Olisi pakko ottaa lemmikiksi joko kissa tai koira. Kumman ottaisit?
Kissan ehdottomasti!
Kommentit (22)
koska kissat raapii ja puree ja saa ihme hulluuskohtauksia, jotka sitten joidenkin vanhojenpiikojen mielestä on söpöjä. Joo, mun mielestä ei ole.
Meillä on pieni kissa ja lapset on jatkuvasti verinaarmuilla, kun kissa hyökää kimppuun, vaikka lapset ei millään tavalla houkuttele kissaa luokseen.
Tänään oltiin syömässä, roikotin kättäni tuolilta sen kummempia ajattelematta, niin eikös kissa käynyt siihen kiinni.
En ymmärrä miksi edes otettiin kissa, tosi ärsyttävä eläin. Mulla on ollut koiria, rottia, kaneja ja akvaario, mutta mikän ei vedä vittumaisuudessaan vertoja kissalle.
Se kyllä lähtee meiltä ennen kesää.
Mutta kissan siksi että se on helpompi jättää hoitoon kuin koira jos on jonnekin menoa. Koira vaatii aina enemmän järjestelyjä.
Ja ei meidän kissa kyllä pure, raavi eikä enää vanhana saa hepuleitakaan =) Kiltti kissa on aina ollut kun on hieman opetettu. Kissaakin voi opettaa.
Mutta kissan siksi että se on helpompi jättää hoitoon kuin koira jos on jonnekin menoa. Koira vaatii aina enemmän järjestelyjä.
Ja ei meidän kissa kyllä pure, raavi eikä enää vanhana saa hepuleitakaan =) Kiltti kissa on aina ollut kun on hieman opetettu. Kissaakin voi opettaa.
ei ikinä raapineet ihmisiä eikä huonekaluja. Kissa ei myöskään hypi pöydille kun tietää ettei saa :)
kun on paljon helpompi hoitaa. Jos lapset hoitavat koiran kokonaan itse, niin mun puolesta OK mutta mulla ei aika riitä ulkoiluttaa..
Pidän kovasti sekä kissoista että koirista. Ei mulla muuta perustelua valinnalleni ole kuin että tykkäisin käydä koiraharrastuksissa: agilityssä, tokossa, jäljestämässä, haussa, näyttelyissä jne. Se oli elämääni ennen lapsia :)
Nyt lasten harrastukset täyttävät illat ja viikonloput, mikä tahansa lemmikki olisi liikaa yksin enkä tähän elämäntilanteeseen siksi eläintä ota (vaikka lapset säännöllisesti sellaista ruinaavatkin).
Pidän kyllä koiristakin paljon, mutta tässä elämäntilanteessa sille ei olisi yksinkertaisesti aikaa. Kissat ovat paljon helppohoitoisempia.
ja kun koirasta aika jättää, otan varmasti kissan itselleni vanhuuden päivilleni. Koira ei edes tykkää tulla lähelle ja sitä pitää viedä ulos. Lapsena minulla oli aina kissa ja rakastin niitä. Tulivat viereen nukkumaan ja kehräämään:)
ehdottomasti. Koiraa en ottaisi ikinä, ne vaativat aivan liikaa aikaa ja huomiota ja sotkevatkin paljon enemmän kuin kissat. Kissa on sopivan huomaamaton ja siisti eläin.
Kissa. Oon ihan liian laiska kouluttamaan ja ulkoiluttamaan koiraa, enkä jaksa sitä pentuvaiheen riehumista ja joka paikkaan pissaamista.
Aiemmin meillä on ollut yksi kissa ja yksi koira. Kissakin oli muuten ihan kiva, mutta pissaili sisälle joka paikkaan, en tiedä mikä sillä oli. Käytettiin eläinlääkärissä, mutta ei hänkään löytänyt mitään syytä, sanoi vaan että joskus kissat on semmosia. Se kisu oli pakko lähettää manalaan.
Ekan koiran kuoltua, olimme ilman koiraa vuoden, eipä tullut mun käytyä lenkillä juuri koskaan. Koiran kans on pakko mennä, satoi tai paistoi ja se on mun mielestä enemmän kuin hyvä. Myös lapset käy joka päivä lenkillä koiran kans, eivät varmasti muuten kävis.
Mutta mikään erityisen eläinrakas en oo. Luulen, että kun lapset lentää pesästä, ei meille enää uusia eläimiä tule.
Koira. Mies on allerginen kissoille ja "allerginen" koirille, joten kumpaakaan ei ole.
Koira, siitä on mielestäni enemmän seuraa kuin kissasta. Kissoja ollut kotona lapsena eikä mitään hinkua ottaa, vaikka kissoista kyllä tykkään :)
Koirissa tykkään siitä että niiden kanssa voi puuhata kaikenlaista, ulkona käymiseen on aina seuraa, kesällä uimaan(ei tietenkään rannoille). Turkinhoito kynsienleikkuu jne on myös mukavaa puuhaa, sellainen rauhoittunut yhteinen hetki, pesussa koira näyttää huvittavalta. Koirilla on yleisesti muhun sellainen rauhoittava vaikutus, yleensä olen hyrrä joka vain jatkaa ja jatkaa.
Koiran. Minulla on kolme koiraa ja kaksi kissaa. Koirat on seurallisempia ja ehkä tarvitsen tyypin joka haluaa minua miellyttää ja olla kanssani. Meidän kissat on kyllä mukavia, ei raavi ja on kilttejä myös lapsille mutta ovat liian omaa rauhaa rakastavia, tulevat vain kun huvittaa syliin. Kissat on otettu meille hiirestämään ja sen työn tekevätkin todella hyvin :) Toki ovat halutessaan myös sisällä ja sisällä tarjolla laadukasta ruokaa. Koirat on harrastukseen kuten agility. Metsästyskoiraa en ottaisi, koska en voisi tyydyttää sen viettiä.
Tottakai koirakaverin! En minkään arvaamattoman, puolivillin kissapedon.
Meillä on kaksi kissaa, siistejä ja kilttejä otuksia. Tosin kissat yleensä tekee mitä haluaa, eivätkä mielistele ihmisiä. Kumpikaan kissoista ei myöskää pure, raavi tai sähise. Kyllä kissaa pitää myös kouluttaa ja opettaa tavoille.
koira, mutta jos en olisi allerginen kissoille, ottaisin kissan. Paljon helppohoitoisempi kuin koira.