Yliaktiiviset (n.3-4v.) pojat, jotka aina mustelmilla ja naama verillä
Siis missä voi olla vika? Miksi näitä lapsia ei vahdita kotona, etteivät olisi aina ihan mustelmilla?
Lisäksi nämä pojat vielä terrorisoi muita lapsia. Hakkaa, tönii ja raapii. Mistä tällainen käyttäytyminen kumpuaa?
Onko kotona kaikki hyvin?
Kommentit (10)
mä olen sitten varmaan maailman surkein muti koska meillä 2v tyttö on useammin mustelmilla ja naarmuilla kun vilkas 3v poikani :D
kotona on kaikki hyvin, kiitos kysymästä :)
Mustelmia löytyy, ihmettelen suuresti, ettei ole tikattu kertaakaan. Muttei tietääkseni terrorisoi muita lapsia, ellei omia isompia sisaruksia lasketa mukaan.
Ei ole ainakaan pk:sta mitään ilmoitettu, päinvastoin, on hurmaana ja valloittava persoona. Topakka ja sanavalmis, muttei terrorisoi ketään.
Eikä ole kuuluisaa ADHD:takaan koskaan epäilty, sanottiin vaan, että on aktiivilapsi ja aika peloton, kun eihän tuolla 3v:n päässä vielä paljoa itsesuojeluvietti paina.
Mun ihana tyttö, ihan kun minä pienenä, tosin mut tikattiin kerran jos toisenkin.....
Onko tämä nyt joku provokaatio jotta voidaan alkaa haukkua ADHD-lapsia..
Pyh sanon minä "sylkäisee"
kotona on kaikki hyvin, kiitos kysymästä :)
Mustelmia löytyy, ihmettelen suuresti, ettei ole tikattu kertaakaan. Muttei tietääkseni terrorisoi muita lapsia, ellei omia isompia sisaruksia lasketa mukaan.
Ei ole ainakaan pk:sta mitään ilmoitettu, päinvastoin, on hurmaana ja valloittava persoona. Topakka ja sanavalmis, muttei terrorisoi ketään.Eikä ole kuuluisaa ADHD:takaan koskaan epäilty, sanottiin vaan, että on aktiivilapsi ja aika peloton, kun eihän tuolla 3v:n päässä vielä paljoa itsesuojeluvietti paina.
Mun ihana tyttö, ihan kun minä pienenä, tosin mut tikattiin kerran jos toisenkin.....
Tosin meillä on tyttö viety kerran päivystykseen liimattavaksi kun oli otsa auki. Ja tälläkin hetkellä on karmea naarmu naamassa, jalat mustelmilla ja muutama naarmu kädessä. Rapatessa roiskuu vai miten se nyt menikään :)
ehkä 5,5-vuotiaaksi asti. Aina mustelmilla, hampaitakin lähti ja tikattavanakin käytiin. Oi niitä aikoja. Nykyään on eskarissa ja aika paljon rauhoittunut. En tiedä onko meillä kotona jotain vikana, isoveljensä ei ole koskaan ollut varomaton.
kun kertovat koheloiden tyttöjensä naarmuista ja kotioloista :D
Aloitus koskee 3-4v poikia...
ettei pidä yleistää vaan poikien olevan koheloita :)
1 poika ja 3 tyttöä. Kaikki vuorollaan ovat olleet 2-4 vuotiaina ylt ympäri mustelmilla ja naama verillä. Itse asiassa isommillakin on jatkuvasti jotain mustelmia jossain vaikkakaan ei niin paljon kuin pienenä.
Lapsia vahditaan, eivät töni eivätkä terrorisoi muita (puutun siihen välittömästi enkä anna heidän tapella keskenäänkään)
Vauhtia heillä riittää, kiipeilevät kiville ja puihin ja kiipeilytelineisiin jne. Ovat aktiivisia kotipihalla ja rakentelevat majoja/lumilinnoja/pulkkamäkiä jne. Hiihtävät, luistelevat ja laskevat pulkkämäessä talvella. Kesällä ajavat pyörällä jne.
Aina joku kaatuu, lyö itsensä johonkin, putoaa jostain. Lapsilta on vaaralliset jutut (kuten leikkimökin katolle kiipeäminen) kielletty mutta mielestäni heidän on muuten parempi saada touhuta ja leikkiä kunnolla eikä vain istua hiekkakasassa sievästi. Ja kyllä olen vahtimassa, mutta jos lapsi kaatuu pyörällä niin mitenkäs sen estän? Tai saa mustelmia pulkkamäessä kun pulkka kellahti nurin.
Mustelmat eivät ole vaarallisia, eivätkä pintanaarmut. Yhdeltä lapsista on ranne murtunut kun putosi maakellarin katolta- pientä sekin.
Niin, onko meillä sitten kotona kaikki hyvin? Meidän mielestämme on, mutta ehkä ap on ainoa oikea arvioitsija tässä asiassa? Tervetuloa katsomaan.
Korostaakseen varmaan sitä
ettei pidä yleistää vaan poikien olevan koheloita :)
niin kotona kuin muuallakin, mutta aina mun poika on silti mustelmilla, ruhjeilla tms. Ollut viimeiset 8 vuotta jo...