Olipas röyhkeä McDonaldsin kassa!
Käyn kerran tai pari viikossa töistä Mäkkärillä syömässä. Jätän tarjottimen oikeastaan aina pöytään, kylläkin siististi, niin että kaikki roskat ovat nätisti siinä tarjottimella. En vie roskia roskikseen siitä syystä, että tarjotin on niin surkeasti suunniteltu, että ne roskat saa oikein kaivaa siitä roskiin. Tai no, oli syy nyt vaikka sitten laiskuus. Tiedän siis toki, että tarjotin pitäisi viedä pöydästä pois. No kuitenkin, tänään kävin taas siellä Mäkkärillä ja tilatessani myyjä sanoi haluavansa, että vien tarjottimen pois syötyäni. Ei voi kuin ihmetellä kuinka röyhkeitä jopa Mäkkärin kassat nykyään ovat! Vaikka siis toiminkin itse väärin, niin mielestäni asiakkaalle ei IKINÄ anneta tuollaista palautetta. Mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (80)
Kyllä minä niin mieleni pahoitin...
Sovitaanko nyt sitten niin, että jokainen jättää sen tarjottimen pöytään. Ajateltkaa työllistävää vaikutusta, kun joudutaan palkaamaan lisätyövoimaa pöytien siivoukseen.
Eikä sitten yhtään valiteta, kun hinnat nousee ja jonotusaika pitenee.
tarjottimessa on viiste
oppia ikä kaikki (tirsk)Siinä tarjottimessa on toisella sivulla viiste jota pitkin tavarat valuu roskiin kaivamatta. Yleensä tosin näkee kun tyhmä wt-väki työntää tarjotinta väärin päin roskiin ja kaivaa käsin mitä jää
Sovitaanko nyt sitten niin, että jokainen jättää sen tarjottimen pöytään. Ajateltkaa työllistävää vaikutusta, kun joudutaan palkaamaan lisätyövoimaa pöytien siivoukseen.
Eikä sitten yhtään valiteta, kun hinnat nousee ja jonotusaika pitenee.
Mitä enemmän me asiakkaat teemme, sitä vähemmän tarvitaan varsinaisia työntekijöitä. Juu ei tarvita työvoimaa kun työn tekee joko asiakas tai automaatti.
Ei hyvä.
Siinä syy, miksi minä saatan jättää tarjottimen astioineen pöytään. (Tosin Mäkkärissä en käy koskaan.)
Mäkkärn myyjän on vain nieltävä kiukkunsa. Aikuista asiakasta ei ojenneta eikä häneen saa suhtautua etukäteen epäluuloisesti.
Toki työntekijä saa ärtyä asiakkaaseen, mutta sitä ei pidä näyttää tälle.
Näin. Juuri luin lehtijutun siitä, että Suomessa asiakaspalvelu on ylesesti joka paikassa aivan surkeaa, koska työntekijät katsovat oikeudekseen olla tekemättä työtään eli palvelematta asiakkaitaan, koska se koetaan noloksi ja alentavaksi. Monissa muissa maissa asiakaspalvelijat mukisematta tyhjentävät pöydät ja palvelevat asiakkaitaan muutenkin parhaanssa mukaan, koska he tietävät, että tyytyväinen asiakas tulee paikkaan uudestaan. Eikä tässä palveluhenkisyydessä ole heidän mielestään mitään heitä itseään alentavaa.
Ompas lapsellista.. Sori ap, mutta olet kuin joku kiukutteleva teini. Ne muut on aina idiootteja ja kusipäitä, en minä, vaikka ihan tietoisesti teen väärin.
Jos kerran tiedät tekeväsi väärin, niin kyllä muutkin tietävät että teet väärin. Onko joku yllätys että siitä tullaan huomauttamaan? Mitäs jos asiasta olisi tullut marmattamaan joku toinen asiakas, olisko ollut parempi? Siitähän se riemu olisi revennyt.. Kalikka kalahti ap:n nilkkaan ja nyt itkettää..
Mutta hauska juttuhan tää on! Nyt selvisi aloittajallekin se, että hän on asiakkaana se ärsyttävä tyyppi, joka ei voi viedä roskiaan.
Entisenä Mäkin työntekijänä voin kertoa, että jos kaikki ajattelevat noin kuin ap, ei siitä mitään tulisi.:) Vaikka olen ollut pelkässä salivuorossa, hommaa on niin paljon, että juuri se lapsiperhe, joka haluaisi sen yhden pöydän, "mutku se on sotkuinen"=tarjottimet viemättä, tulee nykimään kun itsellä kova kiire, että saa kaikki hommat tehtyä. Eli niistä tarjottimensa jättäjistä on riesaa, ei sitten ap ole sitä huomannut, kun on jättänyt ehkä menemättä itse johonkin pöytään, kun siellä on olleet kaikki roskat pöydässä?:)
Ap on naurettava tyyppi.:)
...asian ytimeen: veitkö sen tarjottimen vai et?
Mitä enemmän me asiakkaat teemme, sitä vähemmän tarvitaan varsinaisia työntekijöitä. Juu ei tarvita työvoimaa kun työn tekee joko asiakas tai automaatti.
Ei hyvä.
Siinä syy, miksi minä saatan jättää tarjottimen astioineen pöytään. (Tosin Mäkkärissä en käy koskaan.)
Mäkkärn myyjän on vain nieltävä kiukkunsa. Aikuista asiakasta ei ojenneta eikä häneen saa suhtautua etukäteen epäluuloisesti.
Toki työntekijä saa ärtyä asiakkaaseen, mutta sitä ei pidä näyttää tälle.
Näin. Juuri luin lehtijutun siitä, että Suomessa asiakaspalvelu on ylesesti joka paikassa aivan surkeaa, koska työntekijät katsovat oikeudekseen olla tekemättä työtään eli palvelematta asiakkaitaan, koska se koetaan noloksi ja alentavaksi. Monissa muissa maissa asiakaspalvelijat mukisematta tyhjentävät pöydät ja palvelevat asiakkaitaan muutenkin parhaanssa mukaan, koska he tietävät, että tyytyväinen asiakas tulee paikkaan uudestaan. Eikä tässä palveluhenkisyydessä ole heidän mielestään mitään heitä itseään alentavaa.
Kyllä täällä asiakkaita "ojennetaan" ITSEPALVELUravintoloisa, joka täysin normaalia. Muuten asiakaspalvelu hyvää. Huomiokaa nyt se hinta/laatusuhde.
En vienyt tarjotinta. Ensinnäkin, koska joku tettiläinen tmv. tuli juuri siivoamaan pöytääni ja otti tarjottimen. Toisekseen, en olisi muutenkaan vienyt tarjotinta. Tämä siitä syystä, että ehkä minä asiakkaana en ole heidän mieleensä, mutta minulla olisi myös vaikka miten paljon sanottavaa henkilökunnan käytöksestä ja ruoasta. Asiasta huomauttanut tyttö esim. on jatkuvasti naama norsun perseellä töissä ja ruoka on usein kylmää. En aio kyllä enää asioida k.o. paikassa. En sitten tiedä, mitä joku pomoihminen tuumisi siitä, että menettää n. kaksi ostoa per viikko, vain siksi, että duunarinsa eivät viitsi viedä yhtä tarjotinta.
AP
...asian ytimeen: veitkö sen tarjottimen vai et?
Olen itsekin osittain asiakaspalvelutyössä (pienellä palkalla), ja meille on monesti sanottu, että ei ole meidän tehtävämme "ojentaa" asiakkaitamme, vaan tehdä se työ vain kiltisti ja hiljaa.
Olen itsekin osittain asiakaspalvelutyössä (pienellä palkalla), ja meille on monesti sanottu, että ei ole meidän tehtävämme "ojentaa" asiakkaitamme, vaan tehdä se työ vain kiltisti ja hiljaa.
Ja sitten purat patoutumiasi kiukuttelemalla vauvafoorumilla ja jättämällä roskat pöytään.
Henkilökuntaa pitäisi palkata paljon enemmän, jolloin hinnatkin olisivat jotain ihan muuta kuin tällä hetkellä. Tai sitten kaikki pöydät olisivat roskaisia ja seuraavat asiakkaat joutuisivat siivoamaan edellisten roskat, jotta mahtuisivat syömään. Sinäkin.
Ja sanonta "asiakas on aina oikeassa" ei minusta tarkoita sitä, että asiakas saisi tehdä mitä vaan, vaan sitä, että myyjän pitäisi yrittää ymmärtää myös asiakkaan näkökulma ja tuoda asian oikea laita esille jollain tavalla sitä kunnioittaen. Tässä nimenomaisessa tapauksessa se tosin ei ole kovin helppoa, mutta monessa tapauksessa siihen kyllä kykenee. Ehkä myyjä olisi voinut ystävällisesti sanoa, että ymmärtää roskien viemisen olevan hankalaa ja toivovansa, että heillä olisi ylimääräinen työntekijä pöytiä siivoamassa, mutta kun toistaiseksi sellaista ei ole, niin voisitko sinä ystävällisesti ottaa huomioon seuraavat ruokailijat ja viedä tarjoittimesi pois.
Voi olla niinkin, että kun sinä jätät roskat pöytään, niin viereisetkin pöydät ajattelevat, että ei täällä roskia tarvitse viedä, ja sinun roskistasi on oikeasti haittaa ravintolalle. Ehkä aiheuttamasi sotku aiheuttaa enemmän asiakkaiden menetyksiä (ihmiset ei tahdo käydä siinä sotkuisessa mäkkärissä) kuin pelkästään se, ettet sinä käy siellä enää, joten siitä on ravintolalle vain hyötyä, jos sinä lopetat siellä käymisen?
Muutenkaan en usko, että yhden ihmisen syömiset ko. ravintolaa kaataa, ei vaikka söisit siellä kahdesti viikossa.
Tämän jutun pointti siis oli se, että joka tapauksessa jotkut ihmiset jättävät sen tarjottimen pöytään, ja mielestäni asiakaspalvelijan pitää se vain hyväksyä, eikä alkaa aikuisia ihmisiä kasvattamaan. Ei edes siinä tapauksessa, että nämä toimivat väärin.
AP
koska kyseessä on huono käytös.
Toisaalta olen silti sitä mieltä, että työntekijä ei voi ojentaa ap:tä tuolla tavalla. Hän voisi esim. ap:n aikoessa poistua ilmoittaa ystävällisellä äänellä, että meidän roskiksemme on tuolla ja tarjottimen voi jättää siihen päälle. Kiitos käynnistä. Mutta suoraan vaatiminen on myös asiakaspalveijalta huonoa käytöstä.
Tulee mieleen Itäkeskusksen Seppälä monia monia vuosia sitten (ehkä 10 vuotta sitten). Olin siskoni kanssa jouluostoksilla, ja jotenkin päädyin sovittamaan rintaliivejä. Vaatekopin naulakot olivat täynnä vaatteita ja varmaan sitten sen takia "unohdin" viedä sovittamani rintaliivit paikoilleen tai sitten vain en viitsinyt, en nyt muista, mitä sillä hetkellä ajattelin. Poistuimme siskoni kanssa, minä en siis ostanut mitään, mutta huomasin noin tuntia myöhemmin juuri ennen sulkemisaikaa, että olin unohtanut hanskani sinne koppiin. Kiirehdin takaisin ja kysyin myyjältä, oliko hän nähnyt hanskojani. Myyjä arveli, että ovat vielä siellä sovituskopissa, ja kun olin hakenut ne (ne olivat siellä kopissa), niin myyjä ilmoitti koko nuoren ikänsä auktoriteetilla, että ensi kerralla voin myös viedä sovittamani vaatteet paikoilleen. Olin todella äimistynyt. Sovittamieni rintaliivien lisäksi kopissa oli jokaisessa naulakossa 3-4 vaatetta eli koppia oli käytetty ahkerasti ja meitä laiskimuksia oli ollut useita. Myyjä ei voinut tietää, mitä vaatetta minä olin sovittanut, koska hän ei ollut ollut paikalla silloin, kun minä olin vaatetta sovitellut (ja oli ruuhkaisaa eli meitä sovittelijoita oli kopit täynnä). Hän päätteli hanskojeni perusteella, että en ollut vienyt vaatteita paikoilleen ja syyllisti minut siinä sivussa lukuisten muiden ihmisten välinpitämättömyydestä. Entä jos minä olinkin se, joka vei kaikki sovittamansa vaatteet paikoilleen ja unohti hanskansa siksi, että kädet olivat täynnä niitä sovitettuja vaatteita?
Asiakaspalvelu on taitolaji. Aina on lusmuja ja laiskoja ihmisiä, jotka haluavat mennä siitä, mistä aita on matalin. Toisaalta on myös laiskoja asiakaspalvelijoita, joiden mielestä tärkeintä on se, että he itse eivät joudu tekemään mitään ylimääräistä, ihan sama, miten sitä asiakasta kohdellaan.
Tämän jutun pointti siis oli se, että joka tapauksessa jotkut ihmiset jättävät sen tarjottimen pöytään, ja mielestäni asiakaspalvelijan pitää se vain hyväksyä, eikä alkaa aikuisia ihmisiä kasvattamaan. Ei edes siinä tapauksessa, että nämä toimivat väärin. AP
ja vaikka totta on, että asiakaspalveijan pitäisi kohdalla asiakkaita kohteliaasti ja hyvin, niin mitä vaan ei pidä hyväksyä. Tosin sinun rikkeesi ei ole kovin iso, sitä voisi kyllä ihan hyvin katsoa läpi sormien ja siivota ne sinun sotkusi, ja luulen että niin he tekisivätkin, jos se sattuisi vaan silloin tällöin. Mutta on ihan inhmilistä, että heitä on alkanut ärsyttää se, että jätät sotkusi pöytään, ja ehkä he olivat päättäneet yhdessä, että nyt siitä kyllä sanotaan sinulle. Mielestäsi sinun pitäisi kestää se, koska itse olet tietoisesti päättnyt toimia väärin.
Hahhah, käypäs nyt siellä Mäkkärillä. Kun nimenomaan siinä tarjottimessa ei ole mitään viistettä. Täällä kun on ihmisillä vaikeuksia ymmärtää luettua, niin lisään vielä, että TIEDÄN kyllä toimivani väärin. MUTTA mielestäni ei ole myyjän tehtävä "ojentaa" asiakasta tällaisessa asiassa. Eri asia jos asiakas vaikka huutaisi tai riehuisi ja näin häiritsisi muita asiakkaita ja henkilökuntaa
AP
muuten jakeluun mene. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Sulle kerrotiin kuinka siellä mäkkärissä toimitaan, jos et viitsi toimia niin kuin pyydetään niin voit mennä sellaiseen paikkaan jossa saat jättää roskat pöytään. Yksinkertaista.
kun Suomessa on toi lukutaito ja pisatutkimuksetkin niin hyvii:)