Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis huhhuh mitä tekstiä hoitohenkilökunnasta!!

Vierailija
19.11.2005 |

Tämäkö on todellisuus? Näinkö suurinosa ihmisistä ajattelee, että hoitajat ei ole ansainneet yhtään sen parempaa kuin nyt ansaitsevat, työ on kevyttä ja pelkkää kahvitauolla istumista?!! Onpas arvostus näköjään huippuluokkaa..ihan pahaa tekee.

http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=113&thread=1431625

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ihan vapaasti tulla meidän työpaikalle katsomaan kuinka paljon me kahvitellaan :)

Yleensä mulla on vesipullo siinä potilashuoneessa mistä itse välillä hörpin. Jotta ei päätä särje...

Vierailija
2/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hoitajan työ on mielestäni kuitenkin kutsumustyö, joten palkka sinänsä on sivuseikka."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia olen ollut sairaalassa töissä, kaikenlaista siellä näkee :(

Vierailija
4/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan perseestä.

Vierailija
5/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sitä on syödäkin joskus.

Olisit sinä laittanut sen tutin lapsen suuhun, kun kerran huomasit tilanteen.

Vierailija:

on ihan perseestä.

Vierailija
6/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole se joka siitä kiire asiasta kommentoi, mutta olen kyllä huomannut ihan saman ilmiön.

Osa hoitajista kohtelee lapsipotilaita HÄVYTTÖMÄN huonosti. Jos yksikään vanhempi kohtelisi samalla tavalla, niin olisi sossu oven takana.

Mutta sanon vielä senkin, että 99% hoitajista tekee työnsä hyvin, ja silti ehtivät syödä ja hengittää. Mutta sitten on nämä mätäpaiseet, jotka antaa lasten huutaa katsomatta edes, että mikä siellä on meneillään. Sitten ei auta muuta kun vanhempien toivoa, ettei se hoitaja satu kohdalle... ei ole ohikulkijoiden ja vierailijoiden työtä valvoa, että lapsi ei tukehdu, kun hoitaja ei tule kahvihuoneesta paikaille vaikka saturaatimittarit kiljuu täyttä päätä.

Vierailija
7/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle oli tuettu tuttipullo sängyn reunaan, että saisivat siitä imeä :-/

Vierailija
8/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kohdalle osuneet hoitajat ovat olleet ihania ja työlleen omistautuneita - lastani kohdeltiin kuin " pikku prinssiä" kun joutui yhden yön olemaan sairaalassa taaperona ja vauvojen teholla saatoin mennä katsomaan lastani melkein milloin vain ja aina oli hoitaja lapseni sängyn lähellä. Kummasti poika tykkää mennä lääkäriin - odottaa milloin on hänen vuoronsa :)

Vierailija
9/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti valtaosa hoitajista on ammattitaitoisia toimimaan pienten lasten kanssa. Mutta ei naurata silloin, kun omalle kohdalle sattuu se hoitaja joka ei voisi vähempää olla kiinnostunut siitä, että miksi lapsi huutaa huoneessaan.

Useamman kerran olen lapseni löytänyt täysin itsensä nuupahtaneeksi itkeneenä, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Vierailija
10/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimpun ruusuja poikamme todella hyvästä ja asiantuntevasta hoidosta. Meillä myös poika odottaa nykyään kovasti lääkärikäyntejä :) vaikka onkin viettänyt osastolla pitkiä aikoja ja kaikkia kamaluuksia on tehty

Vierailija
11/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi jättäminenkin tekee tiukkaa. Ehdottomasti suurin osa ansaitsee ruusuja, mutta en myöskään aio kiduttaa omaa lastani kun tiedän, että siellä on risuja ansaitseva hoitaja vuorossa...

Vierailija
12/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivääkään en niitä hommia ole tehnyt koska en minäkään pelkällä " kutsumuksella" elä ja palkka on työn raskauteen nähden todella mitäänsanomaton. Toivoisin, että hoitajista löytyisi enemmän " munaa" lähteä vaatimaan parempaa!

Vierailija
13/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monilla on siellä kova kiire, hirveästi töitä ja paljon ammattitaitoa ja kykyä toimia lasten kanssa.

Vierailija
14/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla äidit on esim toisella osastolla, jos lapsi on ihan vastasyntynyt ja äiti vielä synnyttäneiden osastolla.

Tai välillä täytyy käydä kaupassa/pankissa/hakemassa muita lapsia hoidosta jne jne jne. Ja vanhemmillakin on välillä nälkä.

Hoitohenkilökunnan pitäis olla 100 sellaista, että vanhemmat voivat jättää lapsen myös heidän hoitoonsa! Siitähän se palkkaa saavat, että hoitavat sitä sairasta lasta!

Siitäkin huolimatta että olen itse ollut 14 tuntisia päiviä lapseni kanssa osastolla, niin jonkun on pakko yöllä hoitaa häntä.

Muuten ole pääasiassa tyytyväinen, mutta liian monta kertaa meidän lapselle on tuotu vääriä lääkkeitä, väärä annostus, unohdettu tuoda lääkkeet ja niin edelleeen.

Vierailija
15/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vaihtoehto voisi olla vaikka se, että lapsi kuolee. Ei sekään hyvältä kuulosta.

En ole kertaakaan nähnyt osastolla lasta, joka olisi sinne tuotu muuten vaan huvikseen, vaan jokainen on kyllä siellä siksi että siellä on pakko olla.

Vierailija
16/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuta et, jos siellä sairaalas ykskään lapsi ei saa itkee hetkeekään, niin siellä tarttis olla joka pennulla oma hoitaja. Joka vain seisois vieres ja laittais tuttia suuhun ja sylittelis. Kuinka paljolti tarvittas lisää hoitajia?

Kukas ne muut oikeesti sairaat lapset hoitaa. Vastasyntyneillä kun se yksinäisyys on se suurin murhe. Mut vaikka vauva myönteinen hoito onkin niin ne synnytysvuoteen äidithän on niin väsyneitä kun ei oo saanu nukkua kolmeen yöhön. Joka ikinen tilittää samaa lausetta, Ikävä jos supistaa ennen synnytystä, mut mitä sä mulle parut. Äidit väsyneitä ja vauvat itkee yksinäisyyttään vauvalas ja on niin kauheeta kun kukaan eivälitä.

Vierailija
17/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lasten kirugisista osastoista, lastenlinnasta ja lastenklinikasta. Ei niillä ole synnytysosastoja.

ei kukaan ole tässä ketjussa aikaisemmin puhunut yhtään mitään synnytysosastoista. paitsi siinä, että äiti ei välttämättä ole itse hoitamatta lasta jos on juuri synnyttänyt, ja äiti jää synnytysosastolle ja lapsi joutuu esim kirurgiselle tai teho-osastolle.

Vierailija
18/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tajuta et, jos siellä sairaalas ykskään lapsi ei saa itkee hetkeekään, niin siellä tarttis olla joka pennulla oma hoitaja. Joka vain seisois vieres ja laittais tuttia suuhun ja sylittelis. Kuinka paljolti tarvittas lisää hoitajia?

Kukas ne muut oikeesti sairaat lapset hoitaa. Vastasyntyneillä kun se yksinäisyys on se suurin murhe. Mut vaikka vauva myönteinen hoito onkin niin ne synnytysvuoteen äidithän on niin väsyneitä kun ei oo saanu nukkua kolmeen yöhön. Joka ikinen tilittää samaa lausetta, Ikävä jos supistaa ennen synnytystä, mut mitä sä mulle parut. Äidit väsyneitä ja vauvat itkee yksinäisyyttään vauvalas ja on niin kauheeta kun kukaan eivälitä.

Mutta on eri asia se, että itkeekö lapsi tunnin ja meinaako tukehtua, kuin se että itkee hetken aikaa yksikseen ja rauhoittuu.

Vierailija
19/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää hoitajia, jotka on tälläkin hetkellä pines palkkakuopas.

Vierailija
20/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyse ei ole siitä, että ylipäänsä hoitajat ei reagois, suurin osa reagoi ja ehtii hyvin hoitamaan ne lapset jotka heillä on silloinkin vastuullaan.

Se tietysti auttais, jos nää joita ei kiinnosta menis töihin jollekin aikuisten osastolle. Kun on varmaan ammattitaitoa kuitenkin, mutta ei halua toimia lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi