Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain Mensa nettitestistä ÄO 131.

Vierailija
19.04.2012 |

Mikä mahtaa olla luotettavuus? Oletteko muut tehneet ja mitä tuloksia saitte?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti ne mittaavat matemaattisen ja avaruudellisen älykkyyden tasoa. Ja todella luotettavasti. Sosiaalisesta älykkyydestä ne eivät kerro. Ja älykkyys ei korreloi menestymisen kanssa.

Olen sosiaalisesti älykäs. Olen DI. Sain testistä 149. Ja perhe-elämässä olen menestynyt, eli suhde on hyvä (älykkään DI-miehen kanssa), lapset tuovat onnea ja iloa. Mutta työelämässä olen alisuoriutuja ja luuseri, teen paskapalkalla täysin koulutustani vastaamatonta työtä. Luovuin ammatillisista pyrkimyksistä lasten myötä, ja teen ihan mielelläni tätä sosiaalisuutta vaativaa työtä. Testin ja taustani perusteella voisin tosin olla esimieheni esimiehen esimiehen esimies. Tuo henkilö on opiskelukaverini, eikä edes yhtä älykäs kuin minä. Eikä omaa sosiaalisia taitoja. Mutta on mies. Jonka vaimo on LTO ja jäänyt kotiäidiksi.

Vierailija
22/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä rohkaistuneena päätin kokeilla uudestaan, kun tämä karmea räkätauti on ohi :D

Testissä kun on maksimi 131

Tein nettitestin muistaakseni suoraan täkäläisen Mensan sivuilta ja sain tuon 138. Tulosten mukana tuli kutsu testeihin, koska oli potentiaalisia mahdollisuuksia päästä jäseneksi. Siihen aikaan oli joku Mensan juhlavuosi, joten testasivat ilmaiseksi ympäri asuinmaatani. Yrittivät varmaan saada lisää täkäläisiä jäseniä. Täällä kukaan ei edes tiedä mikä Mensa on, eikä todellakaan maksaisi testeistä pennin pyörylää. Ovat hyvällä itsetunnolla varustettuja, joten kaikki "tietävät" muutenkin olevansa älykkäitä. Ymmärsinkö oikein tuosta yhdestä viestistä. Eli onko nykyinen pääsyvaatimus vain 130???

eri maissa on eri rajat. Riippuu maan koko väestön (ilmeisesti arvioidusta) äo:sta mihin tuo raja vedetään. Esim. USA:ssa on muutaman pisteen alempi raja kuin Suomessa. Muistaakseni Suomessa sitä rajaa on laskettu muutamalla pisteellä joku aika sitten. Syytä en tiedä miksi. Onkohan Suomen kansa tyhmentynyt....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä rohkaistuneena päätin kokeilla uudestaan, kun tämä karmea räkätauti on ohi :D

Testissä kun on maksimi 131

Tein nettitestin muistaakseni suoraan täkäläisen Mensan sivuilta ja sain tuon 138. Tulosten mukana tuli kutsu testeihin, koska oli potentiaalisia mahdollisuuksia päästä jäseneksi. Siihen aikaan oli joku Mensan juhlavuosi, joten testasivat ilmaiseksi ympäri asuinmaatani. Yrittivät varmaan saada lisää täkäläisiä jäseniä. Täällä kukaan ei edes tiedä mikä Mensa on, eikä todellakaan maksaisi testeistä pennin pyörylää. Ovat hyvällä itsetunnolla varustettuja, joten kaikki "tietävät" muutenkin olevansa älykkäitä.

Ymmärsinkö oikein tuosta yhdestä viestistä. Eli onko nykyinen pääsyvaatimus vain 130???

Vierailija
24/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään huono tulos. 100 - 110 = tavis, 110 - 120 = akateeminen taso, 120 - 130 = yli keskimääräisen akateemisen tason, yli 130 älykkö

käynyt ihan oikeassa Mensan testissä, ja sai ÄO:ksi 155... Eli älykön kanssa olen naimisissa.

Vierailija
25/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh, vai akateeminen taso... Mun duunarimies on ei ole mikään huono tulos. 100 - 110 = tavis, 110 - 120 = akateeminen taso, 120 - 130 = yli keskimääräisen akateemisen tason, yli 130 älykkö

käynyt ihan oikeassa Mensan testissä, ja sai ÄO:ksi 155... Eli älykön kanssa olen naimisissa.

älykkyyttä on tutkittu ja todettu, että parhaiten opinnot sujuvat kun se äo on yli 110. Mikään ei estä 90:n pisteillä opiskelemasta tai 155:n jättäytymästä hanttihommiin tai muita taitoja vaativiin suorittavan tason töihin. Voihan sitä aina sanoa, että olisin pystynyt siihen ja siihen mutta en vain viitsinyt. Älyköksi ei kutsuisi ketään pelkän äo:n perusteella, vaan kyllä siihen tarvitaan hieman lukeneisuuttakin.

Vierailija
26/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvinpäin sain 136... Eivät taida olla ihan tutkimuskelpoista materiaalia..

Vierailija
27/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edutavatko tuo uuden rajan yli pääsevät edelleen sitä 2% väestöstä? Ovatko ihmiset tyhmentyneet vai tarvitseeko mensa enemmän jäseniä?

Vierailija
28/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edutavatko tuo uuden rajan yli pääsevät edelleen sitä 2% väestöstä? Ovatko ihmiset tyhmentyneet vai tarvitseeko mensa enemmän jäseniä?

Eli 131:n ylittäneet kuuluvat siihen 2 %:iin väestöstä. Siksi on hiukan harhaanjohtavaa, kun joku sanoo saaneensa 158 pistettä ja on tehnyt testin vanhalla mittaussysteemillä.

Vierailija
29/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko kertoneet asiasta ystävillenne? Kaikkihan eivät halua kertoa, vaan se tieto on sitten vain itselle ehkä pieneksi itsetunnon kohotukseksi.

Vierailija
30/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko kertoneet asiasta ystävillenne? Kaikkihan eivät halua kertoa, vaan se tieto on sitten vain itselle ehkä pieneksi itsetunnon kohotukseksi.

Itse asiassa mulla taitaa olla kaveriporukkani pienin lukema (se selvinpäin 136). Kaverit ovat dosentteja ja tohtoreita ja ties mitä ja mulla on pääsääntöisetsi aika tyhmä olo niiden seurassa. Olen sossu ja näihin älyköihin verrattuna mun on ainakin paljon vaikempi keskittyä tehtäviin ja rauhoittua oiekin urakalla pohtimaan jotain teoriaa...Mutta sosiaalisetsi olen heitä lahjakkaampi...luulisin...

Vierailija
31/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavuus kiinnostaa silti, lähinnä jos paikalle osuisi vaikka joku joka on tehnyt sekä nettitestin että oikean ja sen pohjalta voisi tehdä jotain vertailua.

Ainakin minä voisin tehdä sen nettitestkin, mutta vasta kun pääsen eroon tästä nuhasta. Pää on nyt niin tukkoinen ettei ajatus luista yhtään. Oikeasta testistä saatu lähes 160 pojoa.

Vierailija
32/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavuus kiinnostaa silti, lähinnä jos paikalle osuisi vaikka joku joka on tehnyt sekä nettitestin että oikean ja sen pohjalta voisi tehdä jotain vertailua.

Ainakin minä voisin tehdä sen nettitestkin, mutta vasta kun pääsen eroon tästä nuhasta. Pää on nyt niin tukkoinen ettei ajatus luista yhtään. Virallisesta testistä saatu lähes 160 pojoa.

Vierailija
33/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 131:n ylittäneet kuuluvat siihen 2 %:iin väestöstä. Siksi on hiukan harhaanjohtavaa, kun joku sanoo saaneensa 158 pistettä ja on tehnyt testin vanhalla mittaussysteemillä.

Olisiko tuo mun 138 tämän uuden testaustavan mukaan vähemmän. Siis jos menisin uudestaan kokeisiin ja koe menisi täsmälleen samalla lailla kuin edelliselläkin kerralla, äo:ni olisi kuitenkin pienempi kuin tuo "vanha" 138?

Mut testattiin n.10 vuotta sitten.

Vierailija
34/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo mun 138 tämän uuden testaustavan mukaan vähemmän. Siis jos menisin uudestaan kokeisiin ja koe menisi täsmälleen samalla lailla kuin edelliselläkin kerralla, äo:ni olisi kuitenkin pienempi kuin tuo "vanha" 138?

Mut testattiin n.10 vuotta sitten.

Vierailija
35/57 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukee huolella tuon ennen testiä olevan tekstin, niin huomaa että "lienee enintään 120" on tosiaan minimi mitä testi kertoo:

"Saat arvion älykkyyosamäärästäsi, jos tuloksesi on korkeampi kuin noin 90 prosentilla väestöstä. Jos taas kuulut 90 % enemmistöön, saat vastaukseksi, että älykkyyosamääräsi lienee enintään 120. Nettitestimme ei siis määritä tarkemmin tätä matalampia tuloksia."

Niin, ja maksimitulos kyseisestä testistä on: "Älykkyysosamääräsi lienee noin 135 tai enemmän. ... Tämä on myös paras tulos, minkä tämä testi voi antaa. Kannattaa tulla testiin!".

Jos joku kertoo saaneensa suuremman lukeman, niin tulos ei ole peräisin ainakaan tuosta testistä... :)

Vierailija
36/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en välttämättä luottaisi :D

Vierailija
37/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että antaa tuloksen hiukan yläkanttiin :D

Vierailija
38/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettitestissä pääsemään esim. alle 120 tuloksen? Täällä yleensä tyypilliset arvot on 130 - 150, minkä totisesti pitäisi kertoa jotain testien tasosta. Vaikka näihin ketjuihin kirjoittisi vain ne jotka saa hyvän tuloksen, mun on silti vähän vaikea uskoa että Suomen kirkkain äly palstailee täällä.

Vierailija
39/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ihmeessä siinä oikeassa kokeessa. Eihän toi nettitesti kerro oikeasti mitään.

Vierailija
40/57 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain tuloksen "lienee enintään 120" Hahaa, putosin.

Vaikka osa meni veikkaamalla, ja aikaakin jäi vielä useampi minuutti, niin uskon kyllä tuloksen olevan aika lähella oikeaa. Oon meinaan tällanen tavis-amis. Etten kyllä odottanutkaan mitään suuria lukemia..