Lapseni näyttää aivan
mieheni idioottiveljeltä, ja tämä vaivaa mua ihan hirveästi. :( Tiedän, ettei äiti sais ajatella näin, mutta lapsi on tosiaan ulkonäöltään yksi yhteen miehen veljen kanssa ja aina tulee ajateltua, että mitä jos hänestä kasvaa samantyylinen ihminen. Miehen veli on tuollainen elämäntapavedättäjä, josta ei ole ollut ikinä meille kuin harmia.
Nyt lapsi on aivan hänen näköisensä, eleitä ja ilmeitä myöten, ja luonnekin on samanlainen: voimakastahtoinen, helposti ärsyyntyvä, äkkipikainen ja hänen on vaikea keskittyä. Mä tiedän ettei mikään näistä tarkoita, että hänellä tulee olemaan setänsä lailla vaikea elämä, mut huolissani olen silti.
Onko kenelläkään ollut samanlaisia ajatuksia?
Kommentit (2)
Mun miehellä on myös vähän yksinkertainen ja todella irstaan ja epämiellyttävän tapainen veli, jonka piirteitä olen oppinut inhoamaan koska hän on mm. häissä juovuksisa kourinut ja ahdistellut minua. Joskus hyytää selkäpiitä että tyttäreni näyttää hyvin paljon tältä mieheltä: hiustenväri, silmienväri, samanlainen "possumainen" pyöreä naama. Onneksi nämä tunteet ovat vain hyvin hetkittäisiä.
Ihminen näkee mitä haluaa.