Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle on tehty laaja allergiatesti? (selkään?)

Vierailija
19.04.2012 |

Se kai tehdään selkään käsittääkseni. Voisitteko testin kokeneet kertoa, miten se testi käytännössä toteutetaan? Ja miten tulokset todennetaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkään laitetaan riveihin tipat allergeeneja ja niihin pistetään pienet reiät ihoon. Katsotaan välitön reaktio eli mitataan punoituksen läpimitta. Teippi päälle ja se oli siinä. Muistaakseni 2vrk päästä mentiin uudestaan ja otettiin teippi pois ja mitattiin taas ihan viivottimella sen punoituksen läpimitta (joka kertoo siis siitä onko allergiaa vai ei).

Vierailija
2/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla ei katsottu reaktioita enää 2vrk kuluttua uudestaan. Piti muistaakseni maata mahallaan 20min, mutta lääkäri tuli takaisin jo vartin kohdalla ja äkkiä pyyhki aineet mun selästä pois, koska oli kuulemma kauheat paukamat ja muodostui jo pseudopodeja eli ne alkoi yhdistyä toisiinsa. Huolissaan kyseli mun vointia :D En itse tuntenut kuin pientä kutinaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena siis. Muutaman yön jouduin nukkuun teipit selässä, kauheeta oli. Onneksi ei ollut kauheita kutinoita, mutta teipit oli epämukavat töissä ja kun yritti nukkua. Pieniä pistoksia selkä täyteen, istuin. Ei sattunu yhtään.

MUTTA:

Jos olet siis menossa, muista yks juttu: istu suht ryhdikäästi kun se laittaa ne teipit! Mä olin ryhdittömästi, selkä vähän kaarella. Ja sit kun olin niissä teipeissä muutaman päivän, ne oli ihan rutussa. No, ei kai sekään kiva olis ollu, et ne olis kiristäny. Oli aika tönkkö olo koko teippiajan! :)

Vierailija
4/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina kasa allergiineja sisältäviä töhniä selkään. Merkkaillaan tussilla ja teippiä päälle.

Keskiviikkona teipit ja tohnät pois.

Perjantaina katotaan mitä näkyy.

Tona aikana ei saa käydä suihkussa, hikoilla, yms.

Sit siellä selässä näkyy punasta ihottumaa, paukamia tai ihan rikkimennyttä iho niinku mulla oli pahimmillaan, Mitä pahemmalta täyttää, sitä pahempi allergia siinä kohdassa oleelle on.

Vierailija
5/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kannattaa ottaa huomioon se suihkukielto, se oli kaikkein inhottavin juttu koko testissä. Tosin multa ei löytynyt allergioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi