, "mitä muutkin sanoisivat". Eli liittoon jäätiin, isä hakkasi, uhkaili, kidutti koko perhettä.

19 vuotta asuin kotona ja sanonpa sinulle yhden asian: vaikka mies olisi mikä sosiopaatti tahansa, hommassa on kaksi osapuolta. On se käyttäytyjä ja se toisen käyttäytymisen. MAHDOLLISTAJA. Se toinen alistaa ja polkee niinkauan kuin alistuja antaa sen tapahtua. Oma äiti on jo yli 60 ja yhä kestää ja kärsii päivittäistä väkivaltaa, alistamista, nöyryyttämistä, pelossa elämistä kun toinen uhkaa tappaa.

Kun itse pääsin muuttamaan kotoa, laitin hullulle isälleni tiukat rajat, mitä en siedä. No, isä menetti heti mielenkiintonsa, alkuun yritti uhkailla ja manipuloida, mutta loppui siihen kin vaihdoin paikkakuntaa. Isä itse laittoi välit poikki, ei tunnusta minua tyttäreksen. Tämän teki siksi, että huomasi etten alistu. narsisti kiusaa aina vain sellaista joka alistuu.

Joten ap, laita hiton tiukat rajat käytökselle. Jos ei toimi, heitä ukko pihalle. Lapsi ei voi puolustautua niinkauan kun on riippuvainen vanhemmistaan. Vihaan äitiäni ikuisesti siksi, ettei pelastanut meitä lapsia sadistin kynsistä. Haluatko itse että lapsesi vihaavat sinua aikuisena eivätkä pidä mitään yhteyttä näin kävi äidilleni, jolla katkesi älit lapsiin ja käteen jäi vain luu: se paska narsistipuoliso. Kärsimystä hautaan asti tiedossa.

Vierailija
25/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen useampaan kertaan joutunut perheelleni tai kavereilleni selittämään, että en sim. pääse heidän kanssaan jonnekin, koska mies suuttuu.

Ihan pelkästään tuon perusteella mä ainakaan en olis päivääkään miehesi kanssa suhteessa. Aikuisia ihmisiä kun varmaan molemmat olette niin ymmärtänet ettei tuo ole normaalia, ei toista kahlita mököttämällä ja uhkailemalla, mitä miehesi varmaan myös tekee.

Vierailija
26/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse pääsin muuttamaan kotoa, laitin hullulle isälleni tiukat rajat, mitä en siedä. No, isä menetti heti mielenkiintonsa, alkuun yritti uhkailla ja manipuloida, mutta loppui siihen kin vaihdoin paikkakuntaa. Isä itse laittoi välit poikki, ei tunnusta minua tyttäreksen. Tämän teki siksi, että huomasi etten alistu. narsisti kiusaa aina vain sellaista joka alistuu.

Saman tyyppisiä kokemuksia. Isäni on ollut todella julma ja ilkeä äitiäni ja kahta vanhempaa siskoani kohtaan. Heidän menemisiään on vahtinut mielipuolisesti. Minun ei. Kumpikin, sekä isä että minä, jotenkin tiesi että se ei vain onnistuisi minun kohdallani, en ole sen tyyppinen, että käskystä menisin nurkkaan itkemään, vaan vastassa olisi ollut kova kapina ja lopullinen välirikko.

Nämä ihmiset ovat vähän kuin koiria, ne haistavat pelon.

Vierailija
27/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteesta, en tiedä onko tyttöjä tai poikia vai molempia, mutta haluaisitko että tyttäresi oppii, että tuollainen on sallittua. Tyttö etsii usein isänsä kaltaisen miehen, koska parisuhteen malli tulee vanhemmilta. Tai haluaisitko että poikasi oppii että naisia saa kyykyttää ja alistaa? En väitä että ero on vaihtoehto kaikkeen, mutta jotain on tehtävä. Ole tiukkana, pariterapiaan tai sitten tiukka keskustelu että mies antaa sinulle oikeasti tilan toimia tasa-arvoisena kumppanina. Ja jos se ei toimi, niin mielestäni jo ihan lasten kannalta ero on parempi kuin tuon tilanteen jatkuminen.

Vierailija
28/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos kiinnittäisit huomion ihan itseesi ja ryhtyisit kehittämään itseäsi aikuiseksi naiseksi. Ottaisit sen oman tilan avioliitossasi ja lopettaisit lapsivaimoleikin ihan jo lastesikin takia!

Täällä huudellaan aina ero ero ero -mikä ihmeen ratkaisu se on? Kohta sulle on toinen samanlainen mies siinä! Eikö pitäisi muuttaa omaa käytöstä ja laittaa rajoja sille miehellekin?

se että päätyy alistetuksi voi johtua mm omista lapsuuden koekmuksista ja niistä on tosi vaikea päästä eroon ilman apua. Ei ole yhtään normaalia joutua kotona miettimään jonkun mielentiloja. Joko otat paikkasi-se on sun vastuulla- ja jos se ei tuon miehen kanssa onnistu niin sitten kannattanee lähteä

Tämä on kyllä totta. Usein näkee että nainen joka on edellisessä suhteessa ollut alistetussa asemassa, hakee uuden saman tyyppisen miehen. Jotain on silloin vinksallaan siinä naisessakin. Hakevatko ehkä jotakin suojelua aluksi ja tuollainen määräilevä mies tuntuu sitten turvalliselta. Loppujen lopuksi sitten kuitenkin menee ihan vinksalleen, kun kontrolli jatkuvasti lisääntyy.

Tuo että olet jo antanut miehesi päättää mitä saat tehdä ja milloin, ei ole ihan normaalin ihmisen käytöstä. Meistä suurin osa ei joutuisi tuohon. Sitä pidetään niin epänormaalina, että suhde kaatuisi siihen, kun tilanne tulisi ensimmäisen kerran vastaan. Sinun täytyy tehdä jotain itsellesi, erosit tai et, muuten olet pian samassa tilanteessa jonkun toisen kanssa.

Vierailija
29/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOskaan ei parisuhteessa pitäisi olla tuollaista tunnetta! Miehesi tuskin tekee paljoakaan ollakseen sinulle mieliksi?? Ja kontrolloivuus myös, minä juoksisin jo ja lujaa!!

Vierailija
30/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilanne on se, että mieheni on aika kontrolloiva minua kohtaan, joten olen useampaan kertaan joutunut perheelleni tai kavereilleni selittämään, että en sim. pääse heidän kanssaan jonnekin, koska mies suuttuu.

nyt ystäni ja muutama perheeni jäsen on sanonut, että mieheni kuulostaa/vaikuttaa narsistilta.

Olen itsekin netistä lukenut narsismista ja mieheni sopii 8:saan 10:stä narsitin piirteistä, mutta ei kai se tarkoita, että mieheni olisi narsisti?

Elämä on välillä ahdistavaa yrittäessäni jatkuvasti olla miehelleni mieliksi, mutta hänen mielestään siinä koskaan onnistumatta.

Katsopa nyt ihan tarkkaan mitä kirjoitit! Tuohan on päivänselvä peli. Varsinkin kun lähipiirikin alkaa jo asiaa noteerata niin homma on ihan selvä.

JUOKSE KARKUUN NYT! Narsisti ei parane koskaan. Mitä aikaisemmin lähdet, sitä helpommin kaikki menee.

Vierailija
31/31 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taipuvainen aviopuoliso mies tai nainen helposti muuttuu despootiksi jos elatusalusta on suotuisa!!

Ympäristön vaikutusta ei pidä vähätellä. Toisin sanoen koko perhe on useissa tapauksissa saattanut sairastua eikä siihen auta aina pikaratkaisut.

En myöskään antaisi diagnoosia kenellekään luettuani muutaman kirjan soveltamalla oireita vain toiseen puolisoon kun silmäni ovat ummessa omasta minästäni. Psykiatritkin tekevät virheitä näissä asioissa!!

Kirjoittelen tätä kun seurasin läheltä kahta avioliittoa, joissa molemmissa vaimot syyttivät miestä narsistiksi. Ja totta, kyllä he sitä varmasti olivatkin MUTTA ainakin toisessa tapauksessa vaimo oli vielä kauheampi narsisti ja toisessa taas vaimo oli todellinen elatusalusta miehen hävyttämälle käytökselle.

Molemmille tuli sitten ero!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi