Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tuli huutamaan että meidän lapset

Vierailija
17.04.2012 |

ovat tuoneet kurahiekkapaskaa heidän tkapihan terassille ja nyt terassi on pilalla.

Sanoin että oon antanut lapsille luvan tuoda heidän kissan paskat hiekkalaatikostamme teidän takapihalle ja löin oven kiinni.

Nyt postilaatikossa oli lappu että haastaa meidät oikeuteen kotirauhan rikkomisesta.. Voi se tehdä sen?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee/osta sellaista? Peitä pressulla? Eikö olis helpoin ratkaisu? Tulee takuullaa halvemaksi, kuin oikeudenkäyntikulut. Ap katsoo nyt vaan peiliin.

En osta sellaista koska se maksaa ja minulla ei ole lemmikkiä joiden varalta sellaista tarvitsisin.

Anteeks vaan mutta helpoin ja oikeudenmukaisin ja normaalein ratkaisu olisi että naapuri itse vahtisi kissaansa ja pitäisi sen kytkettynä niin kuin lemmikkien omistajien kuuluukin??? Vai kävikö tämä edes mielessäsi??

Mä olen edelleenkin sillä kannalla että paskat eivät ole minun vaan naapurin. Vastaavasti yhtälailla jos häneltä tippuu avaimet piuhalle palautan ne hänelle.

Jos mulle tulee jotain kuluja siitä helkkarin kissasta niin se pääsee sitten samalla rahalla taivaaseen.

Vihaan nyt ehkä vieläkin enemmän kissoja ja niiden omistajia kuin ennen kun alotin ketjun.

ap

...jotka ratkaisee asioita väkivallalla. Ymmärrän toki, että naapurin kissa ärsyttää, mutta että ampuisit sen tai veisit ja jättäisit sen tuntemattomaan paikkaan selviytymään?! Sairasta. Sen ymmärrän, että loukutat kissan ja viet eläinsuojeluyhdistykseen, mutta muut keinot kertovat vain sinun empatiakyvyn puutteestasi ja laiskuudestasi. Ja käytät lapsia "sodassa" naapuria vastaan?! Uskomaton tyyppi. Karmeudella mietin, mihin lapsesi tuommoisen kasvatuksen myötä oppiivatkaan...

Vierailija
82/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkalaatikko on suojattu pressulla, painona kivet ulkopuolella. Joskus hiekkaa vähän homehtuu, mutta muita minuspuolia en löydä.

Jossain näin hiekkiksen päälle tehdyn ristikon, pajunoksista tms, joka oli kivannäköinenkin, ja kevyt nostaa pois. Ristikon ruudut olivatn. 15cm kokoisia, mutta kissa ei tykkää tehdä tarpeitaa niiden välistä. Sellaisen voisi varmasti helposti tehdä itsekin.

Irtokissat on ikäviä, mutta vaikka naapurisi alkaisi pitää kissaa kiinni, niin lähistöltä voi tulla muitakin irtokissoja. Loukutus ja läytöeläintaloon vienti olisi hyvä keino, jos naapuri ei muuten usko. Kissan joutuu lunastamaan sieltä, mikäli yleensäkään tajuaa alkaa kyselemään löytöeläintaloista!

Loukutus ja löytöeläintalot on tarkoitettu kulkukissoille, joiden omistajista ei ole tietoa. Niillä ei mitenkään ole resursseja huolehtia kaikista kissoista joita tappelevat naapurit alkavat kuskaamaan heille hoitoon. Jos kaikki irtokissat vietäisiin noihin löytöeläintaloihin, heillä ei olisi mitään mahdollisuutta huolehtia niistä kissoista, jotka oikeasti apua tarvitsevat.

Totta, mutta toisaalta se kissa on löytökissa, jos se löytyy naapurinpihasta, jonne se ei kuulu, ja jos pantakin sattumalta irtoaa, niin voi olla, ettei se löydä enää koskaan kotiin, vaan kissa voi saada löytöeläinkodin kautta uuden, vastuulisen omistajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ns. riistakamera, joka nappaa kuvan joka kerta kun joku astelee hiekkalaatikolle.

Voit toki myös ostaa sen ansan ja käydä kertomassa naapurille, että siellä on nyt sellainen. Naapuri on kyllä hullu jos silti päästää kissansa vielä ulos. Sen sijaan jos kissa "katoaa mystisesti", naapuri kyllä arvaa syyllisen, eikä teillä taida sen jälkeen rauhaa olla senkään vertaa kuin nyt. Riistakamerasta ei kannata kertoa, muuten käy rikkomassa tai varastamassa sen.

Minäkään en ymmärrä miten terassi voi mennä pilalle jos sen päällä kävelee.

Vierailija
84/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkaa ämpärillinen vettä niskaan. kissa ei vahingoitu, mutta ei myöskään enää tule pihallenne. Helppoa ja nopeaa eikä uutta sotaa kissan katoamisesta.

Vierailija
85/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis niin paljon asiaa, mut unohdan varmaan puolet!

Kissaa ei saa pitää vapaana, ei saa koiraakaan, taajamassa!

Kissa rikkoo sun kotirauhaa, siitä juttu!

Älä tapa kissaa, se ei oo sen vika vaan omistajan!

Miks hemmetissä täällä ihmiset sanoo, että osta myrkkyä, tai osta/vuokraa loukku ja kuljeta kilometrien päähän ja tapa. MIKSI SUN PITÄÄ NÄHDÄ VAIVAA SEN NAAPURIN MIRRI TAKIA!?!?!?!

Verenpaineet nousee. Väännät tän asian loppuun asti, ja sä voitat!!!

Eläin on aina eläin, ties vaikka hyökkäis sun kimppuun! Tai sen lasten!

Vierailija
86/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan pkseudulla ja meillä kävi hiekkalaatikkoon tekemässä tarpeensa niin rusakot kuin kettukin. Naapurin kissa ei, kun reviiri oli jo merkattu - ketulle.

Nyt on uudet hiekat ja kansi.

Vierailija
87/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kokeillaan pari viikkoa tätä ja jos ei toimi niin ystävä maalta lupasi lainata minulle loukkua ja saan sen vapun tienoilla kun tulevat käymään.

Jos kissa jää loukkuun niin ystävä saa ottaa sen maatilalleen ja se saa siellä uuden kodin.

ap

Ps. Jos joku tosikko nyt otti ihan tosissaaan sen että mä ammun sen kissan niin sanottakoon nyt että en ammu enkä olis ampunut, otti vaan niin paljon aivoon tuo kissan paskan puolustelu että tulen loppuelämäni vihaamaan kyseisiä eläimiä mutta en ammu niitä keksin jotain muuta että ne häviävät elämästäni:)

Vierailija
88/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä ne paskat naapurin pihalle kuuluu eikä teidän. Viskokaa sinne jatkossakin. Ja kissoja ei tosiaan saa pitää vapaana.

Jos tulee sun pihaan, niin loukuta ja kiikuta kissa paikalliseen eläintesuojeluyhdistykseen (tai mikä se on). Sieltä omistaja voi hakea kissansa, mutta maksaa kymmeniä euroja. Luulisi, että muutaman kerran jälkeen joko kissa jää sinne tai sitten huolehtii kissastaan paremmin... Ja kyllä, itselläni on niin kissa, koira kuin hiekkalaatikkoikäisiä lapsiakin.

Vierailija
89/111 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkaa ämpärillinen vettä niskaan.

Vierailija
90/111 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli karkotteella ei ollut mitään tehoa kissa jatkoi paskomistaan hiekkalaatikkoon.

Vappuna saatiin sitten loukutettua kissa ja ystäväni vei sen mennessään maalle. Naapuri on muutaman kerran katsonut minua murhaavasti kun menen ohi mutta sanaakaan ei ole sanonut.

Hyvä näin, toivottavasti tajuaa olla ottamatta toista kissaa kun ei osaa niistä huolehtia.

Vierailija
91/111 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalle ja kissan päälle heität vettä jos näkyy.

Ja syytäjä nyt lasten hiekankannosta ei varmasti mitään syytetä nosta.

Seuraavan kerran ota kännykkän videokamera esiin ja kuvaa sen puheet. Tuskin sulle kaua papattaa. Pysy itse kuitenkin rauhallisena. Kunnianloukkauksiin ei kannata sortua.

Vierailija
92/111 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli karkotteella ei ollut mitään tehoa kissa jatkoi paskomistaan hiekkalaatikkoon.

Vappuna saatiin sitten loukutettua kissa ja ystäväni vei sen mennessään maalle. Naapuri on muutaman kerran katsonut minua murhaavasti kun menen ohi mutta sanaakaan ei ole sanonut.

Hyvä näin, toivottavasti tajuaa olla ottamatta toista kissaa kun ei osaa niistä huolehtia.

;-D

Vierailija
93/111 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etpä sinäkään fiksusti toiminut!

ja mistäs tiiät että oli heidän kissa joka pasko?

olen nähnyt kun se paskoo. En varmaan juu toiminut nätisti kun löin oven kiinni mutta itse se tekee samaa kun sille valitta sen kissoista.

Ei vaan jaksanut kuunnella.

ap

saa monin verroin vähemmän aikaan kuin kaksi. Onnea vaan valitsemallanne tiellä. Olen nähnyt läheltä pari naapuririitaa missä mopo lähtee käsistä molemmilta ja elämä, ihmissuhteet, mielenrauha, moni asia mennyt ihan sekaisin molemmilta osapuolilta. Ja aivan törkeää viranomaisten juoksutusta- joillakin on oikea hätä, mutta nämä kehtaavat käyttää vähiä resursseja omien ylpeyksiensä ja oikeassaolemistensa todisteena. En uskois jollen olis nähnyt mihin alhaiseen mädännäisyyteen ihminen pystyy. Hyvät välit naapureihin taas parantaa kaikkien elämänlaatua ja kertoo aika paljon ihmisestä sekin. Vaikka naapuri olis hankala, niin hänen kanssaan vi tulla loistavasti toimeen, kunhan omassa päässä riittää rahkeet.

Sillä hankalalla naapurilla voi olla päihdeongelma tai mielenterveysongelmia eikä mikään auta. Tämän voi tajuta vasta kun saa oikeasti hankalan naapurin. Pikkuriidat on ihan toista

Vierailija
94/111 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on hyvä miettiä omia elämänarvojaaan. Miten minä toimin, onko se mitä teen oikein ja mikä elämässä noin yleensä on oikein.

Jos toinen ihminen toimii huonosti,oikeuttaako se myös minut toimimaan huonosti? Jos toinen lyö, saanko minäkin lyödä? Jos toinen lyö, saanko minä peräti tappaa?

Jos toinen tekee väärin, miten saa kostaa ja kuinka paljon vääryyttä minä saan kostossani häntä vastaan käyttää?

Jossain on olemassa raja, milloin ihminen toimii väärin, ja milloin kostaminen on tuomittava teko.

Ap kosti väärän käytöksen todella kovasti.

Tuo ap:n viimeisin teko, siis jos kissa on varastettiin, on rikosoikeudellisesti isompi rikos kuin kissan ulostehaitta.

Lapsille erityisesti haluaisin osoittaa parhaat ja oikeimmat elämänarvot. Itse en haluaisi opettaa lapsille etiikkaa tyyliin "jos naapuri lyö, niin saat vaikka tappaa, koska naapurin teko on väärä".

Arvokkaasti ja hyvien elämänarvojen mukaan toimiva ihminen ei toimi noin.

Vierailija
95/111 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka pystyy vihaamaan noin paljon ei ole kykenevä rakastamaan. Säälin sun lapsiasi.

Vierailija
96/111 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten Robin Hood, Kärkkäinen, HongKong niitä myydään. Sinne syötti, esim. maksamakkaraa tai lohta. Se pihalle suunnilleen sinne, missä kissalla tapana käydä. Kun kissa loukussa, nopeasti esim. jätesäkkiin tms., jossa loukun kissoineen saa autoon huomaamattomasti. Ja sitten kissan kanssa kauas!

Vierailija
97/111 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä paskoja ei kyllä nakata takaisin, mutta sano sille naapurille, että niiden kissalla ei ole mitään asiaa teidän pihalle.

Ei kannata ampua kissaa.

Sullo se pussiin ja nakkaa järveen.

No ei vaiskaan, mutta kahjoja olette kumpikin.

Erittäin asiatonta sekoittaa lapset tähän.

Vierailija
98/111 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN!!! =) Jos saat haasteen niin muistapa vaikka sellaisiakin asioita, että se voi saada korvausvaatimuksen taloyhtiön tai teidän hiekkalaatikin sotkemisesta. Tosin todisteet olisi hyvä olla tästä. KISSOJA EI SAA PITÄÄ IRTI. lisäksi jos kissaa pitää irti ja se tulee esim vieraalle pihalle, niin kissan saa ampua.

se tekis pahuuksiaan. Omistaja on vastuussa kissan tekemistä vahingoista, kissaa kun ei saa päästää toisten pihoille eikä hiekkalaatikolle sotkemaan. Mutta ampua kissaa ei saa vaikka se vapaana olisikin, sen sijaan sen voi ottaa kiinni ja toimittaa rankkurille.

Ehdottomasti hakisin naapurilta korvaukset hikkalaatikon hiekkojen vaihdosta, joka kerta kun kissa sen sotkee.

Vierailija
99/111 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa, mutta...

Toisaalta taas jos naapuri (tai hänen kissansa) toimittaa jotain tilaamatonta ap:n pihalle,

niin kai ap:llä/lapsillaan on oikeus palauttaa ei-toivottu objekti?

Pieni krooninen univelka saa ajatukseni lepattamaan vääriin vuonoihin, mutta...

Olisi melko veikeää olla kärpäsenä terassilla kun ap itse murjaisee jöötit naapurin reviirille.

Ei kai se voi olla sen kielletympää kuin viattoman kisuliinin pikku tryffeli??? ;-)

t: beaver

Vierailija
100/111 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä paskoja ei kyllä nakata takaisin, mutta sano sille naapurille, että niiden kissalla ei ole mitään asiaa teidän pihalle.

Ei kannata ampua kissaa.

Sullo se pussiin ja nakkaa järveen.

No ei vaiskaan, mutta kahjoja olette kumpikin.

Erittäin asiatonta sekoittaa lapset tähän.

mä olen SANONUT sille naapurille NMILJOONA kertaa asiasta, ei auta!!

Mä oon siivonnu niitä paskoja viime kesästä ei oikeen nappaa siivota toisen lemmikin paskoja tätäkin kesää.

Meillä myös lapsia inhottaa kun aina pitää eka pestä lelut ja muut ennen kun niillä voi leikkiä (minä pesen).

En tosiaan pakota lapsia niitä paskoja sinne viemään mutta kun itse tulivat kysyyn niin sanoin että saa palauttaa naapuriin ja naurua pidätellen ne sinne veivät ja saavat viedä jatkossakin. Tosin nyt vaan heittävät meidän rajalta ne sinne.

Ei kannata juu ampua kissaa muttei kohta jää muuta vaihtoehtoa, pitsi tuo loukku ja arvaa kympi on helpompaa kuula päähän nvai loukun haku-vuokraus-palautus..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan