Pihlajamäki asuinalueena lapsiperheelle
Otsikko sen jo kertookin... Löysin vanhempia keskusteluja aiheesta, mutta olisiko kenelläkään tuoretta tietoa? Etenkin olisin kiinnostunut tietämään alueesta Pihlajamäentien ja Lahdenväylän välissä.
Kommentit (28)
Kokemusta löytyy koulusta ja päiväkodista. Henkilökunta ollut pysyvää, ope sama monta vuotta. Kivasti ottavat alueen luonnosta iloa irti ja koulussa myös ulkoluokkatunteja läpi vuoden. Palvelut ja harrastukset lähellä.
Mainettaan parempi ja kauniimpi "sisältä" kuin mitä betonikuutiot antaa olettaa!
Minusta alue on pelkkää brutalismia ja kaukana keskustasta. Ei sovi minulle.
Ihan ok, luonto plussaa. Suuri osa rakennuskannasta 70-luvulta, eli hyviä pohjaratkaisuja ja Helsingin hintatasolle kohtuullisella hinnalla. Ostarilla pörrää tietysti kaikenlaista sankaria, mutta eivät yleensä mölise ulkopuolisille. Ei siis ole turvaton samalla tavalla kuin Kontula. Koulu (ala-aste) hyvä ja opet jees. Ulkomaalaisia on jonkin verran, mutta ei tämä häiritse ainakaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Itse en siellä haluaisi asua. Ei se ole turvaton paikka mitenkään, ei siinä mielessä paha. Kyllähän toki siellä ostarilla roikkuu epämääräistä jengiä mutta ei ne sinne asuinalueille tule häiritsemään. Ei varsinkaan omien (yleensä kaupungin vuokra-asuntotalojen) talojensa ulkopuolelle.
Itseäni vaan ahdistaa pihliksessä paikan rumuus ja ankeus. Siis rakennuskannan. Tulee mieleen joku DDR tai Neuvostoliitto 1970-luvulla. En haluaisi asua sen näköisessä ympäristössä, se tuntuisi masentavalta. Asumme sitten siinä parin km päässä Viikin Latokartanossa jossa on jo paljon modernimman ja siistimmän näköistä. Tosin hinnatkin on kyllä asunnoilla sitten eri luokkaa.
Näin me ollaan erilaisia. Minä taas tykkään Pihlajamäen taloista ja niiden ulkonäöstä. Ja siitä, että kaikki talot on ikäänkuin metsän keskellä, isot pihat ja metsiköitä. En tykkää yhtään juuri noista uusista alueista, missä ikkunasta voi katsoa, mitä naapuritalon asukkaalla on lautasella.
Liikaa sossutaloja ja riehuvia nägruja. Pihlajisto parempi, Viikki vielä parempi ja Viikinmäki mainio ;-)
Pihlajanmäki ei kuulu Helsingin kantakaupunkiin. Stadin ja landen välimaastoa.
Ihan stadin hienovaraisimpia alueita. Suosittelen lämpimästi!