Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ja miten aijot opettaa tyttö lapsellesi itsepuolustusta?

Vierailija
19.04.2012 |

Miten turvaat ettei omalle tyttö lapsellesi käy niin kuin tuossa lööppi jutussa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minulla on vain poikia.

http://www.dailymotion.com/video/x35vd9_girl-fights-guy_sport

N44

Vierailija
2/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on yritetty raiskata ja kyllä siinä tilanteessa oli niin paniikissa, etten tajunnut edes huutaa. Toisaalta ei ollut muuta tietoa kuin että yritä potkaista nivusiin. Sillä kertaa oli kuitenkin tuuria mutta varmuuden vuoksi haluan tyttäreni osaavan puolustaa itseään kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minulla on vain poikia.

<a href="http://www.dailymotion.com/video/x35vd9_girl-fights-guy_sport" alt="http://www.dailymotion.com/video/x35vd9_girl-fights-guy_sport">http://www.dailymotion.com/video/x35vd9_girl-fights-guy_sport</a&gt;

N44

Tuossa videossa mies kyllä pidättelee selvästi, sillä ei ainakaan aluksi oikein kehtaa käyttää kunnolla taitojaan naista vastaan. Oikea väkivalta- tai raiskaustilanne on ihan toisesta maailmasta.

Vierailija
4/38 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiotte opettaa poikalapsillenne ettei ketään hutkita (väkivalta on tyypillisimmillään lajia mies vs. mies), ja ettei ketään raiskata?

Vierailija
5/38 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/38 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tosiaan turhaan. Ainakaan täällä Tampereella.

Vierailija
7/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanotaan näin, liikunallisuudesta ja parista veljestä on apua itsepuolustuksen suhteen :)

Vierailija
8/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon saman tytöilleni ja pojalleni: jos joku käy kimppuun, pitää huutaa ja lähteä karkuun. Jos ei pääse pitää yrittää puolustautua fyysisesti. En opeta tapoja miten ihmistä voi parhaiten satuttaa, se ei ole tarkoituksenmukaista lasten kohdalla.

Vierailija
9/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä riittää omillani, minulla myös.

Opetan myös olemaan suvaitsevainen, ketään ei ylenkatsota eikä nolata. Ja yksin ei kuljeta ilman kaveria pimeällä.

Vierailija
11/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa kieltä kyllä.

Vierailija
12/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi tulla raiskatuksi.

Vierailija
13/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kaupungissa kukaan tule urputtaa. Sen lisäksi veli ja veikan kaverit pitää huolen että osaa puolustautua tarpeen tullessa :)

Vierailija
14/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisin ekaksi nimenomaan siihen itsetuntopuoleen. Hyvä itsetunto säästää todella monilta ikävyyksiltä.

Toiseksi neuvoisin olemaan aika kyyninen nuorien poikien suunnitelmien suhteen. Tytöt eivät usein ymmärräkään, miten lihallisia poikien ajatukset ovat. Sinisilmäisyys voi oikeasti kostautua todella pahasti ja ikävästi.

Kolmanneksi, opettaisin välttämään kaikkia epäilyttäviä tilanteita, erityisesti yksin ollessa.

Lisäksi opettaisin, että jos uhkaavaan tilanteeseen joutuu niin aina on parempi yrittää itse karkuun ja huutaa lujaa apua. Mutta jos kaikki muu pettää, opettaisin vielä viimeiseksi käyttämään hyökkäävää miestä vastaan lamauttavaa fyysistä voimaa.

Vierailija
15/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Substantiivi on se sana, jonka jälkeen voi lisätä "perkele", kuten äijänperkele, autonperkele. Adjektiivi on sana jonka eteen lisätään "paskan", kuten paskantärkee, paskanhailee. Verbi on sana, jonka jälkeen lisätään sanat "ihan sikana". Nyt voi pennunperkeleet päntätä ihan sikana paskanhaileeta kieliopinperkelettä. Yhdyssana on sellanen jonka väliin EI voi laittaa vittu. Niinku yhdysvittusana. Ei käy. Kuormavittuauto. Ei käy. Aivan vitun ihana. Käy."

Vierailija
16/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä on niin kova mutsi ja mummo ettei tässä kaupungissa kukaan tule urputtaa. Sen lisäksi veli ja veikan kaverit pitää huolen että osaa puolustautua tarpeen tullessa :)

Olette joko mustalaisia tai todellista white trashia.

Vierailija
17/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on sininen vyö judossa, sininen vyö taidossa, vihreä hanska savatessa (kontaktipotkunyrkkeily) ja treenaan krav magaa. Olen itse nauttinut suunnattomasti siitä että minun ei tarvitse pelätä, ei oikeastaan ikinä missään, ainakaan itseni puolesta. Myös sellainen varmuus ja päättäväisyys henkii eteenpäin, joten minulle ei kovin paljoa esim työelämässäkään miehet käy silmille hyppimään (eivät siis tietenkään tiedä taustastani).

Olen harrastanut kamppailulajeja 10-vuotiasta alkaen ja aion laittaa lapseni samojen harrastusten pariin. Heidän ei ole pakko jatkaa jos eivät halua, mutta tietyt perusasiat "vaadin" opettelemaan.

Omia taitojani olen joutunut ikävä kyllä joskus käyttämään, lähinnä tilanteessa jossa olen auttanut muita. Koen että voima (jota treenaan säännöllisesti) ja kamppailutaidot ovat itselläni olleet avain onneen ja turvaan. Tähän saattaa vaikuttaa paljon se että minulla oli turvaton lapsuus ja väkivaltaa kotona, eli aikuisena olen hakenut sitten itselleni turvaa siitä että enää en joudu samanlaiseen tilanteeseen kuin lapsena, toisen armoille väkivallan uhriksi.

Eli meidän lapset lähtevät kamppailulajikurssille.

Vierailija
18/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia taitojani olen joutunut ikävä kyllä joskus käyttämään, lähinnä tilanteessa jossa olen auttanut muita. Koen että voima (jota treenaan säännöllisesti) ja kamppailutaidot ovat itselläni olleet avain onneen ja turvaan.

Näin ei tietenkään saisi olla, mutta valitettavasti olet kyllä aivan oikeassa. Se, että tietää tarvittaessa pystyvänsä puolustamaan itseään, tuo valtavasti turvallisuudentunnetta. Ja kyllä, minäkin olen joutunut käyttämään fyysistä väkivaltaa, myös aikuisiällä.

Ja omat lapset laittaisin kanssa itsepuolustuskurssille, juuri krav maga voisi olla hyvä.

Vierailija
19/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käynyt kamppailutunneilla. Nyt harrastus on tauolla, mutta toivottavasti jatkaa jossain vaiheessa.

Vierailija
20/38 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsien pesu ja riittävä hygienia. Myös hampaiden pesu. Terveellinen ruokavalio ja riittävä liikunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi