Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis huhhuh mitä tekstiä hoitohenkilökunnasta!!

Vierailija
19.11.2005 |

Tämäkö on todellisuus? Näinkö suurinosa ihmisistä ajattelee, että hoitajat ei ole ansainneet yhtään sen parempaa kuin nyt ansaitsevat, työ on kevyttä ja pelkkää kahvitauolla istumista?!! Onpas arvostus näköjään huippuluokkaa..ihan pahaa tekee.

http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=113&thread=1431625

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt loistotyyppeihin, jotka ovat hoitaneet lastani hyvin.

Mm. viime joulun lapsi oli sairaalassa ja miehen kanssa tietysti vietettiin joulu sielä lapsen kanssa. Saatiin edes olla koko perhe yhdessä. Meidän pojan hoitajalle mies ja lapset soittivat aattoiltana ja joulupäivän aamuna tuo sama hoitaja oli takaisin työpaikallaan hoitamassa meidän lasta. Tuskin sai kummoista korvausta siitä, että vietti joulunsa sairaalassa MEIDÄN perheen kanssa ja MEIDÄN lasta hoitaen.

Pää pystyyn hoitajat. Paremman palkan te ansaitsisitte!

Vierailija
22/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukana väittänyt kaikkien hoitajien olevan perseestä. Ei edes melkein kaikkien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja vaikka siinä ei yleensä ole turvallisuudesta kysymys, niin kurja oli katsoa synnytyssairaalassa kansliallista itkeviä vauvoja :-(

Osalle oli tuettu tuttipullo sängyn reunaan, että saisivat siitä imeä :-/

---

Ja siis tätä tarkoitin, että missäs ne äidit on? On asia erikseen ne äidit, jotka on jossain muulla osastolla (tms), muttei tuskin kukaan synnytyssairaalasta lähde kipaisemaan muita lapsia hoidosta tai vastaavaa. Elikkä siis ymmärrän, että jos lapsi/äiti on sairas, niin se täytyy voida jättää toisen hoitoon. Mutta siis synnyttäneiden osastolla kun tuntuu olevan vähän semmonen tapa, että äidit vie vauvan vauvallaan käydäkseen kantiinissa kahvilla tai muuta. En tiedä kaikkien sairaaloiden käytäntöjä, mutta ainakin siellä missä itse olen ollut, on näin ollut.

Vierailija
24/34 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja vaikka siinä ei yleensä ole turvallisuudesta kysymys, niin kurja oli katsoa synnytyssairaalassa kansliallista itkeviä vauvoja :-(

Osalle oli tuettu tuttipullo sängyn reunaan, että saisivat siitä imeä :-/

Vierailija
25/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osastoilla on huudatusmeininki ja toisilla ei. Se on paljolti kiinni osaston hengestä. Hyvällä osastolla vaikka olis kuinka kiire, niin lapsille riittää aina aikaa.

Teho-osastot on asia erikseen, koska siellä henkilöstömitoitus on ihan erilainen, niillä on aina ollut tarpeeksi hoitajia ja en niitä nyt vertaile tavallisiin osastoihin.

Vanhempana en ole voinut olla koko aikaa lapseni kanssa sairaalassa kun onhan siellä vietetty niin paljon aikaa. On pitänyt tehdä kompromissi muiden sisarusten ja sairaan lapsen välillä. Niin kauheaa kun se onkin. Lastenklinikallakin on periaatteessa mahdollisuus yöpyä osastoilla, vaan joillain osastoilla annetaan ymmärtää, ettei se ole suotavaa. Valitettavasti usein juuri näillä osastoilla on muutenkin huono henki ja tulee mieleen, ettei haluta vanhempia sinne näkemään yöllistä todellisuutta....

Vierailija
26/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi kukaan potilaista ei tiedä mitä työ sairaalassa loppujen lopuksi on, ellei liiku hoitajien perässä koko ajan.

Jos työ on kiireetöntä, ja kahvilla istumista, niin miksi hoitajista on pulaa? Tasan olisi tunkua alalle, jos niin helpolla palkkansa saisi.

Olen ollut 5v. hoitajana, ja nyt valmis jättämään alan, koko ajan tehdään säästöjä, sairaspoissaoloihin ei saada sijaisia jne... Tämä pidemmän päälle väsyttää. Kun hoitohenkilökunnasta joku on poissa(ja hyvinkin voi olla useampi samana päivänä), eikä sijaista saada, poissaolijoiden työt tietysti tulevat niille, jotka ovat töissä. Työt eivät jää seisomaan, vaan ne on hoidettava.

Sehän ei ole varmasti kenellekään uusi tieto, että sosiaali-ja terveysalalla on paljon sairaslomia. Miksihän, olisiko syynä työnlaatu?

Vierailija
27/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta lässytystä, et vanhemmat ei sais olla osastolla sen takia, ettei ne näkis yöllistä todellisuutta. Haloo pahvi!! Varmaan jo sen osaston toiminnan takia on hyväks jos ne vanhemmat ei oo ihan aina siellä apuna. Pois lukien tietty lapset joiden vanhempien läsnäolo on todellisuudessa ympärivuorokautisena tärkeää.

Jos osastolla on 25 äitiä + lapset, osa äideistä leikattu, osa ei pääse liikkumaan, geminit ym vielä jollain lisänä. Ja kaksi hoitajaa yövuorossa. Aina ei tosissaan kerkee tutittelee jokaista pientä jonka " väsynyt " äiti on tuonut vauvalaan.

Vierailija
28/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitajat ovat syypäitä käytäväpaikkoihin, kiireeseen yms yms. Se on valitettavaa, että kaikki nämä työolosuhteita heikentävät tekijät saavat jotkut hoitajat " kostamaan" vitutuksensa potilaille, jotka myös ovat syypäitä.

Toisaalta, jokainen on syypää. Ne, jotka ovat äänestäneet vaaleissa, ovat selkeästi äänestäneet täysin väärät tyypit valtaan. Ja ne, jotka jättivät äänestämättä syyllistyivät vielä pahempaan.

Vierailija
29/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joiden vanhemmat eivät paikalla osastolla lastaan hoitamassa, saivat huutaa sängyssään pitkiä aikoja kunnes väsyivät. Nämä lapset alle ½-vuotiaita ja sydäntä särkevästi itkivät. Lisäksi hoitaminen oli välillä kovakouraista vauvan kääntelyä esim. jos kakat vaipassa ja hoitaja menossa tauolle...

Vierailija:

Useamman kerran olen lapseni löytänyt täysin itsensä nuupahtaneeksi itkeneenä, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Vierailija
30/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainhuoneessa, jossa on patjat sitä varten. Ja toisella osastolla taas kehoitetaan vanhempaa jäämään patjalle lapsen sängyn viereen. Kyllä noista tulee ihan erilainen fiilis noista osastoista. Ja potilaiden tasoista ei todellakaan ole ollut kyse tai edes tilanpuutteesta kun lapsesi on ollut yksin 4 hengen huoneessa.

Näissä tapauksissa vanhempi ei ole siis millään tavalla sairas.

Vierailija
31/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kerrottiin että yöpymisestä on sovittava osastonhoitajan kanssa ja se ei ole suotavaa. Kun sitten olin tämän vastauksen saanut 3:lta aamuvuoronhoitajalta ja osastonhoitaja ei paikalla, tyydyin kohtalooni. Iltavuoronhoitaja sitten haukkui minut pystyyn, kun kerroin monelta olen lähdössä kotiin. Kiljui kuinka luulen lapseni syövän, kun ollut pelkästään imetyksellä, NIINPÄ.... Aamuvuoronhoitaja ei uskaltanut pitää puoliani kertomalla mitä hän ja muut hoitajat olivat minulle ohjeistaneet, enkä viitsinyt kieliä hänestä vaikka kaikki samassa huoneessa olimme sillä hetkellä. Jäin siis yöksi, mutta kamala kokemus. Olen itsekin sairaanhoitaja ja en olisi uskonut tälläistä tapahtuvan...

Vierailija:

Lastenklinikallakin on periaatteessa mahdollisuus yöpyä osastoilla, vaan joillain osastoilla annetaan ymmärtää, ettei se ole suotavaa. Valitettavasti usein juuri näillä osastoilla on muutenkin huono henki ja tulee mieleen, ettei haluta vanhempia sinne näkemään yöllistä todellisuutta....

Vierailija
32/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 hoitajaa. Onni on ne vanhemmat, jotka pystyvät yöpymään lapsensa vierellä. Väkisinkin saattaa joku lapsi ehtiä itkeä itsensä näännyksiin, jos molemmat hoitajat ovat kiinni hoitotoimenpiteessä, tai syöttämässä toista lasta tms. Mutta en usko, että on montaa sellaista hoitajaa, jonka sydän ei säry tuollaisessa tilanteessa. Mutta joskus ei hoitajan työssä kykene tekemään muuta kuin parhaansa.

Vierailija
33/34 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi

Vierailija
34/34 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä tapahtunut aamuvuorossa, jolloin hoitajia+opiskelijoita paikalla enemmän. Opiskelijat kyllä usein ihanasti hoitivat vauvoja, eivät huudattaneet turhaan, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä