Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs me tehtäis kummitytön kans joka tulee kylään?

Vierailija
15.04.2012 |

Mun ihana 5.v kummityttö on tulossa huomisesta keskiviikkoon kylään mun luo, kun mulla on töistä pari päivää vapaata.

Asun Helsingin keskustassa, joten mitä ihmettä me tehtäis? Onko elokuvissa nyt mitään tuon ikäisille sopivaa leffaa? Uimahalliin en halua lähteä, kun tyttö ei kovin hyvin osaa uida. Entä minkälaisesta ruuasta tuon ikäiset tykkää? Tykkääkö tuonikäiset yleensä käydä mäkkärissä yms. syömässä, vai mitä hyvää ruokaa keksin?

Entä miten shoppailu? Itse tykkään kyllä shoppailla, mutta en nyt kovin tytöstä tiedä. Riittäiskö jos meidän shoppailukierros koostuis lelukaupoista ja jätskipaikasta?

Itselläni ei (vielä) ole lapsia, joten oon vähän onneton näiden juttujen kanssa.... En tiedä yhtään mistä tuon ikäiset tykkää ja mitä haluaa tehdä :D

Kaikki vinkit otetaan vastaan, kiitos! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua voisi olla ajella ratikalla ja metrolla. Shoppailun voi rajoittaa siihen jäätelöön ja ehkä lelukauppaan, jos sitten ostat sille jotain. Yhden Petshopin vaikka.

Leikkipuistot ovat myös kova juttu. Sepänpuisto, Kaivopuisto tai missä päin keskustaa sitten asutkin.

Eläinmuseo. Tennispalatsissa puolestaan on lelunäyttely. Kirjastosta voitte käydä yhdessä lainaamassa iltalukemista.

Ruuista kannattaa kysyä siltä itseltään ja käytte vaikka yhdessä ruokakaupassa.

Älä ohjelmoi liikaa. TV:n lasten ohjelmat klo 17-18 ovat lapsille tätkeitä, tuttuja ja turvallisia.

Vierailija
2/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen samaa mieltä että nuo aktiviteetit olis hyvä olla aika lyhytkestoisia, ei mitään että koko päivä juostaan kaupungilla, 5-vuotias on vielä aika pieni.

Mun ehdotus olisi, että joku ilta käytte hakemassa vuokraamosta jonkun tytön valitseman dvd:n, teette jätskiannokset ja muuta kivaa herkkua ja katsotte dvd:n. (Tällä siis haen takaa sitä,että on tuollaista rauhallisempaakin tekemistä.) Itse olisin ainakin 5-vuotiaana varmaan tykännyt :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 ja 3 vuotiaat pikkusiskot, itse olen jo 21 vuotias äiti alle vuoden ikäiselle tytölle, joten hyvin nämä vielä muistissa.. Leikkipuistossa kannattaa ulkoilla vähän ennen ruokaa ja ilta-puuhia, niin on sitten illalla sopivasti väsy. Elokuvat voisivat olla jos tykkää katsella, niin käykää vaikka yhdessä just vuokraamassa. Sisä puuhaa kannattaa myös olla. Mun siskoni tykkää kovasti maalaamisesta vesiväreillä. Simppelit vesiväripaletit ja pensselit eivät esim. tiimarissa maksa maltaita. Myös sormivärit, väriliidut tms, puuhailu on ollut mieleistä, kunhan maalauspuuhissa muistaa suojata vaatetusta ;) Erilaisia pelejä myydään paljon jo tuon ikäiselle myös :) Ja jos tykkää leipomisesta tai pienistä kokkaus jutuista niin suosittelen! 5 v on jo aika iso tyttö, ja tykkää auttaa :)

Vierailija
4/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 ja 3 vuotiaat pikkusiskot, itse olen jo 21 vuotias äiti alle vuoden ikäiselle tytölle, joten hyvin nämä vielä muistissa.. Leikkipuistossa kannattaa ulkoilla vähän ennen ruokaa ja ilta-puuhia, niin on sitten illalla sopivasti väsy. Elokuvat voisivat olla jos tykkää katsella, niin käykää vaikka yhdessä just vuokraamassa. Sisä puuhaa kannattaa myös olla. Mun siskoni tykkää kovasti maalaamisesta vesiväreillä. Simppelit vesiväripaletit ja pensselit eivät esim. tiimarissa maksa maltaita. Myös sormivärit, väriliidut tms, puuhailu on ollut mieleistä, kunhan maalauspuuhissa muistaa suojata vaatetusta ;) Erilaisia pelejä myydään paljon jo tuon ikäiselle myös :) Ja jos tykkää leipomisesta tai pienistä kokkaus jutuista niin suosittelen! 5 v on jo aika iso tyttö, ja tykkää auttaa :)

Vierailija
5/5 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei ole Helsingistä, joten metro ja ratikka vois olla aika kova juttu! Niitä tullaan käyttään muutenkin, kun mennään kaupungille.

Ajattelin että leffan vuokraus vois olla parempi kun itse leffaan meno, koska jos ei jaksa / halua katsoa elokuvaa loppuun. Ja tuleepahan mieleinen leffa :)

Tuo oli hyvä että voitais yhdessä käydä kaupassa, tyttö sais valita raaka-aineita ja niistä tehtäis jotain hyvää.

Entä syökö tuon ikäiset yleensä mäkkärissä tms.? Jos ainakin yhden kerran käytäis ulkona syömässä... Vai mitä ruokapaikkpoja te käytätte tuon ikäisten kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi